  • 1. Data: 2007-09-28 11:46:11
    Temat: III filar - gdzie?
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Witam,

    Trochę NTG, jeśli ktoś ma namiar na forum równie 'żywe' co ta grupa, to
    poproszę.

    Potrzebuję porady dot. ubezpieczenia emerytalnego w 3. filarze. Sam
    ubezpieczyłem się (dod. na życie) w ING, teraz zapisze się moja
    narzeczona i w związku z tym mam wątpliwości:
    - jak dobre by ING nie było, może warto wziąć inną firmę (np. CU)?
    Czy korporacje takie jak ING mają jakieś gwarancje podobnie jak banki
    (na wypadek bankructwa)?
    - jakieś inne porady subiektywne...?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-28 11:49:30
    Temat: Re: III filar - gdzie?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > - jak dobre by ING nie było, może warto wziąć inną firmę (np. CU)?
    > Czy korporacje takie jak ING mają jakieś gwarancje podobnie jak banki

    Potrzebujesz produktu czysto inwestycyjnego (ile włożyłeś, tyle masz
    + zyski z inwestycji), czy produktu ubezpieczeniowego (masz tyle ile
    włożyłeś minus koszt ubezpieczenia plus zyski z inwestycji, a ponadto
    jesteś ubezpieczony na życie)?

    W pierwszym przypadku polecam IKE (indywidualne konto emerytalne), na
    przykład w mbanku - inwestycja w fundusze inwestycyjne

    W drugim przypadku - to nie ma większego znaczenia. Ubezpieczenie na
    życie połączone z oszczędzaniem to IMHO kiepski mariaż, a czy to będzie
    źle w ING, czy w CU, to niewielka różnica...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-28 12:03:39
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Liwiusz wrote:
    > W drugim przypadku - to nie ma większego znaczenia. Ubezpieczenie na
    > życie połączone z oszczędzaniem to IMHO kiepski mariaż, a czy to będzie
    > źle w ING, czy w CU, to niewielka różnica...

    Ja mam to drugie, dla przyszłej żony chciałem samo oszczędzanie.
    Ale właśnie nie zgodzę się z Tobą. Robiłem w ING symulacje obydwu
    produktów i okazało się że różnica jest niewielka: 20lat, składka 350zł,
    suma ubezp. 100 albo 150 kPLN --> 17000zł różnicy w środkach.
    Przedstawicielka sama była zdziwiona że tak niewiele.

    Sedno mojego pytania było jednak takie, czy jest przesłanka aby
    ubezpieczać się w 2 oddzielnych firmach zamiast w jednej...

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-09-28 12:14:52
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Ja mam to drugie, dla przyszłej żony chciałem samo oszczędzanie.

    To zainteresuj się inwestycjami w fundusze. Polecam w mbanku,
    ponieważ jest to bezpłatne. Możesz też rozważyć założenie IKE w ramach
    tych funduszy.

> [...]
    >
    > Sedno mojego pytania było jednak takie, czy jest przesłanka aby
    > ubezpieczać się w 2 oddzielnych firmach zamiast w jednej...

    Teoretycznie opłaca się dywersyfikować inwestycje - mąż w jednej
    firmie, żona w drugiej.

  • 5. Data: 2007-09-28 12:49:55
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

    > Potrzebuję porady dot. ubezpieczenia emerytalnego w > 3. filarze.

    mBank mIKE - fundusze
    http://netwaluta.systempartnerski.pl/ike.html

    --
    PatronX

  • 6. Data: 2007-10-01 17:14:24
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@R...com> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję porady dot. ubezpieczenia emerytalnego w 3. filarze. Sam

    3 filar to nie jest ubezpieczenie w PZU, NN czy innym CU.
    3 filar to wszystko co sobie odkładasz na starość
    Akwizytorzy wcisną ci różnoraki kit.
    Może to być jakieś ubezpieczenie, ale także nieruchomości, ruchomości,
    akcje, obligacje, udziały, waluty, pożyczki, towary,....
    I tylko tyle z niego wyjmiesz ile włożysz. Jak za długo będziesz żył
    zdechniesz z głodu, jak za króbko przekażesz spadkobiercom (państwu, jak nie
    będziesz chciał potomstwa)

    > - jak dobre by ING nie było, może warto wziąć inną firmę (np. CU)?

    Skoro jesteś młody weź sobie inne. Dywersyfikacja pożądana. Narzeczona za
    jakiś czas może być znienawidzona.
    Za jakiś czas kupisz sobie np. srebro, może kiedyś akcje kopalni diamentów,
    i parcelę na Marsie.