  • 11. Data: 2004-02-23 12:18:19
    Temat: Re: Frank rosnie czy przewalutowac kredyt
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    Piotr Sieniawski wrote:

    > Mowili tez, ze jak waluta padnie to i rodzima waluta tylka nie
    > uratuje.
    "Jak zlotowka padnie" mialo byc.

  • 12. Data: 2004-02-23 12:28:47
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > no tak
    > tyle, że teraz to i przewalutować na co nie ma :)
    > jeśli złoty jeszcze trochę spadnie, to i stopy procentowe pójdą w górę
    > więc nie dość, że zrealizowana zostanie strata na walucie, to raty będą
    > wyższe w PLN

    dobra Plusz - a jak sadzisz:
    - ile to jest "jescze troche" (o spadku zlotego)?
    - stopy pojda w gore o ile? 0,1% ? 0,25%? 1%? 2%? inna wartosc - jaka?
    - jak bardzo to przyszly czas jest - kiedy to sie stanie?

    ;)
    gdybamy jak o przewalutowaniach kredytow :-)
    pozdraiwam
    zbyszko janke

  • 13. Data: 2004-02-23 12:43:43
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c1crn1$gv3$1@news.onet.pl...
    > dobra Plusz - a jak sadzisz:
    > - ile to jest "jescze troche" (o spadku zlotego)?

    moim zdaniem EUR powyżej 5,3 zł

    > - stopy pojda w gore o ile? 0,1% ? 0,25%? 1%? 2%? inna wartosc - jaka?

    3-5%

    > - jak bardzo to przyszly czas jest - kiedy to sie stanie?

    myślę, że to się nie stanie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 14. Data: 2004-02-23 16:14:09
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Państwo,
    > 2,5roku temu wziełam kredyt mieszkaniowy oczywiscie we franku szwajcarkim
    bo
    > wówczas była to najstabilniejsza waluta.

    No tak :( Kolejna ofiara zlapana przez "doradcow kredytowych" na "stabilna
    walute" echh.... chyba takich doradcow trzebaby rozstrzelac :(

    W chwili obecnej , mimo iz spłacam
    > systematycznie, kwota kredu cały czas rosnie ze wzgledu oczywiscie na
    > wysoki kurs. Czy w takim wypadku czekać na spadek czy przewalutowac kredyt
    > na złotówki. Prosze o radę

    Rozmowa na dluzsza dyskusje. Zapraszam na priv.

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 15. Data: 2004-02-23 16:15:17
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "kursor" <m...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

    > co? gdzie? kiedy?

    Jak to gdzie?? Dzis w Polsce. Umocnil sie az o jeden grosz na Koszyku
    wzgledem piatkowego zamkniecia :)

  • 16. Data: 2004-02-23 16:29:27
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości

    > No tak :( Kolejna ofiara zlapana przez "doradcow kredytowych" na "stabilna
    > walute" echh.... chyba takich doradcow trzebaby rozstrzelac :(

    Trzeba było wybrać tych właściwych "proroków" walutowych, ale jeśli mowa o
    czasie sprzed 2,5 roku, to wystarczyło poczytać np. Twoje artykuły by dojść
    do wniosku, ze ani Euro ani Frank nie są dobrymi walutami do wzięcia
    kredytu.
    Mnie wtedy analizy zajęły tak blisko miesiąc i wyszło, że albo USD albo PLN.
    I jak innym to mówiłem, to nie wierzyli i przewalutowywali np. z PLN na
    Euro, a teraz płaczą ...
    Dwóch moich kolegów też wzięło w PLN i nie żałują, a to częściowo moja
    zasługa.
    Teraz dobrze byłoby zainwestować w USD albo w siakiś fundusz akcji
    amerykańskich przeliczany przez USD ??? :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 17. Data: 2004-02-23 16:48:52
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c1d9os$3u2
> [...]
    PLN.
    > I jak innym to mówiłem, to nie wierzyli i przewalutowywali np. z PLN na

    No tak... dzieki za mile slowa. Tym razem sie udalo. Ale nie o to chodzi, ze
    trzeba bylo brac kredytw USD a nie w CHF. Chodzi mi o co innego. Do tej pory
    zastanawiam sie na jakiej podstawie owi "doradcy kredytowi" sprzedajcy
    kredyty hipoteczne w bankach, stawiali tak mocna teze "Frank jest stabilna
    waluta" i na podstawie tej tezy wyciagali wniosek "Jesli Frank jest stabilna
    waluta, to dobrze jest brac kredyty w tej walucie"

    Pewnie na jakims szkoleniu ktos sie przejezyczyl i blad poszedl w swiat hehe
    powielany za kazdym razem przez kolejnego szkoleniowca...

    Po pierwsze Frank od kilku lat nie jest stabilna waluta. Zmiennosc USD/CHF
    liczona w skali dzienej lub tygodniowej (amplituda - czyli min-max w danym
    okresie) byla znacznie wieksza niz dla Gbp/Usd, Eur/Usd czy Usd/Jpy (tak
    tak, i to pomimo czestych interwencji BoJ). Tak wiec juz samo zalozenie
    okazalo sie nie prawdziwe.

    Po drugie. Nawet gdyby zalozenie okazalo sie prawdziwe, to nie oznaczaloby
    to, ze warto w takiej walucie brac kredyty. Kredyty powino sie brac w takiej
    walucie (oczywiscie jesli chcemy spekulowac, bo jesli nie chcemy spekulowac,
    to w walucie w jakiej sie ma dochody), ktora wlasnie zmienila trend i weszla
    w trend spadkowy. Tak bylo dwa i pol roku temu z Dolarem.

    Po trzecie. Stabilnosc waluty jest zacheta tylko do jednego. Warto wystawiac
    opcje na taka walute, gdyz niska zmiennosc spowoduje, ze opcje te beda
    kazdego kolejnego dnia tracic na wartosci. Oczywiscie chodzi o jednoczesne
    wystawienie opcji kupna i sprzedazy - gra na spadek zmiennosci.

    I nic poza tym. Nie sadze jednak, aby osoby zaciagajace kredyty hipoteczne
    szuakly walut stabilnych, by wystawiac na nie opcje walutowe hehe :)

    Cos sie tym "doradcom kredytowym' pokielbasilo... ich problem. Gorzej, ze
    wciagneli w to bagno ludzi z ulicy :(

    j...@e...com ; tel.: 601-247-423nie

  • 18. Data: 2004-02-23 16:57:02
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    hehe
    > powielany za kazdym razem przez kolejnego szkoleniowca...

    A ja myślę, że po prostu na Franku najwięcej zarabiał bank - zdaje się dla
    Franka przy niskim Liborze mieli jedne z wyższych marży. Do tego dochodzi
    chwyt marketingowy o stabilności "szwajcarskiej" waluty oraz z powodu
    niskiego oprocentowania - wysoka zdolność kredytowa i dla niewnikliwego
    klienta mam "najlepszy" wybór: CHF :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 19. Data: 2004-02-23 18:17:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c1dbcj$csc$1@news.onet.pl...
> [...]
    > chwyt marketingowy o stabilności "szwajcarskiej" waluty oraz z powodu
    > niskiego oprocentowania - wysoka zdolność kredytowa i dla niewnikliwego

    Ehemmm, ale CHF przeciez jest stabilna waluta...no, w miare...;-)
    A problemy bioracych kredyt w CHF biora sie stad, ze zlotowka jest
    niestabilna waluta, a oni "donosza" zlotowki do banku zeby splacic CHFy.
    Gdyby zarabiali w CHF to kredyty o niskiej stopie w sumie niczego sobie,
    nieprawdaz?
    Dlatego blad nie polega na zlej odpowiedzi na pytanie "czy CHF/EUR/USD to
    stabilne waluty" tylko "czy kurs zlotego do tych walut jest stabilny".

    --
    Pozdrowienia

  • 20. Data: 2004-02-24 11:58:37
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    > systematycznie, kwota kredu cały czas rosnie ze wzgledu oczywiscie na
    > wysoki kurs. Czy w takim wypadku czekać na spadek czy przewalutowac kredyt

    IMHO problemem nie jest kwesia stabilności franka do dolara czy euro, jak co
    niektórzy tu usiłuja wykazac, tylko kwestia niestabilności i podatności na
    polityczne wiatry PLN. O wielkości kredytu nie decyduje relacja frank/usd
    (czy cokolwiek innego) tylko frank/PLN.
    Niestety ale kurs naszej waluty w znacznym stopniu wyznaczany jest tym co
    mówi czy robi ktoś z góry władzy, bowiem kapitał ulokowany w naszym kraju
    jest w znacznym stopniu kapitałem spekulacyjnym - a ten patrzy
    krótkoterminowo. W Polsce póki co większe znaczenie ma polityka niż
    ekonomia. tak więc dokąd nie rozstrzygnie siękwestia planu hausnera i dziury
    w budżecie, złoty IMHO będzie się umacniał.
    Przyjęcie w sejmie teo planu może spowodować istotne umocnienie się PLN, a z
    kolei jego upadek - gwałtowny spadek wartości PLN.
    Nie wiem jakie tym masz relacje w pracy i jak duże obciążenie ten kredyt
    stanowi, ale jeśli masz jeszcze rezerwy, ja bym tego nie ruszał i pilnie
    obserwował na co sie zanosi w polityce, szczególnie w kwestii planu
    hausnera. przewalutować jest sens gdy będzą duze szanse że ten plan padnie.
    Takie jest moje zdanie - oczywiście ktoś może mieć odmienne