    From: p...@p...fm.no-spam.invalid
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusz emerytalny - zmiana
    Date: Tue, 07 Jun 2005 10:13:28 +0200

    On Mon, 06 Jun 2005 22:24:08 +0200, biedronka wrote:

    > To nie był ani agent ubezpieczeniowy ani broker tylko agent jednej szacownej
    > firmy (w dobrym tego słowa znaczeniu) [ ... ]

    Ja miałem inne odczucia.

    > Mówił, że opłaca się co jakiś
    >>

    > Firma ta zajmuje się właśnie między innymi edukowaniem klientów na temat
    > rynku Otwartych Funduszy Emerytalnych, żeby właśnie ludzie tacy jak Ty tj. o
    > nikłej wiedzy na ten temat, po takiej prelekcji wiedzieli co to jest OFE, na
    > czym to wszystko polega i abyś sam mógł podjąć decyzję dotyczącą Twoich
    > własnych pieniędzy.

    Trochę mi się śmiac chce jak Ciebie czytam (bez obrazy) ale jest to
    podobne do tego co mówił tamten agent: żadnych szczegółów nie
    potrafił podać gdy zadałem bardziej wnikliwe pytania.
    Ponieważ jestem ostrożny (zwłaszcza jeśli chodzi o emeryturę) więc
    chcę się doedukowac. I stąd moje pytanie na grupie. Nie chcę w ciemno
    brać tego co ten (czy inny) agent mówi.

    > (Też się z przedstawicielem takiej firmy
    > widziałam i nie
    > żałuję, okazało się, że nie muszę zmieniać funduszu, bo jestem w
    > 'dobrym' Zatem facet nie naciągał mnie, a jeżeli budował sobie rynek

    Przez "budowanie" rynku rozumiałem wciskanie kitu (jesli rzeczywiście
    jest to kit), że co jakiś czas powinno się zmienić FE. Bo jesli to
    nieprawda to znaczy, że ten agent dostrzegł już, że rynek
    ubezpieczeniowy robi się coraz trudniejszy i w ten sposób chce sobie
    zapewnić stałe, regularne dochody moim kosztem. Pytanie tylko
    czy jest to kit czy nie ...

> [...]
    > wcale nie musi być najlepszy bo na tym rynku najlepszy to pojęcie
    > względne) Może ten agent źle się wysłowił, albo Ty nie do końca
    > coś zrozumiałeś, ale zapewne chodziło nie o gorsze fundusze, ale o
    > fundusze stojące w 'hierarchii" funduszy niżej. Generalnie na
    > różnych gospodarczych stronkach pokazywana jest lista funduszy i ich
    > długookresowe wyniki dlatego fundusze z niższej półki są dla nas
    > klientów lepsze, gdyz to oznacza, że mają niską cenę jednostki i w
    > dłuższym okresie czasu (jakieś 4-6 lat) będą na nas zarabiać

    W jaki sposób będą na nas lepiej zarabiać niż fundusz, który jest
    wyżej w chierarchii ?

    przemol