    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Fajny film kiedyś widziałem... Momenty były...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 20 Jul 2014 20:48:31 +0200

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 15:48:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > Przyjaciele [ale bez sowy?] rodzą się w 1907 roku (kryzys) i w 1905 roku.
    > Umierają w 1933 roku (brak wymienialności dolara na złoto dla Amerykanów)

    Jak to umieraja ? Maja sie dobrze do dzis ... o ile dobrze
    rozrzywrowuje przyjaciol.

    > a w 1967 roku (indeks dóbr na 100) Noodles stawia tablicę upamiętniającą.
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Potwor-z-Jekyll-Isla
    nd-czyli-sto-lat-Rezerwy-Federalnej-3017157.html
    > Wiadomo, że największym skokiem gangsterów jest FED.

    Ale co ma film do tego wlasciwego FED ?

    Ktory jest nawiasem mowiac bardzo ciekawa instytucja - organizacja
    prywatnych bankow, ktora "drukuje" pieniadze (choc wlasciwym drukiem
    zajmuje sie kto inny), daje je rzadowi jako pozyczke, pobierajac
    odsetki. Rzad chetnie pozycza, bo to juz widac ze na wieczne
    nieoddanie - czyli nastepnym razem dostana emisje i czesc zwroca jako
    odsetki. A bankierzy niby na tym traca, bo inflacja. A jednoczesnie
    sami decyduja ile rzadowi dac - dziwna konstrukcja.
    Jakies wielkie oszustwo :-)

    J.