  • 1. Data: 2018-05-26 23:21:55
    Temat: Bankowość bez podpisu?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy znacie bank, który umożliwia załatwienie spraw w okienku (w
    szczególności pobieranie gotówki z konta) bez konieczności składania
    tradycyjnego podpisu?

    Tak jak pisałem - nie umiem podpisać się tak samo jak rok temu i podpis
    się nie zgadza. Co wielką przeszkodą nie jest, bo składam nowy wzór
    podpisu i już, ale głupie to jest niemożebnie i chciałbym jakoś ominąć.
    W końcu muszą być jakieś inne sposoby, choćby dla inwalidów...

    MJ

  • 2. Data: 2018-05-27 03:23:21
    Temat: Re: Bankowość bez podpisu?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-05-18 o 23:21, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    > podpisu i już, ale głupie to jest niemożebnie i chciałbym jakoś ominąć.
    > W końcu muszą być jakieś inne sposoby, choćby dla inwalidów...

    W BPH były czytniki linii papilarnych, ale nie wiem, czy do "wyższej
    kultury" importowali to rozwiązanie.

  • 3. Data: 2018-05-27 06:31:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-26 o 23:21, Michal Jankowski pisze:
    > Czy znacie bank, który umożliwia załatwienie spraw w okienku (w
    > szczególności pobieranie gotówki z konta) bez konieczności składania
    > tradycyjnego podpisu?

    Praktycznie każdy umożliwia to w bankomacie.

> [...]
    > podpisu i już, ale głupie to jest niemożebnie i chciałbym jakoś ominąć.
    > W końcu muszą być jakieś inne sposoby, choćby dla inwalidów...

    Potraktuj siebie tak jak osobę niepiśmienną, możesz na przykład
    ustanowić pełnomocnika do wykonywania czynności, z którymi sobie nie
    radzisz.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-05-27 07:59:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2018 23:21:55 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    > podpisu i już, ale głupie to jest niemożebnie i chciałbym jakoś ominąć.
    > W końcu muszą być jakieś inne sposoby, choćby dla inwalidów...

    w Lukas banku byly klawiaturki do podania kodu ... moze w
    CreditAgrocole nadal sa.

    Ale:
    a) pocwiczyc, moze sie przydac,
    b) co Ty wlasciwie chcesz w tym okienku robic ?
    Gotowke to z bankomatu.

    mbank dobry, bo unika kontaktow z klientem, Inteligo tez unika ...

    J.

  • 5. Data: 2018-05-27 11:51:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pekao SA dawał kiedyś karty identyfikacyjne z PINem, nawet jeszcze w 2013 widziałem
    czytniki w oddziale (który przeniosł się do budynku obok od czasu mojej ostatniej
    bytności w 2003 - a czytniki identyczne, może nawet te same) - więc może nadal dają.
    Ale chyba bazgrało się również - i nie wiem, po co im te karty były.

    Jak ma się konto w inteligo to do wypłaty w oddziale PKO potrzebna jest debetówka.
    Ale nie sprawdzałem, więc nie wiem, czy podpis też.

    I rzeczywiście - czemu nie bankomat? Oczywiście wypłaty to nie wszystkie sprawy do
    panienki z okienka (a może to o nią chodzi? ;), ale może nawet 90%, co pozwala
    zredukować głupotę o rząd wielkości.
    Darmowe 3*0 (prowadzenie, debetówka, wypłaty ze wszystkich bankomatów w PL) dają
    orange finanse (choć zagrożone likwidacją), nest, idea (w tym lion's - tu jednak
    trzeba założyć lokatę na kin. 10k na miesiąc), i chyba getout (ale odradzam).
    Zakładasz przez net+kurier.

    Zaś inwaludzi pewnie mają łatwiej (np. niewidomi - darmowe przejazdy w DC, brak
    kapcia w aero2) - ale trzeba mieć orzeczenie.
    Czy na nieumiejętność podpisu dostaniesz - pytanie do komisji lekarskiej.

  • 6. Data: 2018-05-27 21:02:30
    Od: david <d...@g...com>

    W dniu sobota, 26 maja 2018 23:22:39 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]
    > podpisu i już, ale głupie to jest niemożebnie i chciałbym jakoś ominąć.
    > W końcu muszą być jakieś inne sposoby, choćby dla inwalidów...

    mBank, o ile masz aplikację mobilną i włączoną autoryzację mobilną. Wówczas
    wpłaty/wypłaty zatwierdzasz w app.

  • 7. Data: 2018-05-28 09:26:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 27 maja 2018 21:02:32 UTC+2 użytkownik david napisał:

    > mBank, o ile masz aplikację mobilną i włączoną autoryzację mobilną. Wówczas
    wpłaty/wypłaty zatwierdzasz w app.

    Byłoby to niezłe, gdyby w mBąku kasa była bezpłatna (bezpłatna jest, ale dla płatnych
    kont - choć ostatnio można było mieć na pół roku bezpłatnego AQI z KD visa świat - a
    dla bezpłatnych kont kasa płatna) - oraz gdyby tą magiczną apką dało się załatwić
    cokolwiek poza tym, co i tak można zrobić bez podpisu w bankomacie, który jest w
    każdym oddziale - w pomieszczeniu oddziału, więc nie trzeba załatwiać sprawy na ulicy
    - i nie tylko w oddziale (dla odważnych ;).

  • 8. Data: 2018-05-28 19:01:07
    Od: david <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 09:26:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    jest w każdym oddziale - w pomieszczeniu oddziału, więc nie trzeba załatwiać sprawy
    na ulicy - i nie tylko w oddziale (dla odważnych ;).

    Bzdury piszesz.
    1. Konta są bezpłatne wystarczy z nich korzystać. Warunki są śmieszne do spełnienia:
    1000zł wpływu na miesiąc i 5 transakcji dowolną kartą dla eKonta plus, a wtedy konto,
    kartę i kasę masz bez opłat.
    2. Magiczną apką można zrobić praktycznie wszystko to co przez internet na
    komputerze.
    3. Nie zawsze można skorzystać z bankomatu/wpłatomatu, bo np. ostatnio na prezent
    potrzebowałem do koperty banknoty 500zł i spróbuj wypłacić je z bankomatu.

  • 9. Data: 2018-05-29 11:15:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bzdury to:
    - pisanie, że konto jest bezpłatne "tylko" - albo jest bezpłatne albo nie jest,
    - apką pewnie że można wszystko, co przez ST - ale ja pisałem o czynnościach, których
    nie można załatwić przez ST, bo trzeba do ich załatwienia pójść do oddziału,
    - kombinowanie dla bezpłatnej kasy na poziomie dostępności mBąka - 77 oddziałów - gdy
    masz bezpłatne bez warunków w idei - 75 oddziałów - czy db - 113 oddziałów.

    Zaś debetówkę można mieć za darmo w orange finanse - a do tego dwa banki z dostępem
    przez net to dla każdego, poza komputerowym analfabetą czy też kompletnym
    sklerotykiem, lepsza konfiguracja niż jeden.

    A prezent musiał być niezły, żeby po to, by wlazł do koperty, musiałeś się o 500-tki
    starać...

  • 10. Data: 2018-05-29 22:59:12
    Od: david <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2018 11:15:57 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Bzdury to:
    > - pisanie, że konto jest bezpłatne "tylko" - albo jest bezpłatne albo nie jest,

    Jest bezpłatne. Odkąd je mam jeszcze nigdy nie zapłaciłem za prowadzenie konta, kartę
    czy przelew.

    > - apką pewnie że można wszystko, co przez ST - ale ja pisałem o czynnościach,
    których nie można załatwić przez ST, bo trzeba do ich załatwienia pójść do oddziału,

    To przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zobaczysz, że teraz piszesz o czymś zupełnie
    innym: "gdyby tą magiczną apką dało się załatwić cokolwiek poza tym, co i tak można
    zrobić bez podpisu w bankomacie". Uwierz mi, że apka potrafi znacznie więcej niż
    wybranie 50zł kartą z bankomatu zbliżeniowo.

    > - kombinowanie dla bezpłatnej kasy na poziomie dostępności mBąka - 77 oddziałów -
    gdy masz bezpłatne bez warunków w idei - 75 oddziałów - czy db - 113 oddziałów.

    Zerknij na https://prnews.pl/raport-prnews-pl-liczba-placowek-b
    ankowych-kw-2018-435221
    mBank: 250 placówek własnych + 41 placówki partnerskie, daje to 291 placówek a nie
    77. Samych placówek po dawnym MultiBanku jest ok. 130.

    > Zaś debetówkę można mieć za darmo w orange finanse - a do tego dwa banki z dostępem
    przez net to dla każdego, poza komputerowym analfabetą czy też kompletnym
    sklerotykiem, lepsza konfiguracja niż jeden.

    5 transakcji kartą czasami wykonuję w 1 dzień, a tyle w ciągu miesiąca, wszystkimi
    kartami, trzeba wykonać, by karta była bezpłatna. 5 transakcji to żadnej problem.