  • 1. Data: 2003-08-30 16:07:20
    Temat: HELP - jak zalogowac sie do BPH@Sezam?
    Od: Witold Przygoda <w...@p...niezasmiecajonet.pl>

    Zachcialo mi sie... upgrade'owalem moje konto do "srebrnego" i teraz walcze z
    niemoznoscia zalogowania sie na wlasne konto... oto pelny zapis
    mojego ostatniego listu do HelpDesku (telefony nic mi nie pomogly).

    - - -

    Po zainstalowaniu Microsoft Java VM i zaznaczeniu wszelkich opcji
    przegladarka nadal zada sciagniecia VM Javy. Nie mam wiecej pomyslow
    jak rozwiazac ten problem, co jednak wiaze sie rowniez z niemoznoscia
    korzystania przeze mnie z BPH@Sezam, za ktory przeciez place.
    Pomijam milczeniem fakt, ze uzytkownicy systemow unixowych
    (w tym ja - w pracy wylacznie linux) sa zupelnie bez szans (prosze
    wybaczyc, ale szukanie i instalowanie jakichs archaicznych
    przegladarek typu Netscape 4.7 to nie jest rozwiazanie problemu).

    Pozwole sobie skomentowac proponowane sugestie co do usuniecia
    problemu.

    > Prosz r"wnie sprawdzi jak si szyfrowania ma Pana przegl darka

    Szyfrowanie jest 128-bitowe.
    Przegladarka to IE wersja 6.0.2800.1106.xpsp2.0340422-1633

    > 1.Niezainstalowana "Wirtualna Maszyna Java".

    Zainstalowano.

    > 2. Jeli Wirtualna Maszyna Javy jest zainstalowana mo?e byf nie
    > uruchomiona (w opcjach internetowych/ zak3adka zaawansowane musi
    > byf zaznaczone : w39czony kompilator Java, a w zak3adce
    > zabezpieczenia/poziom niestandardowy opcja Java VM/Uprawnienia Java
    > ustawione na wysokie bezpieczeqstwo).

    Narzedzia / Opcje internetowe / Zaawansowane
    Microsoft VM
    WLACZONY jest kompilator Java JIT
    - inne opcje - sa wlaczone takze (nic to nie zmienia)
    Dodatkowo Java (Sun) jest ODZNACZONA
    Java Sun zostala tez odinstalowana (ale w IE zostaly
    takie opcje jak Narzedzia / Sun Java Console - po kliknieciu
    ktorego nic sie nie dzieje (wydaje sie wiec, ze JVM Suna
    zostala odinstalowana skutecznie).
    Wydana w wierszu komend: jview pokazuje sygnature Microsoftu.

    > 3. W przypadku gdy jest ona zainstalowana a jednak komunikat
    > pojawia sij nadal proszj o ci9gnijcie pliku z Wirtualn9 Maszyn9
    > Javy i zainstalowanie go - ta obecna w komputerze mo?e byf
    > uszkodzona.

    Tak zrobilem, kolejne sciagniecia / instalacje nic nie pomagaly.

    > 6. Ponadto w przypadku systemu operacyjnego Windows 2000 lub XP
    > taki komunikat mo?e sij pojawiaf jeli nie s9 Paqstwo "zalogowani"
    > z uprawnieniami administratora (tylko podczas pierwszego logowania
    > z danego komputera).

    Jestem zalogowany z uprawnieniami administratora.

    > Je?eli problemy nadal wystjpuj9, to znaczy, ?e mog3a sij nie
    > odwie?yf strona w przegl9darce.
    > Bardzo proszj odwie?yf stronj wykonuj9c nastjpuj9ce czynnoci:

    Komputer byl restartowany, przegladarka odswiezana.
    Tymczasowe pliki usunieto.

    > Ewentualnie proszj sprsbowaf wejf na stronj korzystaj9c z adresu
    > w protokole szyfrowanym:

    Wejscie przez https niczego nie zmienia.

    > KONFIGURACJA PRZEGL%DARKI IE 5.5

    Chcialem zauwazyc, ze konfiguracja tej przegladarki nieco odbiega od
    powszechnie uzywanej obecnie wersji 6.0.

    > 3. Przechodzimy do okna Ustawienia zabezpieczeq, tu w sekcji
    > Cookies ustawiamy 2 opcje:
    > - zezwalaj na pliki Cookie dla jednej sesji - w39cz
    > - zezwalaj na przechowywanie pliksw Cookie - w39cz

    W IE6.0 mam "Zaawansowane ustawienia prywatnosci"
    oraz "Zastap automatyczna obsluge plikow cookie" i
    zaznaczone "Zaakceptuj cookie..." (obie opcje)
    oraz "Zawsze zezwalaj na pliki cookie dotyczace sesji".

    > 4. Formanty Active X i dodatki (plug-ins)

    Zaznaczone dokladnie jak wyspecyfikowano.

    > 5. Nastjpnie przechodzimy do ustawieq Java/Microsoft VM

    Zaznaczone "wysokie bezpieczenstwo".

    > 6. Obs3uga skryptsw-3 opcje - w39cz

    Wlaczone.

    > 7. Rs?ne:

    Zaznaczone dokladnie jak wyspecyfikowano.

    > 9. Po39czenia - ustawienia sieci LAN - 3 opcje puste- OK.

    Sa puste.

    > Java VM - w39czony kompilator Java JIT

    Wlaczony - jak to juz wyzej wspomnialem.

    > Ustawienia HTTP 1.1 - 2 opcje- w39cz

    Obie opcje wlaczone.

    > Zabezpieczenia
    > - u?yj Fortezza - zaznaczone
    > - u?yj PCT 1.0 - zaznaczone
    > - u?yj SSL 2.0 - zaznaczone
    > - u?yj SSL 3.0 - zaznaczone

    SSL 2.0 i 3.0 zaznaczone, opcji Fortezza i PCT 1.0
    w ogole nie ma.

    Pomimo tych wszystkich ustawien w dalszym ciagu po kliknieciu
    odnosnika "wejscie" pojawia sie okienko "Instalacja na zadanie" (tak
    jakby nie bylo VM).

    Jakie jeszcze czynnosci / kroki moge podjac w celu mozliwosci
    zalogowania sie do systemu BPH@Sezam?

    HelpDesk chyba ni juz nie pomoze... :(((

    wp

  • 2. Data: 2003-08-30 22:27:59
    Temat: Re: HELP - jak zalogowac sie do BPH@Sezam?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Spróbuj całkowicie usunąć najpierw javę z systemu -- ręcznie.
    Czyli msj*.exe, biblioteki w system/, pliki klas -- także.
    Z rejestru też możesz pousuwać klucze.

    Mnie to pomogło, choć akurat nie w kwestii BPH.
    Tam wybrałem metodę rozwiązania przez rozwiązanie ;).

  • 3. Data: 2003-08-30 22:41:21
    Od: Witold Przygoda <w...@p...niesmieciconet.pl>

    Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl> wrote:

    > Ależ to nie ma nic do rzeczy - srebrny czy nie działa tak samo
    > idiotycznie.

    Chodzi mi o to, ze wczesniej nie mialem tej uslugi, a "nabylem"
    ja wraz z sezamem srebrnym (tak naprawde chodzi mi o mastercard,
    ale jesli nie uda mi sie uruchomic sezamu to po otrzymaniu
    MC od razu przeniose sie gdzie indziej...).

    > Jak mniemamm instalujesz VM microsoftu? Skąd ściągałeś?

    HelpDesk podaje link do stron DoctorQ, ktory od lat pisze oprogramowanie
    dla BPH. Podobno dla Sunowskiej Javy soft jest juz gotowy i za miesiac-dwa
    bedzie wdrozony. Ale ja tyle nie mam zamiaru czekac :(

    > Pewnie zostały ci jakieś smiecie z Sunowskiej javy w rejestrach IE.

    Byc moze, ale bez jaj - czy ja jako uzytkownik mam dochodzic co
    zostalo w rejestrach, bo logowanie nie dziala?...

    wp

  • 4. Data: 2003-08-30 22:53:01
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia sob, 30 sie 2003 at 16:07 GMT,
    Witold Przygoda <w...@p...niezasmiecajonet.pl> napisał(a):

> [...]

    Jak mniemamm instalujesz VM microsoftu? Skąd ściągałeś?

    Pewnie zostały ci jakieś smiecie z Sunowskiej javy w rejestrach IE.
    Generalnie te dwie javy się nie gryzą (ja mam mozille z javą SUN +
    środowisko developerskie, oraz IE z MSjava specjalnie dla BPH)

    Jurek

  • 5. Data: 2003-08-30 23:00:51
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Byc moze, ale bez jaj - czy ja jako uzytkownik mam dochodzic co
    > zostalo w rejestrach, bo logowanie nie dziala?...

    ja miałem podobny problem. pomógł dopiero format i instalacja całego systemu
    od początku. Przyczyna była taka że zainstalowałem sobie jave sunowską i
    nawet po jej odinstalowaniu były problemy (przez jej instalacją żadne).

    pozdr
    david

  • 6. Data: 2003-08-30 23:53:55
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia sob, 30 sie 2003 at 22:41 GMT,
    Witold Przygoda <w...@p...niesmieciconet.pl> napisał(a):
    > Byc moze, ale bez jaj - czy ja jako uzytkownik mam dochodzic co
    > zostalo w rejestrach, bo logowanie nie dziala?...

    No szczęśliwy to ten ich system nie jest :)

    Jurek

  • 7. Data: 2003-08-31 09:45:36
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia sob, 30 sie 2003 at 23:00 GMT,
    david <d...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > od początku. Przyczyna była taka że zainstalowałem sobie jave sunowską i
    > nawet po jej odinstalowaniu były problemy (przez jej instalacją żadne).

    Ale drugą połową winy to bym obarczył powalony system operacyjny na
    którym nie da się przywrócić stanu sprzed instalacji.

    Widomo kiedy zacznie to pracować pod JavaSUN i mozillą?

    Jurek

  • 8. Data: 2003-08-31 10:47:54
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Witold Przygoda wrote:

    > Zachcialo mi sie... upgrade'owalem moje konto do "srebrnego" i teraz walcze z
    > niemoznoscia zalogowania sie na wlasne konto... oto pelny zapis
    > mojego ostatniego listu do HelpDesku (telefony nic mi nie pomogly).

    na poczatek zainstaluj starego netscape navigatora w wersji 4,7x
    nie trzeba go jakos specjalnie konfigurowac, ruszy od kopa,
    a potem mozesz sie bawic w walke z IE

  • 9. Data: 2003-08-31 21:41:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 8/31/2003 12:53 AM, Użytkownik Jurek Zielinski napisał:

    > środowisko developerskie, oraz IE z MSjava specjalnie dla BPH)

    Po co?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 10. Data: 2003-08-31 23:56:05
    Od: Witold Przygoda <w...@p...onetniesmiec.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > na poczatek zainstaluj starego netscape navigatora w wersji 4,7x

    Dzieki za porade, tak zrobilem, zaoinstalowalem Communicatora 4.8.
    Pojawilo sie okno do logowania...

    HURRA !

    ...wpisalem moj PIF (tak, tak, malymi literami),
    pojawilo sie okno do identyfikatora PIF...

    CO JEST ?

    ...ale dlaczego ma ono tylko siedem kratek (czesc nieaktywna), przeciez
    moje haslo na pewno ma osiem znakow. No nic, wpisuje w aktywne pola tak,
    jakby nie bylo osmego znaku i...

    KURWA MAC !!! (przepraszam ale musialem!)

    ..."Podana para uzytkownik/haslo jest niepoprawna"

    MAM JUZ TEGO DOSC. CO ZA PAPROKI, dlaczego ja nie moge
    sie zalogowac na wlasne konto?! :-((((((((((((((((((((

    wp