    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Date: Sat, 23 Dec 2017 01:27:53 +0100

    z <...@...pl> writes:

    > Udowodnij że banki miały CHF

    To nie jest moim zdaniem istotne. Inną sprawą jest to, że akurat miały,
    chociaż niekoniecznie w postaci fizycznej (albo innej elektronicznej)
    waluty. Gdyby było inaczej, spadek kursu byłby dla nich katastrofą,
    a niczego takiego nie obserwowaliśmy.
    No i tu przypuszczalnie mielibyśmy problem karny.

    > i że kredyty były _walutowe_ ;-)

    Tym się może zająć sąd, tak jak napisałem. Mój dowód nic tu nie wniesie.

    > Czytaj dalej wątek. Nawet tu jest sporo informacji i nawet po ich tu
    > przeczytaniu zaczyna się w głowie proces myślowy:
    > "co te durnie w tych umowach zapisały, przecież to można równie dobrze
    > zinterpretować jako bezczelne złamanie prawa i podkładanie się pod
    > topór" :-)

    W dalszym ciągu nie widzę tu jakiegoś specjalnego złamania prawa.
    Natomiast przytoczone kwity dają IMHO pewne pole manewru klientowi.
    To jest oczywiście kwestia cywilna, nie karna, więc o żadnym "toporze"
    nie ma mowy: po prostu bank może być nieco "w plecy", na własne życzenie
    zresztą.
    --
    Krzysztof Hałasa