  • 11. Data: 2002-05-15 16:18:46
    Temat: Re: Fortis i kastracja historii - kto następny?
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Tak byc nie musi. Telepekao24 ma nieograniczona historie - to jest jeden
    > z kilku plusow tego konta jakie jeszcze pozostały. A nie należy
    > przypuszczać, żeby miał mało klientów.

    Chyba najmniej :-)) 15.000 klientow konta e-www :-))

  • 12. Data: 2002-05-15 18:21:21
    Od: Adam <m...@i...pl>

    > to moze stare dane trzymac jako "read only" w innym serwerze, a
    > transakcje biezace w innym?
    > i tylko raz na m-c przenosic dane

    przeciez cala historia rachunku jest z definicji tylko do odczytu. Wg mnie
    te systemy ograniczajace wstecz wglad we wlasny rachunek sa zwyczajnie
    niedorobione, a takie ograniczanie to "latanie", aby jakos to nadal
    chodzilo bez wiekszych przerobek i inwestycji.

    Zreszta skoro w mbanku, ktory ma 255 tys. rachunków w necie, cala historia
    od 2000 roku moze dzialac, to znaczy ze fortis ma swoj system chyba w
    ms-accesie - ma 25 razy mniej klientów (~8 tys.) i juz baza w planecie
    "spuchla" i trzeba wycinac stare rzeczy.

    W kazdym razie takie obcinanie historii przypomina mi troche historie z
    zapisywaniem dat z rokiem w postaci dwoch liczb ;-)
    Niedlugo historia bedzie dostepna na miesiac wstecz, a potem w koncu bedzie
    mozna zobaczyc historie w necie, ale pod warunkiem zaplacenia za to ;-))

    Tak, jakby rownoczesnie nie nastepowal rozwoj baz, mocy obliczeniowej,
    pojemnosci i szybkosci pamieci masowych itede...

    Adam

  • 13. Data: 2002-05-16 10:40:47
    Od: "Piotr Martyniuk" <P...@s...com.pl>

    "Adam_mb" <m...@i...pl> wrote in message
    <CUT>
    > No to pozostaje mbank, gdzie w historii zmieniam rok na 2001 i mam wyciag
    > operacji z maja poprzedniego roku. "Tak powinno być w każdym banku"
    </koniec
    > reklamy :>

    Tylko, że jak klikniesz w opis transakcji to dostajesz:
    "BGE7009 OPIS OPERACJI O PODANYM NUMERZE NIE ISTNIEJE" :-(

    A dla mnie opis typu "PRZELEW ZEWNĘTRZNY PRZYCHODZĄCY" niewiele mówi. Nie
    wiem np. z jakiego to było banku. W polu tytułu dane są bardzo skrótowe,
    albo wcale.

    Lepsze to może niż nic, ale rewelacyjne to też nie jest.

    Aha, w Inteligo dostaje się co miesiąc maila z historią operacji.

    Piotrek