  • Data: 2023-03-03 00:58:56
    Temat: Re: Energetyczne mafie w Polsce...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2 mar 2023 o 17:00, J.F pisze:

    > Mogli tam sobie wspolnie żyć, jak Polacy z Litwinami, Belgowie z
    > Flamandami, czy Szwajcarzy.

    Nie mogli -- taka ich (Moskali) mentalność.

    > Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o .... - ciekawe ile tam

    Chodzi i władzę, nie o pieniądze.
    Zazwyczaj władza (dominacja) jest ważniejsza od pieniędzy -- pieniądze
    są zazwyczaj tylko narzędziem do sprawowania władzy.

    > oligarchowie namieszali.
    > Achmetow widac nie chcial wspolpracowac, to juz nie ma Azowstalu.

    Achmetow nie chciał współpracować? -- Achmetow budował własne państwo.
    Może chciał mieć tylko tak zwany Donbas, może całą Ukrainę, może nawet
    całą Europę -- jak Putin itp...

    > No i gdzies tam jeszcze zwykli ludzie są, co chcieli życ "po
    > rosyjsku", a nie slyszec "Rosjanie do Rosji".

    Zełenski wychowany został w rosyjskim języku...

    > Prawie nie - była czynna tylko jedna linia małej mocy do nas.

    Były plany (ludzi takich jak Achmetow czy Kulczyk) zasilania Europy...

    > Widac nie tak łatwo.
    > Musk przypadkiem trafil w odpowiedni czas.

    Ogólnie ,,niektórzy'' ludzie przypadkiem trafiali w odpowiedni czas,
    zaś inni -- nie trafiali... Znasz małpy przypadkiem trafiające
    w stosowne klawisze klawiatury tak, że powstają poematy?...

    Amerykanie znali plany Moskwy -- wiedzieli od dawna o planowanych
    podbojach z dokładnością i wiarygodnością co najmniej wysoką...
    Na wiele miesięcy przed tą inwazją Biden publicznie informował
    o nadciągającej wojnie -- od czasu do czasu wyjawiając, czym
    różnią się manewry od przygotowań do wojny... (choćby
    gromadzeniem krwi -- niezbyt potrzebnej podczas ćwiczeń)

    > Tani gaz mieli z Rosji.
    > I chyba nie calkiem taki tani.

    > Ale czesto sa z grubego betonu.

    Być może...
    BTW -- nawet najgrubsze ściany czy stropy można zniszczyć
    wytrwałymi uderzeniami... (woda jest cieczą -- ale rzeźbi skały)

    > Ale transformatory pieknie płoną/wybuchaja.
    > A naprawa trwa dlugo.

    Teraz trwają krotko.
    Transformatory łatwiej schować pod powierzchnię ziemi
    niż węglowe elektrownie.

    Siak czy inaczej -- jesienią ubr. Ukrainie zabrało elektryczności,
    której niedobory ciągnięto nie z Polski, lecz z Rumunii.

    > Pozostaje kwestia linii - raczej nie damy rady zasilic Ukrainy pełną
    > mocą ..

    Może ie ma aż takiej potrzeby? -- może wystarczyłoby wspomaganie?
    Nie mogąc wysłać wszystkiego -- należy zaniechać wysyłania w ogóle?

    > Agregaty są róznej mocy.

    Kijowa raczej ;) nie zasilisz...

    > A kiedys malenkie Kosowo spowodowało małą obsuwe w europejkim sytemie,
    > co mnie swoją drogą bardzo dziwiło.

    Można było przygotować cała europejską infrastrukturę na ten konflikt...
    Rumunia należy do sieci wspólnie z Polską...

    > Na razie czesto są na powierzchi i tak szybko tego nie zmienisz.

    Lech Kaczyński żył ponad 13 lat temu -- to trochę czasu, zważywszy
    na okołowojenne warunki...

    > A ze to jest powszechne ... kable podziemne mają jakies wady ?

    O to możesz zapytać energetyków -- nie mnie. Obecnie polska energetyka
    pośpiesznie chowa energetyczne linie przesyłowe pod powierzchnię ziemi.
    Oficjalnie -- by chronić przed ,,przyrodą'', ale być może -- przed wojną...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'