    From: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hakerzy okradają konta Inteligo
    Date: Thu, 19 Apr 2007 01:54:32 -0400

    Leszek wrote:

    > Po pierwsze Verisign Trust Netw. czy Thawte
    > Consulting, to nie firmy, które sroce spod ogona wyleciały i certyfikaty
    > na lewo i prawo rozdają,

    Jak już napisali poprzednicy - czasami jednak rozdają a ciekawe o ilu
    nie wiemy.

    > więc hakerzy i phishingowcy maja jeszcze wiele lat prosperity przed sobą ...

    Jeżeli nie znasz prawdziwego znaczenia pewnych słów to ich po prostu nie
    używaj. W jednym z poprzednich postów napisałeś:

    > W tym przypadku Inteligo poszło zapewne na rękę aby nie narazić się na artukuły
    dziennikarzy, którzy nie znając się (co jest coraz powszechniejsze), broniliby
    analfabetów.

    rozumiem, że masz tutaj na myśli także albo przede wszystkim siebie?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker

    Dostaje strasznie dużo spam na spamtrapy i nie tylko, i często widzę
    "lewe" strony paypal i jakiś banków. Zawsze kilkam na link i w więcej
    niż połowie przypadków Firefox albo Opera nie ma ich jeszcze w swoich
    bazach (w Firefoxie mam podpięte bazy Google). Poza tym takie ataki jak
    ten z artykułu są coraz bardziej presonalizowane. Złodzieje robią
    rozpoznanie, wiedzą dokładnie jak działa bank, ofiara ma już na
    komputerze pomątowane trojany lub inne pomocne programy i naprawdę
    ciężko jest zwykłym ludziom, którzy niekiedy się spieszą, ogarnąć to
    wszystko bo dla nich komputer to tak jak lodówka - otwierasz bierzesz co
    potrzeba i zamykasz. I naprawdę musi mocno śmierdzieć, żeby zwrócili na
    coś uwagę. A co najgorsze tego się nie da zmienić. Nawet najlepsze
    zabezpiecznia nie pomogą jeżeli jedno z ogniw jest słabe to cały system
    jest słaby i tyle.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski