  • 1. Data: 2021-01-29 16:08:30
    Temat: GameStop
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Aferka ostatnich godzin ...
    potega internetu, czy kto tu kogo przekrecil

    https://businessinsider.com.pl/finanse/spekulacja-na
    -akcjach-spolki-gamestop-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi
    /zvscdmd

    W skrocie:

    powazni finansisci popatrzyli na firemke GameStop, i zaczeli
    wyprzedawac akcje, nie majac ich.

    W USA tak mozna - odkupi sie pozniej, a jak cena spadnie, to sie
    zarobilo.

    Akcji "sprzeciwili sie" drobni inwestorzy z forum Reddita, ktorzy
    kupili te akcje jak juz byly tanie, podtrzymali kurs ... i nie
    sprzedali jak troche wzrosl.

    Poniewaz pierwotni spekulanci musieli odkupic - kurs wzrosl
    gigantycznie.
    Straty poszly w miliardy.

    Ponoc finansisci z Wall Street domagaja sie zabezpieczen na przyszlosc
    przed podobna akcją :-)

    Ale ... i tu juz moja spekulacja: oni postawili na spadek, bo firma
    zyjaca ze sprzedazy gier w stacjonarnych sklepach ... co sie dziwic,
    ze przewidywali upadek.
    Co fundusze stracily na tej operacji, to ktos zyskal ... ale czy przy
    okazji ktos nie kupil tych akcji na dluzej ?

    A to nadal firma, ktora wydaje sie nie miec przyszlosci ...

    A przy okazji - chyba podobna spekulacja byla ustawiona na CD Projekt
    ... i tez kurs poszybowal.

    J.

  • 2. Data: 2021-01-29 17:47:43
    Temat: Re: GameStop
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, January 29, 2021 at 4:08:48 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Aferka ostatnich godzin ...

    No nie tak całkiem, już poprzedniej nocy na serwisach społecznościowych aż wrzało...

> [...]
    > gigantycznie.
    > Straty poszly w miliardy.
    >
    > Ponoc finansisci z Wall Street domagaja sie zabezpieczen na przyszlosc

    Na razie Robinhood zablokował (bezprawnie) możliwość dalszego zakupu tych akcji.
    Można tylk sprzedawać - żeby ci co kupili shorty na ponad 100% liczby akcji (nie
    pamiętam 130% czy 170%) mogli odkupić bo inaczej popłyną...

    Ja uważam, że to pokazuje, jak wielcy kanciarze też mogą dostać w kość :-)

    witrak()

  • 3. Data: 2021-01-29 18:21:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

> [...]
    >Można tylk sprzedawać - żeby ci co kupili shorty na ponad 100% liczby
    >akcji (nie pamiętam 130% czy 170%) mogli odkupić bo inaczej

    No, z drugiej strony - teraz, gdy kurs juz wzrosl ... to pewnie
    spadnie, wiec ci, co by teraz kupili, to pewnie by wtopili.

    >Ja uważam, że to pokazuje, jak wielcy kanciarze też mogą dostać w
    >kość :-)

    IMO - dosc czesto ktos tam bankrutuje ...

    J.

  • 4. Data: 2021-01-29 23:23:07
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 29.01.2021 o 17:47, witrak() pisze:
> [...]
    Można tylk sprzedawać - żeby ci co kupili shorty na ponad 100% liczby akcji (nie
    pamiętam 130% czy 170%) mogli odkupić bo inaczej popłyną...

    Podobne ruchy (i graczy, i apki Robinhood) były z kilkoma innymi
    firmami, m.in. Blackberry (to ten hucuł jeszcze żyje?) i Nokia. Za co
    apka dostała lawinę tysięcy negatywów w Sklepie Play i ma ocenę 1.0.

    Włącza się amerykański Senat. Przynajmniej deklaruje jakieś ruchy, jak
    najbardziej na rzecz ukrócenia wałków pt. shorty i inne takie opcje.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2021-01-30 00:34:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > tych akcji. Można tylk sprzedawać - żeby ci co kupili shorty na ponad
    > 100% liczby akcji (nie pamiętam 130% czy 170%) mogli odkupić bo

    Po czym oni poznają, kto jest "uprawnionym" kupującym?

    I co to w ogóle ten Robinhood, jakaś giełda?

    MJ

  • 6. Data: 2021-01-30 20:10:35
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-29 18:21, J.F. wrote:
> [...]

    na teraz to można od jednej do 10 w zależności od akcji

    > No, z drugiej strony - teraz, gdy kurs juz wzrosl ... to pewnie
    > spadnie, wiec ci, co by teraz kupili, to pewnie by wtopili.

    ale oni to robią pro bono publico zazwyczaj kupując max kilka sztuk

  • 7. Data: 2021-01-30 22:16:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-29, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Po czym oni poznają, kto jest "uprawnionym" kupującym?

    Duzi gracze nie korzystają z apek dla konsumerów.

    > I co to w ogóle ten Robinhood, jakaś giełda?

    Popularna apka do social tradingu.
    https://robinhood.com/us/en/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2021-01-30 22:21:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wyprzedawac akcje, nie majac ich.
    >
    > W USA tak mozna - odkupi sie pozniej, a jak cena spadnie, to sie

    A tu jest bardzo fajnie opowiedziane:
    https://www.youtube.com/watch?v=9ToOGrUQ7ME

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-02-01 09:37:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-29 18:21, J.F. wrote:

    >na teraz to można od jednej do 10 w zależności od akcji

    >>> akcji (nie pamiętam 130% czy 170%) mogli odkupić bo inaczej

    >ale oni to robią pro bono publico zazwyczaj kupując max kilka sztuk

    Nie wiem czy tak pro publico bono ... bo ci, co kupili akcje tanio,
    liczac na przymusowy odkup przez wielkiego gracza, to oczywiscie
    zarobia, o ile zdaza sprzedac. Zarobia kosztem spekulanta.

    Ci, co chca kupic teraz drogo - to dobrze robia starym wlascicielom
    akcji, ktorzy kupili drozej, a one spadaly i spadaly ...

    No chyba, ze dzieki ich akcji firma GameStop przedluzy zywot ... o
    rok, dwa ?

    J.

  • 10. Data: 2021-02-13 02:04:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 601424ef$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Akcji

    Raczej -- wyprzedaży... ;)

    > "sprzeciwili sie" drobni inwestorzy z forum Reddita, ktorzy

    są lepiej zorganizowani niż Grupowiczanki/Grupowicze pbb... ;)
    [mniej szczekania/kąsania -- więcej ofiarnej współpracy...]

    --