  • 1. Data: 2003-04-10 16:56:04
    Temat: Fundusze w Rzepie
    Od: Piotrek <p...@g...pl>

    Co sa;dzicie o analizie:
    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030410/pieniadze_
    a_7.html ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-04-10 17:07:54
    Temat: Re: Fundusze w Rzepie
    Od: t...@p...onet.pl

    > Co sa;dzicie o analizie:
    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030410/pieniadze_
    a_7.html ?

    > Piotrek

    Nie wiadomo jakie lokaty bankowe brali pod uwagę. Można się jednak domyślać, że
    nie te, które są najlepiej oprocentowane ale średnie. Jeżeli tak, to jest
    jeszcze gorzej dla funduszy. Czyżby padał jeden z mitów: "przenosić się do
    funduszy, tam lepiej". Pozdrowienia Tensor1

  • 3. Data: 2003-04-10 20:49:59
    Od: "Marcin Zwara" <m...@e...net.pl>

> [...]
    > jeszcze gorzej dla funduszy. Czyżby padał jeden z mitów: "przenosić się do
    > funduszy, tam lepiej". Pozdrowienia Tensor1

    Moim zdaniem przez ostatnie lata panowała sytuacja, gdzie było wysokie
    oprocentowanie i lokaty bankowe dawały wspaniałe zyski. Jednak to się
    skończyło i tak, czy inaczej na przyszłość trzeba zanleźć inne sposoby
    lokowania. Pytanie tylko jakie.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 4. Data: 2003-04-10 22:02:44
    Od: "ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > jeszcze gorzej dla funduszy. Czyżby padał jeden z mitów: "przenosić się do
    > funduszy, tam lepiej". Pozdrowienia Tensor1

    Szczerze watpię. Gdyby spojrzeć na to z innej strony, to nadwyżka Pioniera
    wierzycielskiego w wysokości 6% to więcej niż obecne roczne oprocentowanie
    lokaty ;)
    A więc osoba, która wybierałaby bank przez rok trzyma w nim pieniądze za
    darmo.
    Gdyby autor podał jakieś dane, jakiekolwiek dotyczące lokat artykuł byłby
    bardziej wiarygodny.
    Równie dobrze lokaty, które zostały wzięte do wyliczeń mogły być najwyższymi
    na rynku, zależy czemu ten artykuł ma służyć.
    Porównywanie poza tym lokat do funduszy akcyjnych (zwłaszcza pod względem
    ryzyka) jest nieporozumieniem. Chyba, że faktycznie wybrał najmniejsze banki
    na rynku, dające najwięcej i zagrożone upadłością w związku z tym.
    Gdyby okres porównawczy dotyczył 4 lat, to na rynku istniał już obligacyjny
    fundusz Skarbca, czy SEB2. Różnica w tym wypadku sięgałaby kilkunastu
    zapewne %. Przez 4 lata Skarbiec pozwolił zarobić 74%, SEB 63%, a Pioneer
    54%. W przypadku Skarbca jest to średniorocznie 18,5%. NIe widzę w tym
    okresie konkurencyjnych lokat.
    Fundusze akcyjne na młodych rynkach - a taki jest polski rynek nie będa
    rosły stabilnie i mocno. Będą podlegały wahaniom, a więc w różnych okresach
    mogą przynosić zarówno zyski jak i straty. Takie proste porównanie nie ma
    sensu.
    Według mnie odwrotu od funduszy inwestycyjnych nie ma. I będą powstawać
    ciągle nowe.

    Pozdrawiam
    A.