  • 1. Data: 2005-03-16 16:24:06
    Temat: Prawo dewizowe
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Czy może ktoś podać sygnaturę obecnie obowiązującego Prawa Dewizowego?
    Czy tak jak mi się wydaje "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 prawo dewizowe"
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 2. Data: 2005-03-16 16:29:43
    Temat: Re: Prawo dewizowe
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    przemyślenia swoje:
    > Czy może ktoś podać sygnaturę obecnie obowiązującego Prawa Dewizowego?
    > Czy tak jak mi się wydaje "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 prawo dewizowe"
    > KJ

    Dobrze ci się wydaje.
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. - Prawo dewizowe (Dz. U. Nr 141 poz. 1178)
    Do pobrania na przykład tu: http://glinki.com/?l=vhchq4

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2005-03-16 17:04:54
    Temat: Forex dla ubogich, czyli ING i prawo dewizowe [chyba długie]
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jako, że EUR stało dość nisko, stwierdziłem, że sobie go trochę kupię.
    Ponieważ miałem do odkręcenia parę spraw w ING (okazuje się, że trzy
    rachunki to za dużo żeby prowizją obciążyć "ten prawidłowy", zresztą
    sama prowizja była nieprawidłowa, ale to temat na inną opowieść[1]), to
    przy okazji postanowiłem, ze założe sobie OKO w EUR.
    Wcześniej upewniłem się (wewnętrzną pocztą), że będę mógł zasilić
    przelewem w złotówkach z innego banku, a ING dokona przewalutowania.
    Przestudiowałem obowiązujące (i nie[3]) regulaminy[2]. Jedyne
    ograniczenie, jakie napotkałem to niobsługiwanie przez ING bilonu (co
    mnie i tak nie obchodziło)
    Stało się. Następnego dnia po założeniu wysłałem z multibanku 10 PLN,
    spodziewając sie zaksięgowania na OKO +-2,5 EUR. Długo nic się nie
    pojawiało. W końcu jest.... na konto w multi "wrócił przelew". Co jest
    k...a ? Zadałem pytanie pocztą wewnętrzną. Najpierw otrzymałem odpowiedź
    (IMHO nie na temat), że OKO jest tylko do podglądu, później, oprócz tego
    dostałem info że
    " uprzejmie informuję, iż Otwarte Konto Oszczędnościowe W EUR jest
    udostępnione w usłudze ING BankOnLine tylko do podglądu.
    Jednocześnie informuje, iż na w/w konto można przesyłać środki z
    zewnątrz, które przed zaksięgowaniem będą przewalutowane
    na walute, w której jest prowadzone dane konto."

    No fajnie, ale... ja właśnie tak zrobiłem i przelew _nie_ zostal
    przewalutowany.

    Napiasałem, to i w odpowiedzi dostałem
    "W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję,że w celu
    zasilenia konta EURO przelew powinien być dokonany z rachunku
    o tym samym statusie dewizowym (z rachunku w eoro na rachunek
    w euro).Wykonując przelew w złotówkach należy go przesłać jako
    przelew transgarniczny.Zasilenie konta walutowego może również
    nastąpić poprzez dokonanie wpłaty w kasie banku."
    Zgłupiałem. Poprosiłem o podanie podstawy prawnej (pocztą wewnętrzną,
    jescze nie mam odpowiedzi). A oprócz tego zadzwoniłem do ING i
    poprosiłem o wyjaśnienie. Pani zaczęła coś mówić o prawie dewizowym.
    Jako, że specjalnie się na nim nie znałem, to (na razie) przyjąłęm jej
    wyjaśnienia za dobrą monetę.
    Tyle tylko, ze zacząłęm owo prawo dewizowe czytać i ... nie widzę nic
    pasującego do mojej sytuacji.

    Może ktoś mnie oświeci?
    KJ
    [1] początek jest w Message-ID: <cuss5u$jmf$1@inews.gazeta.pl>
    [2] Od 29 marca wchodzi nowy reegulamin który w par. 30 mówi explicite o
    przewalutowaniu, a par. 81 o obrocie dewizowym
    [3]http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/Ogolne
    _warunki_otw_i_prow_rachunkow_oszczednosciowo_rozlic
    z_i_lokat.pdf
    http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/Og_war_ot
    w_prow_rach_oszcz2.pdf
    o ile łobuzy treści nie zmienili.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2005-03-16 17:36:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tyle tylko, ze zacząłęm owo prawo dewizowe czytać i ... nie widzę nic
    > pasującego do mojej sytuacji.
    >
    > Może ktoś mnie oświeci?

    Po pierwsze - po co "bawisz" się w ten sposób? Nie lepiej zawrzeć transakcje
    na którejś z rozlicznych platform do zabawy forexem? Po drugie - ING
    ściemnia z tym prawem dewizowym. Nie wczytałam sie w to jeszcze, ale Multi
    bez łaski przewalutowuje, więc wniosek jest prosty - można :-))) Ergo: baw
    się forexem, a nie protezami i zmień bank :-)

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 5. Data: 2005-03-16 17:42:09
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Glenn said the following On 2005-03-16 18:36:

    > Po pierwsze - po co "bawisz" się w ten sposób? Nie lepiej zawrzeć transakcje
    > na którejś z rozlicznych platform do zabawy forexem?
    Może jestem zgredem :-) i podchodzę do tego nieufnie. Poza tym bardziej
    mi chodziło o "kupić i niech leży" OKO wydawało sie najlepsze do tego celu.
    Po drugie - ING
    > ściemnia z tym prawem dewizowym.
    Toż mówię, że nic nie znalazłem.
    Nie wczytałam sie w to jeszcze, ale Multi
    > bez łaski przewalutowuje,
    Tu mi pani klarowała, że to dlatego, że na swoje konto w EUR przelewałem
    "z tego samego banku". Zobaczymy. Zwłaszcza, że 29 bm. ING musiałby
    automagicznie zmienić reguły.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2005-03-16 17:48:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tu mi pani klarowała, że to dlatego, że na swoje konto w EUR
    > przelewałem "z tego samego banku". Zobaczymy. Zwłaszcza, że 29 bm.
    > ING musiałby automagicznie zmienić reguły.

    Oj coś mi to wygląda na dorabianie ideologii do konkretnej sytuacji :-)) Do
    Multi przelewałam z mbanku, więc teoretycznie to był ten sam BRE :-))))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 7. Data: 2005-03-16 23:05:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na walute, w której jest prowadzone dane konto."
    >
    > No fajnie, ale... ja właśnie tak zrobiłem i przelew _nie_ zostal

    Nie wiem, jak to wyglada z przewalutowaniami przez przelew z zewnatrz, ale
    majac OKO-PLN i OKO-EUR idziesz do placowki i robia Ci na miejscu
    przeksiegowanie po podpowiedniej tabeli podstawowej lub preferencyjnej w
    zaleznosci od sumy. Nigdy nie bylo z tym problemu. W INGBankonline
    faktycznie nie mozna dokonac zadnych przewalutowan, stad moze przelew z
    zewnatrz traktowany jest podobnie, bo gdyby to dzialalo to sam moglbys
    wyslac przelew z OKO PLN na walutowe a tak jednak nie jest. Waluta w
    wiekszosci bankow traktowana jest zupelnie odmiennie i rozne procedury
    bankowe sa odmienne od tych oczywistych w PLN. W Multibanku tez nie mozna
    dokonac przelewu wewnetrznego walutowego miedzy rachunkami dwoch roznych
    osob, sam to doswiadczylem. Kasjer dokonuje wyplaty i wplaty, mozliwosci
    przelewu nie ma. Niestety waluta jest pieniadzem z "innego wymiaru" a
    procedury niewiele sie zmienily od czasu kiedy PLN byl calkowicie
    niewymienialny.

  • 8. Data: 2005-03-17 02:41:50
    Od: "Marek" <m...@e...com>

    Witam,

    "Wykonując przelew w złotówkach należy go przesłać jako
    przelew transgarniczny."

    Upadek z krzesła, spowodowany lekkim uśmiechem (transgraniczny) :)))

    Gupizna polskich banków zaczyna przekraczać prędkość światła.
    Zamiast z pocałowaniem ręki zgolić klienta na na te kilkaset pipsów (po
    tabeli) od aktualnego kursu rynkowego
    bank pisze że nie może bo trzeba, transgranicznie :))) No chyba że kwota
    była za mała nawet na tabelę :)
    Puść im równowartość 10.000 EUR. Ciekaw jestem czy nadal będą pisać w
    transie o przelewie transgranicznym :)
    Ewentualnie, Twoja transakcja nie klasyfikowała się do zgolenia prowizji,
    równie transgranicznie horendalnej przypuszczam.

    Upadek z krzesła spowodowany śmiechem do rozpuku :)

    Pozdrawiam
    Marek Żywicki

  • 9. Data: 2005-03-17 08:30:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof"

> [...]
    > Niestety waluta jest pieniadzem z "innego wymiaru" a procedury
    > niewiele sie zmienily od czasu kiedy PLN byl calkowicie

    W Nordea Banku mozesz sobie przelac z PLN na EUR i natychmiast w locie
    Solo robi przewalutowanie. To, ze INGOnline tego nie umie i trzeba to
    robic osobiscie w oddziale to nie kwestia procedur tylko zalozen do
    programu lub inteligencji zarzadzajacych procedurami.
    To mi przypomina o prowizji za przelew ING-ING przy zwolnieniu z
    prowizji ING-obcy bank - tak jest teraz na koncie taryfa zero :-)
    Albo o prowizji za zmiane zlecenia stalego w INGonline :-)
    *** blad ***