  • 1. Data: 2008-08-11 11:44:00
    Temat: Generali
    Od: Paweł Mrozik <p...@b...gmail.com>

    Witam!

    Pierwszy raz tu piszę i już naprawde dawno nie korzystałem z grup
    dyskusyjnych, ale ostatnio stwierdziłem że fora internetowe mnie
    denerwują bo lubię mieć wszystko w jednym miejscu.

    Chciałbym się dowiedzieć od tych bardziej doświadczonych z Was co
    zrobić w sprawie swojego IKE. Obecnie od trzech lat wpłacam na konto
    IKE w Generali regularne składki, z czego ponad 30% składki idzie na
    ubezpieczenie na życie. Kiedyś doradca mi powiedział że w moim wieku, a
    mam 27 lat i nie mam rodziny to ubezpieczenie na życie nie ma większego
    sensu i lepiej byłby oszczędzać całą kwotę. Te 30-40 PLN miesięcznie to
    nie jest niby aż tak dużo, ale zawsze coś.

    Czy powinienem zrezygnować z tego ubezpieczenia?

    Dzięki z góry i pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2008-08-11 11:55:08
    Temat: Re: Generali
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Mrozik pisze:
> [...]
    > nie jest niby aż tak dużo, ale zawsze coś.
    >
    > Czy powinienem zrezygnować z tego ubezpieczenia?

    A wolisz samochody czerwone, czy niebieskie? Musisz sam sobie
    odpowiedzieć na pytanie.

    Z jednej strony komuś niekoniecznie musi zależeć, aby na jego śmierci
    ktoś się bogacił.

    Z drugiej strony takie ubezpieczenie niekiedy może być przydatne.

    Jeśli nie masz rodziny etc. to polecam jednak brak ubezpieczenia,
    pozwoli to na szybsze zebranie odpowiednio wysokich funduszy, co będzie
    w przyszłości skutkowało tym, że ewentualny spadek po Tobie będzie już
    na tyle duży, że nie trzeba go będzie "doładowywać" wypłatami z
    ubezpieczenia.

    Generalnie ubezpieczenie jest korzystne, jeśli potrzebujemy go w tej
    chwili (w ciągu kilku kolejnych lat). Docelowo bezpieczeństwo finansowe
    bliskich lepiej budować na podstawie własnych oszczędności, czyli
    zamiast ubezpieczać się, lepiej przeznaczać te środki na inwestycje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-11 12:06:01
    Od: Paweł Mrozik <p...@b...gmail.com>

    Dzięki za odpowiedż. Gdybym miał wybierać, wolę samochody niebieskie :)
    Chciałem jednak zaczerpać opinii bardziej doświadczonej osoby.

    Obecnie staram się maksymalizować wpłaty na fundusz IKE, więc ten
    dodatkowy haracz za ubezpieczenie nie jest aż tak uciążliwy. Możliwe,
    że gdy uznam że moje oszczędności są wystarczająco duże, żeby
    zrezygnować z ubezpieczenia, to tak zrobię :)

    Jeszcze raz dzięki!

    Paweł

  • 4. Data: 2008-08-11 13:04:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Mrozik pisze:

> [...]
    > dodatkowy haracz za ubezpieczenie nie jest aż tak uciążliwy. Możliwe, że
    > gdy uznam że moje oszczędności są wystarczająco duże, żeby zrezygnować z

    Skoro chcesz maksymalizować oszczędności, więc tym bardziej nie ma
    sensu płacić za ubezpieczenie. Tym bardziej jeśli nie masz faktycznej
    potrzeby posiadania ubezpieczenia (czyli np. rodziny, która jest na
    Twoim wyłącznym utrzymaniu, nie masz na siebie kredytów itp. itd.).

    30zł miesięcznie wydaje się mało, ale skoro masz IKE, to zapewne
    robiłeś niejedną symulację, ile daje wpłacanie małych kwot przez
    kilkadziesiąt lat. Żeby potem nie było, że z takich niewielkich kwot
    zamiast mieć na starość 500 000zł, będziesz miał tylko 350 000zł.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-12 04:15:44
    Od: Paweł Mrozik <p...@b...gmail.com>

    W razie czego zrzucę winę na Ciebie :-)

    Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-08-16 11:29:10
    Temat: IKE, był o Generali
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Jak już jesteśmy przy IKE, to czy jest jakieś IKE które pozwala na transfery
    pieniędzy tak pomiędzy różnymi funduszami, jak również pomiędzy
    funduszami i kontem oszczędnościowym? Ewentualnie, jeśli już muszą być same
    fundusze, to żeby posiadało również fundusz pieniężny na ciężkie czasy jak
    obecnie.

  • 7. Data: 2008-08-16 15:04:54
    Temat: Re: IKE, był o Generali
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > muszą
    > być same fundusze, to żeby posiadało również fundusz pieniężny na

    W w IKE z funduszami mBanku lub Multibanku dostępny jest też fundusz
    gotówkowy.

  • 8. Data: 2008-08-16 19:33:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Marcin Wasilewski wrote:
    >
    > W w IKE z funduszami mBanku lub Multibanku dostępny jest też fundusz
    > gotówkowy.

    A nie ma problemu z konwersją z jednego funduszu na drugi?

    Poza tym ja mam teraz konto IKE w mBanku, a słyszałem, że w mBanku
    praktycznie niewykonalne jest aby zakupić IKE fundusze, ze środków
    pochodzących z transferu z innego IKE. :(

  • 9. Data: 2008-08-16 21:21:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie ma problemu z konwersją z jednego funduszu na drugi?

    Nie ma problemu.

    > Poza tym ja mam teraz konto IKE w mBanku, a słyszałem, że w mBanku
    > praktycznie niewykonalne jest aby zakupić IKE fundusze, ze środków
    > pochodzących z transferu z innego IKE. :(

    Tak, masz rację. Problem polega na tym, że jeśli nie masz
    IKE-fundusze w mbanku, to nie możesz założyć i przetransferować środków
    z innego IKE, jak na razie "system" na taką operację nie pozwala. Można
    tylko założyć nowe IKE razem z pierwszą wpłatą.

    Jeśli zatem zależy Ci na IKE fundusze w mbanku, musisz zlikwidować
    stare IKE i założyć na nowo nowe-pierwotne IKE-fundusze.

    Albo przetrasferować środki z IKE-konto do innej firmy, gdzie nie ma
    tego typu problemów. Z tego co wiem IKE w Allianz też podobnie jak mbank
    nie pobiera prowizji za wpłaty, pod warunkiem 5-letniego okresu
    oszczędzania.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz