  • 1. Data: 2018-05-30 15:07:48
    Temat: Fatalny algorytm w bankomatach
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Chciałbym wyjąć 100 zł 10-kami i 20-kami.
    Muszę wyjmować 90 lub 120 zł, a i tak będzie 50-ka, więc aby uniknąć,
    trzeba dwa razy po 40 zł co wydłuża czas.
    (i tak bankomat ten jest dobry że są mniejsze nominały)
    zwykle wypłacając 100-200zł wyjmuję setkami.
    Ale gdy ostatnio wypłacałem 1700 zł otrzymałem .. 50-ki!
    Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

  • 2. Data: 2018-05-30 15:10:04
    Temat: Re: Fatalny algorytm w bankomatach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 15:07, Borneq pisze:
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34
    > banknotach ?!

    Setki wyszły.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-05-30 16:06:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2018 15:07:49 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
> [...]
    > Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

    Bo akurat 50tek bankomat miał najwięcej a setek może nie miał wcale

  • 4. Data: 2018-05-30 16:42:21
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 30.05.2018 o 16:06, Kris pisze:
    > Bo akurat 50tek bankomat miał najwięcej a setek może nie miał wcale

    Dlaczego jak wypłacam 100 czy 200 zł to były zdaje się setki?
    Powinni zrobić statystykę wypłat i załadować 200,100,50,20 i 10-kami tak
    aby wypłata 200 zł to była setka, (50-ka?) 20-ki i 10-ki
    1700 głównie 200 + końcówka 10-ki

  • 5. Data: 2018-05-30 20:29:35
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 30.05.2018 16:42, Borneq wrote:

> [...]
    > Powinni zrobić statystykę wypłat i załadować 200,100,50,20 i 10-kami tak
    > aby wypłata 200 zł to była setka, (50-ka?) 20-ki i 10-ki

    Pamiętaj, że dla banku ale i też dla właścicieli bankomatu wypłaty to
    generalnie koszty, więc nic dziwnego że optymalizują jak mogą wypłaty.
    Dla mnie osobiście 50 100 to idealne banknoty, bo przy pierwszej
    płatności i tak zaraz będę miał rozmienione.

    Xenocide

  • 6. Data: 2018-05-31 07:56:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2018 15:07:48 +0200, Borneq napisał(a):
    > Chciałbym wyjąć 100 zł 10-kami i 20-kami.
    > Muszę wyjmować 90 lub 120 zł, a i tak będzie 50-ka, więc aby uniknąć,
    > trzeba dwa razy po 40 zł co wydłuża czas.

    Uwaga na mbank i jego oplaty :-)

> [...]
    > Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

    Dobry algorytm.
    Jeden klient czuje sie bogaty, drugi czuje, ze ma gruby portfel.

    J.

  • 7. Data: 2018-05-31 11:40:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.05.2018 o 15:07, Borneq pisze:
> [...]
    > Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34

    OMG

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-06-01 01:25:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pem7ra$9p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Setki wyszły.
    > P.G.

    Mimo, że ich najwięcej
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-przybywa-bankno
    tow-o-wysokich-nominalach-7583182.html
    kliknąć również w "Wartość banknotów (mld zł)"

    Arek

  • 9. Data: 2018-06-01 08:58:53
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34

    Mam w okolicy bankomat, który od jakiegoś czasu wypłaca głównie 20kami.
    Podejrzewam, że to celowe - zmuszenie ludzi do większej liczby wypłat z
    bankomatu, efekt walki o kasę między bankami, a operatorami bankomatów.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-06-05 10:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Borneq b...@a...hidden.pl ...

> [...]
    > Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
    > Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34

    Ja mam koło siebie bank BZWBK i bankomat w którym regularnie brakuje
    gotówki.
    Wiec:
    - probuje wypłacic 3000
    - bankomat mowi mi ze maks to 1500
    - wiec klikam 1500
    - a on mi odmawia i mowi ze podana kwota nie jest wielokrotnoscią 10zł...
    I wez tu badz mądry...

    Na szczescie obok jest drugi bankomat...

    Co ciekawe - kiedys był jeden bankomat i klopotów nie było, teraz sa dwa
    i kłopot regularnie - wnioskuje ze ten stary miał duzo wieksze szuflady z
    kasą niz te nowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"