  • 1. Data: 2022-11-29 03:39:27
    Temat: Energetyczne mafie w Polsce...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Słyszałem, że PiS [chwyta?...] bierze się za energetyczne mafie
    i moskiewskich szpiegów w Polsce... -- Bardzo dobrze!!! W 2014 r.
    była aneksja Krymu oraz rozpoczął się konflikt na wschodzie i południu
    Ukrainy, który z bardzo dużym prawdopodobieństwem (niemal z pewnością)
    musiał przeistoczyć się w pełnoskalową wojnę pomiędzy Ukrainą a Rosją,
    jednak z jakiegoś powodu przez kolejne lata rządzący niewiele uczynili
    w sprawie zapewnienia Ukrainie stabilnego zasilania energetycznego!!!

    https://www.tfkable.com/produkty/asortyment/systemy-
    wysokich-napiec.html

    Polska gospodarka jest silna (o czym nieustannie przypomina nam pan
    premier MMorawiecki) i akurat polska firma przoduje w produkcji kabli
    wysokich (WN) oraz (NN) najwyższych napięć!

    TELE-FONIKA
    [może to ich przewód gwizdnąłem, będąc nastolatkiem -- wtedy
    trudno było o cokolwiek w sklepach a mnie przydał się taki
    telefoniczny, wielożyłowy, dobrej jakości przewód wiszący
    na ścianie bloku, niedaleko (toż zawsze niedaleko miejskich
    bloków są jakieś śmietniki) śmietnika, więc na pewno nikomu
    poza mną niepotrzebny; zaopiekowałem się tym przewodem jak
    swoim własnym, czule tuląc go do siebie jak jakiś skarb...]
    Kable należy do wąskiej grupy renomowanych dostawców takich
    systemów, oferując kable o przekrojach do 3000 mm2 oraz napięciu
    do 500 kV. Pierwszy system kablowy 110 kV w naszych zakładach
    powstał już w roku 1992. W efekcie, posiadamy jako nieliczni na
    świecie i jedyni w Polsce wieloletnie doświadczenie w projektowaniu
    i produkcji kabli WN i NN.

    W ,,wojennym trybie'' zbudowanie wielu (nie tylko jednego) kablowych
    (ukrytych przed rosyjskimi szpiegami, tedy i Kindżałami) połączeń
    pomiędzy dwoma sąsiednimi krajami nie jest arcytrudne, dlatego ciśnie
    się pod palce pytanie: >>Dlaczego Ukraina dziś tonie w ciemnościach?<<.

    IWW 68=28+07+19+14
    IIWW 68=01+09+19+39
    ,,specjalna operacja'' 68=24+02+20+22
    wypadek w Przewodowie 68=15+11+20+22

    W tym Przewodowie, niedaleko którego biegnie połączenie energetyczne
    pomiędzy Ukrainą i Polską -- niektórzy twierdzą, że jedyne, i że ślące
    energię tylko do Polski z Ukrainy, i że od jakiegoś czasu nieczynne...

    https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art37422551-
    eksplozja-w-przewodowie-tuz-obok-polaczenia-energety
    cznego-polski-z-ukraina

    Miejscowość Przewodów, gdzie doszło do eksplozji, znajduje się
    kilka kilometrów od połączenia międzysystemowego Polska-Ukraina.
    Chodzi o linię 220 kV Zamość-Dobrotwór.

    https://wysokienapiecie.pl/78240-pradu-z-ukrainy-na-
    razie-nie-bedzie/
    10.11.2022 r.

    Każden ;) sam może poczytać o konektorach [i koneksjach?]
    polsko-ukraińskich...

    -=-

    Sprawę zaniedbania energetycznego połączenia Ukrainy z Polską należy
    starannie zbadać a winnych haniebnych zaniedbań -- przykładnie ukarać...
    Prześwietlić należy przede wszystkim wydarzenia od wiosny 2014 roku...
    [ciekawe, czy łatwo pójdzie szukanie wianych w najbliższym gronie...]

    -=-

    Jaki to ma związek z bankami? Ano... Na bank (jak to mówią) specjalna
    komisja wykryje winnych zaniedbań... [kolejne wybory na karku?]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2022-12-01 15:41:16
    Temat: Re: Energetyczne mafie w Polsce...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 03:39:27 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > Ukrainy, który z bardzo dużym prawdopodobieństwem (niemal z pewnością)
    > musiał przeistoczyć się w pełnoskalową wojnę pomiędzy Ukrainą a Rosją,

    No nie wiem czy tak musial - bylo 8 lat wzglednego spokoju.

    > jednak z jakiegoś powodu przez kolejne lata rządzący niewiele uczynili
    > w sprawie zapewnienia Ukrainie stabilnego zasilania energetycznego!!!

    A po co? To Ukraina nam prad dostarczala.

    Wegiel mieli tani, gaz mieli tani, i elektrownie atomowe ...

    >https://www.tfkable.com/produkty/asortyment/systemy
    -wysokich-napiec.html

    I co - proponujesz przerzucic przez granicę?

> [...]
    > pomiędzy dwoma sąsiednimi krajami nie jest arcytrudne, dlatego ciśnie
    > się pod palce pytanie: >>Dlaczego Ukraina dziś tonie w ciemnościach?<<.

    Po pierwsze - silna krajowa gospodarka sama ma problemy z prądem,
    jak mozemy zasilac drugie takie panstwo jak my?

    Po drugie - Rosjanie im siec bombardują, co z tego, ze im dostarczymy
    prad na granice?

> [...]

    > Miejscowość Przewodów, gdzie doszło do eksplozji, znajduje się
    > kilka kilometrów od połączenia międzysystemowego Polska-Ukraina.

    To juz dwie linie, choc wydaje sie ze druga od dawna nieczynna.

> [...]
    > Prześwietlić należy przede wszystkim wydarzenia od wiosny 2014 roku...
    > [ciekawe, czy łatwo pójdzie szukanie wianych w najbliższym gronie...]

    Gdzies tam na to sie nalozyly oplaty za emisje CO2 - polskim
    elektrowniom chyba eksport przestal sie oplacac.

    > -=-
    > Jaki to ma związek z bankami? Ano... Na bank (jak to mówią) specjalna
    > komisja wykryje winnych zaniedbań... [kolejne wybory na karku?]

    Ludzie zauwazą, ze bylo 8 lat na naprawe ...

    J.

  • 3. Data: 2023-03-02 16:36:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 gru 2022 o 15:41, J.F pisze:

    > No nie wiem czy tak musial - bylo 8 lat wzglednego spokoju.

    Konflikt był nieunikniony od zarania dziejów (nie bez powodu Jerzemu
    dano przydomek Dołgoruki) a widoczny gołym okiem od przełomu wieków
    co najmniej. Lech Kaczyński (gdy żył -- czyli dość dawno) przestrzegał
    świat przed Moskwą, co PiS chętnie eksponuje...

    > A po co? To Ukraina nam prad dostarczala.

    Podczas pokoju Ukraina zasila Europę, ale podczas wojny infrastruktura
    krytyczna (do której zaliczana jest i energetyka, i telekomunikacja...)
    znajduje się na celowniku... Musk przygotował się ze swym internetem;
    dlaczego nie przygotowano podobnie energetyki?

    > Wegiel mieli tani, gaz mieli tani, i elektrownie atomowe ...

    Węglowe elektrownie łatwo zniszczyć lub uszkodzić.
    (nie są mobilne i zazwyczaj nie są schowane)
    Kable czy transformatory łatwiej schować...

    wysokich-napiec.html

    > I co - proponujesz przerzucic przez granicę?

    Teraz?... Trochę późnawo...

    > Po pierwsze - silna krajowa gospodarka sama ma problemy z prądem,
    > jak mozemy zasilac drugie takie panstwo jak my?

    Polska energetyka nie jest osamotniona -- energetyczne sieci
    europejskich krajów są połączone pierścieniowo a ogólnie w Europie
    nie brakuje elektrycznej energii. Prądotwórczymi agregatami można
    zasilać dom czy maluteńkie osiedle, ale nie Kijów itp. aglomeracje...

    > Po drugie - Rosjanie im siec bombardują, co z tego, ze im dostarczymy
    > prad na granice?

    Całe sieci należy chować pod powierzchnię ziemi.

    eksplozja-w-przewodowie-tuz-obok-polaczenia-energety
    cznego-polski-z-ukraina

    razie-nie-bedzie/

    > To juz dwie linie, choc wydaje sie ze druga od dawna nieczynna.

    Ukrainę zasilono z Rumunii europejską elektrycznością, gdyż brakowało
    połączeń z Polską... Wojny nie wygrywa się masą czołgów... Nie o brak
    elektryczności chodzi, lecz o brak możliwości dostarczenia.

    > Gdzies tam na to sie nalozyly oplaty za emisje CO2 - polskim
    > elektrowniom chyba eksport przestal sie oplacac.

    Nie o energię tu chodzi, lecz o możliwości dostarczenia.
    Polacy tak chętnie walczyli o Lwów -- mogli zawalczyć kategorycznym
    żądaniem energetycznego zabezpieczenia miasta, choćby na własny koszt...

    Na tle Kaczyńskiego Putin wygląda sprytnie...

    > Ludzie zauwazą, ze bylo 8 lat na naprawe ...
    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`''(, o o) `-:`-'.'.` \.'.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.c
    -bf- `- \`_"'-.o'\:/.d`|'.p.\;:,. www.ascii-art.ct8.pl ..\|/..

  • 4. Data: 2023-03-02 17:00:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 16:36:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Konflikt był nieunikniony od zarania dziejów (nie bez powodu Jerzemu
    > dano przydomek Dołgoruki)

    Niekoniecznie.
    Mogli tam sobie wspolnie żyć, jak Polacy z Litwinami, Belgowie z
    Flamandami, czy Szwajcarzy.

    > a widoczny gołym okiem od przełomu wieków
    > co najmniej. Lech Kaczyński (gdy żył -- czyli dość dawno) przestrzegał
    > świat przed Moskwą, co PiS chętnie eksponuje...

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o .... - ciekawe ile tam
    oligarchowie namieszali.
    Achmetow widac nie chcial wspolpracowac, to juz nie ma Azowstalu.

    No i gdzies tam jeszcze zwykli ludzie są, co chcieli życ "po
    rosyjsku", a nie slyszec "Rosjanie do Rosji".

    > Podczas pokoju Ukraina zasila Europę,

    Prawie nie - była czynna tylko jedna linia małej mocy do nas.

> [...]
    > znajduje się na celowniku... Musk przygotował się ze swym internetem;
    > dlaczego nie przygotowano podobnie energetyki?

    Widac nie tak łatwo.
    Musk przypadkiem trafil w odpowiedni czas.

    Tani gaz mieli z Rosji.
    I chyba nie calkiem taki tani.

    > Węglowe elektrownie łatwo zniszczyć lub uszkodzić.
    > (nie są mobilne i zazwyczaj nie są schowane)

    Ale czesto sa z grubego betonu.

    > Kable czy transformatory łatwiej schować...

    Ale transformatory pieknie płoną/wybuchaja.
    A naprawa trwa dlugo.

    > Polska energetyka nie jest osamotniona -- energetyczne sieci
    > europejskich krajów są połączone pierścieniowo a ogólnie w Europie

    Pozostaje kwestia linii - raczej nie damy rady zasilic Ukrainy pełną
    mocą ..

    > nie brakuje elektrycznej energii. Prądotwórczymi agregatami można
    > zasilać dom czy maluteńkie osiedle, ale nie Kijów itp. aglomeracje...

    Agregaty są róznej mocy.

    A kiedys malenkie Kosowo spowodowało małą obsuwe w europejkim sytemie,
    co mnie swoją drogą bardzo dziwiło.

    > Całe sieci należy chować pod powierzchnię ziemi.

    Na razie czesto są na powierzchi i tak szybko tego nie zmienisz.
    A ze to jest powszechne ... kable podziemne mają jakies wady ?

    J.

  • 5. Data: 2023-03-03 00:58:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 mar 2023 o 17:00, J.F pisze:

    > Mogli tam sobie wspolnie żyć, jak Polacy z Litwinami, Belgowie z
    > Flamandami, czy Szwajcarzy.

    Nie mogli -- taka ich (Moskali) mentalność.

    > Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o .... - ciekawe ile tam

    Chodzi i władzę, nie o pieniądze.
    Zazwyczaj władza (dominacja) jest ważniejsza od pieniędzy -- pieniądze
    są zazwyczaj tylko narzędziem do sprawowania władzy.

    > oligarchowie namieszali.
    > Achmetow widac nie chcial wspolpracowac, to juz nie ma Azowstalu.

    Achmetow nie chciał współpracować? -- Achmetow budował własne państwo.
    Może chciał mieć tylko tak zwany Donbas, może całą Ukrainę, może nawet
    całą Europę -- jak Putin itp...

    > No i gdzies tam jeszcze zwykli ludzie są, co chcieli życ "po
    > rosyjsku", a nie slyszec "Rosjanie do Rosji".

    Zełenski wychowany został w rosyjskim języku...

    > Prawie nie - była czynna tylko jedna linia małej mocy do nas.

    Były plany (ludzi takich jak Achmetow czy Kulczyk) zasilania Europy...

    > Widac nie tak łatwo.
    > Musk przypadkiem trafil w odpowiedni czas.

    Ogólnie ,,niektórzy'' ludzie przypadkiem trafiali w odpowiedni czas,
    zaś inni -- nie trafiali... Znasz małpy przypadkiem trafiające
    w stosowne klawisze klawiatury tak, że powstają poematy?...

    Amerykanie znali plany Moskwy -- wiedzieli od dawna o planowanych
    podbojach z dokładnością i wiarygodnością co najmniej wysoką...
    Na wiele miesięcy przed tą inwazją Biden publicznie informował
    o nadciągającej wojnie -- od czasu do czasu wyjawiając, czym
    różnią się manewry od przygotowań do wojny... (choćby
    gromadzeniem krwi -- niezbyt potrzebnej podczas ćwiczeń)

    > Tani gaz mieli z Rosji.
    > I chyba nie calkiem taki tani.

    > Ale czesto sa z grubego betonu.

    Być może...
    BTW -- nawet najgrubsze ściany czy stropy można zniszczyć
    wytrwałymi uderzeniami... (woda jest cieczą -- ale rzeźbi skały)

    > Ale transformatory pieknie płoną/wybuchaja.
    > A naprawa trwa dlugo.

    Teraz trwają krotko.
    Transformatory łatwiej schować pod powierzchnię ziemi
    niż węglowe elektrownie.

    Siak czy inaczej -- jesienią ubr. Ukrainie zabrało elektryczności,
    której niedobory ciągnięto nie z Polski, lecz z Rumunii.

    > Pozostaje kwestia linii - raczej nie damy rady zasilic Ukrainy pełną
    > mocą ..

    Może ie ma aż takiej potrzeby? -- może wystarczyłoby wspomaganie?
    Nie mogąc wysłać wszystkiego -- należy zaniechać wysyłania w ogóle?

    > Agregaty są róznej mocy.

    Kijowa raczej ;) nie zasilisz...

    > A kiedys malenkie Kosowo spowodowało małą obsuwe w europejkim sytemie,
    > co mnie swoją drogą bardzo dziwiło.

    Można było przygotować cała europejską infrastrukturę na ten konflikt...
    Rumunia należy do sieci wspólnie z Polską...

    > Na razie czesto są na powierzchi i tak szybko tego nie zmienisz.

    Lech Kaczyński żył ponad 13 lat temu -- to trochę czasu, zważywszy
    na okołowojenne warunki...

    > A ze to jest powszechne ... kable podziemne mają jakies wady ?

    O to możesz zapytać energetyków -- nie mnie. Obecnie polska energetyka
    pośpiesznie chowa energetyczne linie przesyłowe pod powierzchnię ziemi.
    Oficjalnie -- by chronić przed ,,przyrodą'', ale być może -- przed wojną...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 6. Data: 2023-03-06 09:47:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Mar 2023 00:58:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Nie mogli -- taka ich (Moskali) mentalność.

    Zobaczysz, jak sie szybko zmienią.

    Ba - prawdziwi moskale, to chyba juz sie zmienili, ale prowincja
    ciagle stara ...

    > Chodzi i władzę, nie o pieniądze.
    > Zazwyczaj władza (dominacja) jest ważniejsza od pieniędzy -- pieniądze
    > są zazwyczaj tylko narzędziem do sprawowania władzy.

    Byc moze.

    > Achmetow nie chciał współpracować? -- Achmetow budował własne państwo.
    > Może chciał mieć tylko tak zwany Donbas, może całą Ukrainę, może nawet
    > całą Europę -- jak Putin itp...

    No ale widac nie chcial sie podzielic, czy uznac władzy ...

    > Zełenski wychowany został w rosyjskim języku...

    Ale w zydowskiej rodzinie.

    No coz - rozumiem, ze tym rosyjskojezycznym nie tak latwo sie pogodzic
    z ukrainskim u dzieci w szkole, czy w urzędach ...

    > Były plany (ludzi takich jak Achmetow czy Kulczyk) zasilania Europy...

    Plany moze były, ale do czasu ich realizacji, to zasilanie bylo
    symboliczne.

    > Ogólnie ,,niektórzy'' ludzie przypadkiem trafiali w odpowiedni czas,
    > zaś inni -- nie trafiali... Znasz małpy przypadkiem trafiające
    > w stosowne klawisze klawiatury tak, że powstają poematy?...

    No ba - zobacz na firmy, ktorych juz nie ma.
    Ze tak wspomne tylko banki :-)

    > Amerykanie znali plany Moskwy -- wiedzieli od dawna o planowanych
    > podbojach z dokładnością i wiarygodnością co najmniej wysoką...

    W takich sytuacjach zawsze trzeba sie liczyc, ze to prowokacja, albo
    szukanie szpiega.

    Muskowego internetu bym nie wiązał.

> [...]
    > różnią się manewry od przygotowań do wojny... (choćby
    > gromadzeniem krwi -- niezbyt potrzebnej podczas ćwiczeń)

    A moze sie przydac np Chinczykom, jak to oni zaatakuja Taiwan.

    > Być może...
    > BTW -- nawet najgrubsze ściany czy stropy można zniszczyć
    > wytrwałymi uderzeniami... (woda jest cieczą -- ale rzeźbi skały)

    Znacznie lepiej sie niszczy odpowiednimi bombami.
    Tylko samoloty mozna zestrzelic ...

    > Teraz trwają krotko.
    > Transformatory łatwiej schować pod powierzchnię ziemi
    > niż węglowe elektrownie.

    Elektrownia w kopalni? Ciekawy pomysl :-)

    > Siak czy inaczej -- jesienią ubr. Ukrainie zabrało elektryczności,
    > której niedobory ciągnięto nie z Polski, lecz z Rumunii.

    Wytrwalosc Rosji w niszczeniu ... zreszta chyba ograniczona, bo wydaje
    mi sie, ze elektrowni nie ruszyli.
    Ze tez kary na takich nie ma ... tzn jest, ale Biden nie chce
    eskalowac.

    > Może ie ma aż takiej potrzeby? -- może wystarczyłoby wspomaganie?
    > Nie mogąc wysłać wszystkiego -- należy zaniechać wysyłania w ogóle?

    > Kijowa raczej ;) nie zasilisz...

    Wspolczesne miasta tak wiele znow nie biora - przemysl sie
    wyprowadzil.
    Zobacz ile Białystok potrzebuje ... i ile to generatorow po 2MW.

    Inna sprawa, ze jakby chciec nagle takich generatorow 1000, to sie
    pewnie nie znajdzie na skladzie, a tysiac to na absolutnie niezbedne
    potrzeby - trzeba by ich raczej z 10 tys.

    > Można było przygotować cała europejską infrastrukturę na ten konflikt...
    > Rumunia należy do sieci wspólnie z Polską...

    Trzeba by zbudowac wiele linii niepotrzebnych na codzien.
    I to gdzie - na Ukraine.
    A i tak bylby problem z zegarkami :-)

    Druga wersja, to zainwestowac w lotnictwo, rakiety, i p-lot, i pokazac
    kacapom, ze prąd to oni będą mieli za Uralem ...

> [...]
    > Oficjalnie -- by chronić przed ,,przyrodą'', ale być może -- przed wojną...

    Ale gdzie tak chowa?
    Bo linie są rozne - w miastach, wsiach, pomiedzy, niskiego napięcia,
    sredniego, wysokiego ...

    J.

  • 7. Data: 2023-03-06 10:51:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 mar 2023 o 09:47, J.F pisze:

    > Zobaczysz, jak sie szybko zmienią.

    Tej zmiany obawia się Kreml?

    > No ale widac nie chcial sie podzielic, czy uznac władzy ...

    Jak widać...

    > Plany moze były, ale do czasu ich realizacji, to zasilanie bylo
    > symboliczne.

    Plany mają to do siebie, iż czasami ;) poprzedzają realizację?...

    > No ba - zobacz na firmy, ktorych juz nie ma.

    Nie rozumiem.

    > Ze tak wspomne tylko banki :-)

    > W takich sytuacjach zawsze trzeba sie liczyc, ze to prowokacja, albo
    > szukanie szpiega.

    > Muskowego internetu bym nie wiązał.

    Jest podstawą łączności na tej wojnie.

    > A moze sie przydac np Chinczykom, jak to oni zaatakuja Taiwan.

    Nie mają armii -- liczyli na Moskwę, która od dawna walczy
    w imieniu płatników, choćby separatystów (płacących węglem)
    i (płacącej chyba głównie naftową ropą oraz dolarami, choć
    zapewne też ,,geografią'') Syrii...

    Gdybyś stosownie zapłacił -- w Twym imieniu także
    walczyłaby rosyjska armia...

    > Znacznie lepiej sie niszczy odpowiednimi bombami.
    > Tylko samoloty mozna zestrzelic ...

    Można atakować hipersonicznymi rakietami...

    Toż napisałem:

    > Wytrwalosc Rosji w niszczeniu ... zreszta chyba ograniczona, bo wydaje
    > mi sie, ze elektrowni nie ruszyli.

    Żadnej nie ruszyli?
    Jąderkowych nie ruszają...

    > Ze tez kary na takich nie ma ... tzn jest, ale Biden nie chce
    > eskalowac.

    Bo jego zadaniem nie jest szybkie (lecz przejściowe) skończenie
    tej wojny, lecz skuteczne rozbrojenie Moskwy... Ta wojna może
    rozwijać Ukrainę, rozwija opozycję Kremla (Japonię, Australię,
    USA i Kanadę, zachodnią Europę...) i raczej dobija Kreml...

    Albo raczej -- zadaniem tej wojny jest gospodarcze i polityczne
    pogrążenie Moskwy... Diabli wiedzą, czy oby na pewno Moskwa
    wyjdzie z tej wojny osłabiona...

    > Wspolczesne miasta tak wiele znow nie biora - przemysl sie
    > wyprowadzil.
    > Zobacz ile Białystok potrzebuje ... i ile to generatorow po 2MW.

    Białystok jest 10 razy mniejszy od Kijowa?

> [...]
    > potrzeby - trzeba by ich raczej z 10 tys.

    > Trzeba by zbudowac wiele linii niepotrzebnych na codzien.

    co dzień?

    > I to gdzie - na Ukraine.

    Taniej słać śmiercionośną broń niż pomóc cywilom...
    Policzyłem koszty zbudowania w Polsce miliona mieszkań Ukraińcom...
    Rozłożone na miliard ludzi (co najmniej tyle na oko ma opozycja
    Kremla) to niska cena... Jest szmal na czołgi, nawet na śmieszne
    zapory Błaszczaka, ale nie ma szmalu na pomoc cywilom?...

    > A i tak bylby problem z zegarkami :-)

    Dlaczego? Ile tam jest?

    > Druga wersja, to zainwestowac w lotnictwo, rakiety, i p-lot, i pokazac
    > kacapom, ze prąd to oni będą mieli za Uralem ...

    To eskalacja...

    > Ale gdzie tak chowa?

    W Polsce...

    > Bo linie są rozne - w miastach, wsiach, pomiedzy, niskiego napięcia,
    > sredniego, wysokiego ...

    Chyba teraz chowają średnie napięcie...

    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-kable-ener
    getyczne-pod-ziemia-pge-chce-zakopac-40-proc-linii,n
    Id,6556552

    https://businessinsider.com.pl/biznes/pge-ma-maszyne
    -do-chowania-linii-energetycznych-w-ziemi-to-pochlon
    ie-miliardy/0jkfnly

    Ale 110 kV można chować od dawna...
    https://www.tfkable.com/produkty/asortyment/systemy-
    wysokich-napiec.html
    więc nie zdziwiłbym się zakopywaniem NN...
    Byłem dzieckiem, gdy słyszałem o kablach NN 110 kV zasilających Paryż...

    -=-

    Kiedyż z kablami były kłopoty -- lokalizacja uszkodzeń (od dawna
    można zlokalizować z dokładnością ręcznej łopaty nawet nn 400 V)
    i koszt naprawy tychże... Zyski chyba oczywiste -- uroda,
    odporność na ,,przyrodę'' i wojnę oraz wandalizm...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-03-06 11:54:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 mar 2023 o 10:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    > Policzyłem koszty zbudowania w Polsce miliona mieszkań Ukraińcom...
    > Rozłożone na miliard ludzi (co najmniej tyle na oko ma opozycja

    Wojna zakończy się kiedyś -- zostaną mieszkania?...
    Stanieje wynajem itd.?...

    Niekoniecznie... Ta wojna może trwać dłużej niż te domy, ale
    zostaną technologia wraz z koniunkturą, jak niegdyś Jankesom
    została powojenna armia, dzięki której dziś kontrolują świat
    niemal cały... Podczas wojny (może nawet *zwłaszcza* podczas
    wojny!) także trzeba budować a wojny ciągną się nierzadko aż
    dziesięcioleciami... (była nie tylko trzydziestoletnia wojna
    -- prowadzona w obronie Chrystusa...)

    Mieszkań nie trzeba budować na tysiąc lat -- lecz na kilkadziesiąt...
    Nowe pokolenia zazwyczaj nie chcą żyć w mieszkaniach dziadków...
    Izrael toczy (pod górkę i z górki) wojny od zarania ;) swych
    nowożytnych dziejów... Moskwa może nadal nękać Ukrainę pomimo
    zawarcia fikcyjnych pokojów... Dookoła na świecie są wojny...
    Setki milionów ludzi potrzebują dachu nad głową.... Można
    nawet tą bronią ,,zachęcać'' czarnoskorców do głosowania
    przeciwko Moskwie...

    Amerykańskie domy często nie są budowane na tysiąc lat, choć
    Amerykanie na swym terenie nie mają wojen od dawna -- pomijając
    11 września itp...

    -=-

    Idzie nieduży developer z PITem do banku po kredyt... Na jaki
    %% dostanie? Na 6% Glapińskiego?... Czy na 5*6%?... ;)
    Nierzadko banku nie interesuje rodzaj rzemiosła -- kredyt
    pod DG to kredyt... O ile może być takie mieszkanie tańsze
    dzięki państwowym poręczeniom?... O ile stanieje z uwagi na
    kontraktowanie i masowość ,,produkcji''? Jaką część kosztu
    zajmuje ziemia pod mieszkaniem -- tu tania, niemal bezpłatna?...

    -=-

    Znów zastawią mi wjazd do garażu?
    Od progu bramy do krawężnika jest około 720 cm...
    Hyundai ?ma? 1780 mm bez lusterek, karoseria wystaje
    poza koła o 5 cm, koła odstaja od krawężnika o ~15 cm?...
    Jadę na styk? -- jak czasami podczas parkowania w ciasnych
    miejscach? Jak w Wieńcu, gdzie zostawiałem ze 2 cm?...

    Nowe [nowiusieńkie!!!] Volvo S40 ma 5.5 m promień zawracania...
    720-180-550=-10 <-- tyle cm zostaje?... A to próg bramy... Do
    ściany jest bliżej o ~20 cm?...

    Dookoła samochody (większe od tego Hyundaia) staja na krótkich
    chodnikach... Chodnik blisko mnie ma 220 cm szerokości -- zmieści
    bez trudu całego Hyundaia... Ale z jakiegoś ;) powodu Hyundai musi
    stać dokładnie naprzeciwko mojej bramy... Obok chodnika (długiego
    na ~10m) jest droga szeroka na 520 cm, więc nawet można by postawić
    samochód tak, by zostawić na chodniku więcej niż 150 cm a droga nie
    będzie węższa niż solidny pas ruchu... Straż pożarna przejedzie bez
    trudu obok...

    Może zastawią... Prawe kolano boki jak diabli...
    Zimno szkodzi kolanom... Kręgielni także...
    Od tamtego dnia niemal nie chodzę...
    Może dziś przełamię się...

    -=-

    Potrzeba woli politycznej -- do uczciwego pomagania cywilom...

    Skutki finansowe (ceny nieruchomości) trudno dziś przewidzieć
    i warto nie brać do głowy spadku wartości posiadłości rządzących...

    Z woli Kościoła nie zarabiam (lub zarabiam mało) więc mieszkanie
    może być dla mnie ucieczką przed głodową śmiercią i skrajnym
    poniżeniem, ale jednak wolałbym masowe budowanie tych mieszkań...

    Kościół nie zdołał zabrać mi mieszkania... Choć starał się...
    Gdy kościelni dowiedzieli się o swym błędzie, dali kasację ;)
    ,,rodzinnej firmy'' w ,,całą wstecz'', ale nie udało się...

    Zdołali tą kasacją rozwalić moją rentową obronę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 9. Data: 2023-03-06 12:07:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Mar 2023 10:51:47 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Tej zmiany obawia się Kreml?

    Jakos chyba tak, ale kiedys do niej dojdzie.
    Znów, bo był Gorbaczow, był Jelcyn ...

    > Plany mają to do siebie, iż czasami ;) poprzedzają realizację?...

    To pisz w czasie przyszłym przypuszczającym.

    > Nie rozumiem.

    Taki np bank Lehman Brothers - nie trafil.
    Czarnecki ... tez w koncu nie trafil.
    Cała masa firm samochodowych.
    Novell, Sun, i cala masa innych firm komputerowych, ktore najpierw
    trafily w dobry czas, a potem nie potrafily ...

    > Jest podstawą łączności na tej wojnie.

    Owszem, ale kiedy trzeba bylo zacząc?

    Poza tym jest pare innych satelitow/systemów.
    Iridium, ktory tez sie nie wstrzelil,
    Thuraya i inne, mniej popularne.

    > Nie mają armii -- liczyli na Moskwę, która od dawna walczy

    Mają. I zawsze mogą miec.
    Ewentualnie jak w kawale - wyslemy im 10 mln desantu, który się podda
    i sami poproszą o pokój, bo jenców trzeba karmic :-)

> [...]
    > i (płacącej chyba głównie naftową ropą oraz dolarami, choć
    > zapewne też ,,geografią'') Syrii...
    > Gdybyś stosownie zapłacił -- w Twym imieniu także

    Nie wiem czy tak rosyjska, ale Wagnerowcy na pewno.
    Czy BlackWater.

    Ukraina tez ma troche najemników.

    > Można atakować hipersonicznymi rakietami...

    Trzeba je miec.
    Ale je tez mozna zestrzelic, chyba, ze to takie do bunkrów.

    A tymczasem na razie sa na powierzchni. Tak lepiej?

    > Żadnej nie ruszyli?
    > Jąderkowych nie ruszają...

    Jądrowe z rzadka ostrzeliwują.
    A konwencjonalne? Nie nadają sie na newsa?

    Infrastrukturę przesyłową jakby latwiej zaatakowac, i latwiej
    naptawwic jak sie wygra ...

> [...]
    > rozwijać Ukrainę, rozwija opozycję Kremla (Japonię, Australię,
    > USA i Kanadę, zachodnią Europę...) i raczej dobija Kreml...

    Moze i tak - Rosja za bardzo przyparta uzyje atomówek, i wojna moze
    sie urwac ...

    > Albo raczej -- zadaniem tej wojny jest gospodarcze i polityczne
    > pogrążenie Moskwy...

    Putin mial chyba inne zadania.

    > Diabli wiedzą, czy oby na pewno Moskwa
    > wyjdzie z tej wojny osłabiona...

    Raczej tak. ale alternatywy w zasadzie nie ma - tzn wzmocnią Rosje
    jeszcze bardziej.

    > Białystok jest 10 razy mniejszy od Kijowa?

    licze sie z tym, ze agregatow trzeba by 10x wiecej.

    Warszawa potrzebuje 1.3GW w szczycie
    https://spidersweb.pl/bizblog/zapotrzebowanie-na-moc
    -blackout/

    Ale bez klimatyzatora da sie zyc.

    > co dzień?

    co dzien to konserwowac.
    A jak ktos/cos rozwali siec, to i te linie nie pomogą.

    > Taniej słać śmiercionośną broń niż pomóc cywilom...
    > Policzyłem koszty zbudowania w Polsce miliona mieszkań Ukraińcom...

    Mieszkania podrozaly.
    Ale my na to chetnie, bo Ukraincy pracują, a u nas brak rąk do pracy
    :-)

    > Rozłożone na miliard ludzi (co najmniej tyle na oko ma opozycja
    > Kremla) to niska cena...

    Moze i niska, ale co tansze - milion mieszkan czy tysiąc czołgów?

    P.S. Wołoszanski mówił ze takie 19w twierdze (Modlin itp), kosztowały
    mniej, niz koszt arylerii do ich rozbicia. I w tym sensie się
    opłacały.
    Ale to juz chyba nie jest prawda ... trotyl jest tani.

    > Jest szmal na czołgi, nawet na śmieszne
    > zapory Błaszczaka, ale nie ma szmalu na pomoc cywilom?...

    Jest szmal i na pomoc cywilom.
    A smieszne zapory to akurat kosztowaly smieszne pieniadze.

    > Dlaczego? Ile tam jest?

    Nie o to chodzi.
    nie bardzo tego rozumiem, ale bylo tak:
    https://www.wired.co.uk/article/clock-slow-europe-el
    ectricity-power-serbia-kosovo

    A co by bylo gdyby to nie malenkie Kosowo, ale cala Ukraina prad
    brala.

    > To eskalacja...

    Ale moze Moskale cos zrozumieja :-)

    > W Polsce...

    > Chyba teraz chowają średnie napięcie...
    >
    > https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-kable-ener
    getyczne-pod-ziemia-pge-chce-zakopac-40-proc-linii,n
    Id,6556552

    Plany. Rosja zreszta wprost wymieniona

    > https://businessinsider.com.pl/biznes/pge-ma-maszyne
    -do-chowania-linii-energetycznych-w-ziemi-to-pochlon
    ie-miliardy/0jkfnly

    Jedna maszyna 11 tys km szybko nie przelozy.

    > Ale 110 kV można chować od dawna...
    > https://www.tfkable.com/produkty/asortyment/systemy-
    wysokich-napiec.html

    Mozna i wyzsze.

    > więc nie zdziwiłbym się zakopywaniem NN...
    > Byłem dzieckiem, gdy słyszałem o kablach NN 110 kV zasilających Paryż...

    NN to 230V.
    Krotkie odcinki, i czesto od razu zakopane (w miastach)

    > Kiedyż z kablami były kłopoty -- lokalizacja uszkodzeń (od dawna
    > można zlokalizować z dokładnością ręcznej łopaty nawet nn 400 V)

    Chyba nie o to chodzi.

    > i koszt naprawy tychże... Zyski chyba oczywiste -- uroda,
    > odporność na ,,przyrodę'' i wojnę oraz wandalizm...

    Co wiatr, to u nas iles osob bez pradu. Ale to raczej SN.

    Ale te słupy przeciez tez kosztuja ..

    J.

  • 10. Data: 2023-03-06 20:02:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 mar 2023 o 12:07, J.F pisze:

    > NN to 230V.

    NN to najwyższe napięcia -- ponad 200 kV.
    Kiedyś do NN zaliczano także 110 kV.

    230 V to jedna faza nn.
    Międzyfazowe nn to 400 V.

    > Krotkie odcinki, i czesto od razu zakopane (w miastach)

    230 V możesz sam zakopać w ogródku. ;)

    > Chyba nie o to chodzi.

    Kiedyś o to chodziło.

    > Co wiatr, to u nas iles osob bez pradu. Ale to raczej SN.

    Właśnie teraz w Polsce zakopują średnie...