  • 1. Data: 2002-05-15 12:03:56
    Temat: Fortis i kastracja historii - kto następny?
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    Fortis zapowiada, że wkrótce w planecie dostępna będzie historia rachunków
    tylko za 4 miesiace.

    Tym samym dołacza do grona banków, które nie oferuja nawet rocznej historii
    rachunku necie. O ile BSK (historia na 4 mies.) czy BZWBK (3 mies.) wysyłaja
    bez dodatkowych opłat miesięczne papierowe wyciagi z kont, o tyle w e-
    pakiecie tego nie ma.

    Kurcze, okazuje się, że inteligo też nie pokazuje całej historii rachunku...
    nie mogę niczego zobaczyć, co miałem w listopadzie czy grudniu :(
    buuuu....

    No to pozostaje mbank, gdzie w historii zmieniam rok na 2001 i mam wyciag
    operacji z maja poprzedniego roku. "Tak powinno być w każdym banku" </koniec
    reklamy :>

    Jakie jeszcze banki pokazuja PEŁNA, przynajmniej na rok wstecz, historie
    rachunku w internecie??
    A jakie maja tak cienko zaplanowane bazy jak BSK/WBK/fortis, że po paru
    miesiacach musza usuwać rekordy dostępne przez inet?

    Proponuje mały ranking :)

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 2. Data: 2002-05-15 12:05:37
    Temat: Re: Fortis i kastracja historii - kto następny?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > A jakie maja tak cienko zaplanowane bazy jak BSK/WBK/fortis, że po paru
    > miesiacach musza usuwać rekordy dostępne przez inet?

    Ale przynajmniej ostrzegaja zeby sobie druknac... A nie to co w BZWBK...

  • 3. Data: 2002-05-15 12:08:25
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    pelen komunikat :(

    Uprzejmie informujemy, że od 20 maja 2002 r. w systemie Pl@net nie będą
    dostępne informacje na temat operacji na rachunkach dokonanych w 2001 r.
    Skróceniu również uległ okres przechowywania korespondencji oraz historii
    korzystania z systemu - w Pl@net pozostaną informacje zarejestrowane od
    lutego 2002 r. Osoby zainteresowane zachowaniem tych informacji prosimy o
    ich wydrukowanie lub skopiowanie i zapisanie na dysku własnego komputera.
    Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że w przyszłości historia rachunku
    będzie dostępna tylko dla okresu na 4 miesiące wstecz. Prosimy o pamiętanie
    o tej zasadzie i w razie potrzeby zachowywanie tych informacji przed upływem
    4 miesięcy od przeprowadzenia operacji.
    Zmiany te związane są z pracami nad modernizacją Pl@net i mają na celu
    zapewnienie odpowiedniej wydajności systemu. Liczymy na Państwa zrozumienie
    i przepraszamy za wszelkie niedogodności

  • 4. Data: 2002-05-15 12:48:33
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Adam_mb <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...254.173.2...
> [...]
    > tylko za 4 miesiace.
    >
    > Tym samym dołacza do grona banków, które nie oferuja nawet rocznej historii >
    [...]
    > Jakie jeszcze banki pokazuja PEŁNA, przynajmniej na rok wstecz, historie
    > rachunku w internecie??

    Lukas na pewno przynajmniej rok. Akurat tyle mam konto, więcej
    nie sprawdzę (dokładnie rok i 6 dni 8-) ).

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-15 13:01:26
    Od: "Piotr K" <p...@p...com>

    > Lukas na pewno przynajmniej rok. Akurat tyle mam konto, więcej
    > nie sprawdzę (dokładnie rok i 6 dni 8-) ).

    poki co Lukas nie ma jeszcze 500 tys klientow (chyba) i baza archiwalnych
    tranzakcji
    jeszcze nie napuchla odpowiednio
    mysle ze to jest tylko kwestia czasu kiedy wszystkie banki przejda
    na mozliwosc podgladu tylko 3-6 miesiecy wstecz
    Piotr

  • 6. Data: 2002-05-15 13:11:28
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Piotr K <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abtm6d$ci7$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > mysle ze to jest tylko kwestia czasu kiedy wszystkie banki przejda
    > na mozliwosc podgladu tylko 3-6 miesiecy wstecz

    Pewnie tak... 8-( Ale cudów nie ma - albo szybko, albo wszystko.
    Po wprowadzeniu takiego ograniczenia przydała by się możliwość
    "zamawiania" archiwalnego elektronicznego wyciągu, np. e-mail'em.
    Przy okazji - ile czasu banki mają obowiązek trzymania informacji
    o transakcjach?

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 7. Data: 2002-05-15 13:45:21
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr K" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > poki co Lukas nie ma jeszcze 500 tys klientow (chyba) i baza
    archiwalnych
    > tranzakcji
    > jeszcze nie napuchla odpowiednio

    Policzmy 500.000 klientów, każdy wykonuje średnio powiedzmy 10 operacji
    miesięcznie (liczba zawyzona, bo ile z tych 500 tys. to martwe
    konta???), to daje nam 5 mln operacji. Do zapisania każdej powinno
    wystarczyć około 100-200 bajtów, mamy więc 1 milirad bajtów, czyli
    poniżej 1 GB :-).

    > mysle ze to jest tylko kwestia czasu kiedy wszystkie banki przejda
    > na mozliwosc podgladu tylko 3-6 miesiecy wstecz

    Tak byc nie musi. Telepekao24 ma nieograniczona historie - to jest jeden
    z kilku plusow tego konta jakie jeszcze pozostały. A nie należy
    przypuszczać, żeby miał mało klientów. Inna sprawa, że gdy zamieniałem
    Konto Osobiste na Eurokonto WWW to historia KO stała się z dnia na dzień
    niedostępna, ale wystarczył e-mail i przesłali papierową historie konta
    do domu.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2002-05-15 13:54:41
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 15, 2002 at 03:45:21PM +0200, BaLab wrote:

> [...]
    > konta???), to daje nam 5 mln operacji. Do zapisania każdej powinno
    > wystarczyć około 100-200 bajtów, mamy więc 1 milirad bajtów, czyli

    Oracla nigdy nie widziales ;-)

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-05-15 14:11:45
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Pewnie tak... 8-( Ale cudów nie ma - albo szybko, albo wszystko.

    To kwestia odpowiednich kluczy w bazie danych.
    Czytanie, to da sie zrobic i szybko i wszystko. Inna sprawa, ze ZAPIS do
    bazy danych bedzie wolniejszy.
    :-)

    Michal

  • 10. Data: 2002-05-15 15:01:24
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Michal Kukula napisał(a):

    > To kwestia odpowiednich kluczy w bazie danych.
    > Czytanie, to da sie zrobic i szybko i wszystko. Inna sprawa, ze ZAPIS do
    > bazy danych bedzie wolniejszy.
    > :-)

    to moze stare dane trzymac jako "read only" w innym serwerze, a
    transakcje biezace w innym?
    i tylko raz na m-c przenosic dane

    roberts