  • 1. Data: 2008-02-05 06:36:32
    Temat: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
    Od: g...@o...pl

    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2146
    .218.0.39.8.3.0.1.htm

    "Wymiana kart na mikroprocesorowe w standardzie EMV ruszyła w mBanku
    oraz Multibanku, a ING Bank Śląski wydał od grudnia 2007 r. już 100
    tys. takich kart...
    ... za miesiąc wszystkie nowo wydawane i odnawiane karty mBanku będą
    wyposażone w mikroprocesor. Wymiana kart oznacza dla klientów małą
    rewolucję.
    - Chip, czyli mikroprocesor, w odróżnieniu od dotychczas wydawanych
    kart z paskiem magnetycznym, będzie wymagał od klientów mBanku
    autoryzacji transakcji przy użyciu kodu PIN. To mała rewolucja, w
    szczególności dla użytkowników kart kredytowych, którzy przyzwyczaili
    się do akceptowania płatności przez podpis i często nawet nie
    definiowali PIN-u...
    Podobny proces rozpoczął się też w Multibanku..."

    Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-02-05 06:42:25
    Temat: Re: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2008 22:36:32 -0800 (PST),
    osoba podpisana: g...@o...pl <g...@o...pl>
    napisała:
    [...]
    > Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    Zdaje się, że nie ma przed tym ucieczki :|

    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 3. Data: 2008-02-05 06:56:27
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 04 Feb 2008 22:36:32 -0800, gwozdzt napisał(a):

    > Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    Zmienić kartę czyli de facto bank.

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-02-05 07:03:18
    Od: "thaz" <t...@x...pl>

    > Zdaje się, że nie ma przed tym ucieczki :|

    a ja nie widzę problemu - możesz wyjaśnić mi swoje obawy?
    stukam PIN już przeszło rok i wydaje mi się to o wiele bardziej
    wygodne od podpisu.

    pozdr,
    thaz

    --
    www.podlaskisport.pl

  • 5. Data: 2008-02-05 07:08:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 08:03:18 +0100,
    osoba podpisana: thaz <t...@x...pl>
    napisała:

    > a ja nie widzę problemu - możesz wyjaśnić mi swoje obawy?
    > stukam PIN już przeszło rok i wydaje mi się to o wiele bardziej
    > wygodne od podpisu.

    Poczytaj archiwum. Z grubsza: banki (przynajmniej na razie) odrzucają
    reklamacje transakcji z pinem.
    Mając tylko podpis, złodziej nie będzie mógł wypłacić kasy z bankomatu -
    z pinem - owszem.

    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 6. Data: 2008-02-05 07:21:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    g...@o...pl wrote:
> [...]
    > Podobny proces rozpoczął się też w Multibanku..."
    >
    > Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    zrezygnuj z karty

  • 7. Data: 2008-02-05 07:40:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski"

    > Zmienić kartę czyli de facto bank.

    albo uzywaj kart przypiętych do rachunkow z niewielkim saldem np 300zl
    a KK ostroznie i do wiekszych zakupow

    zmiana banku to malo perspektywiczna rada, bo niedlugo juz wszystkie
    beda uzywaly chipow
    *** blad ***

  • 8. Data: 2008-02-05 07:50:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 08:40:18 +0100, blad napisał(a):

    > zmiana banku to malo perspektywiczna rada, bo niedlugo juz wszystkie
    > beda uzywaly chipow

    Na pewno się jakaś awangarda ostatnie ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2008-02-05 08:37:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008 08:03:18 +0100, "thaz" <t...@x...pl> wrote:

    >a ja nie widzę problemu - możesz wyjaśnić mi swoje obawy?
    >stukam PIN już przeszło rok i wydaje mi się to o wiele bardziej
    >wygodne od podpisu.

    Zastanów się, co będzie, jak ktoś popatrzy na klawiaturkę, na której
    PIN wbijasz, a potem dmuchnie Ci kartę.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-02-05 09:18:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 08:40:18 +0100, blad napisał(a):
    > Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski"
    > albo uzywaj kart przypiętych do rachunkow z niewielkim saldem np 300zl
    > a KK ostroznie i do wiekszych zakupow

    To po co mi karty, jeśli ich używanie ma być takie uciążliwe? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004