  • 1. Data: 2005-04-15 17:16:39
    Temat: ??? Egzekucja komornicza a prawo bankowe
    Od: "PM" <p...@o...pl>

    Zgodnie z:
    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. nr 72, poz.
    665 z późn. zm
    art 54 bodajże
    Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach oszczędnościowych, rachunkach
    oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na rachunkach terminowych lokat
    oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie od liczby zawartych umów, są
    wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu
    wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku,
    ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    Od stycznia 2005 r. ten limit wynosi 7154,7 zł (3 razy 2384,90 zł; komunikat
    GUS z dnia 15 lutego 2005 r.).

    CZY TO OZNACZA ŻE ŻĄDANIA KOMORNIKA ZOSTAJĄ ODRZUCONE PRZEZ BANK JEŚLI NA
    MOIM KONCIE JEST MNIEJ NIZ. 7154,7 ZŁ ?

  • 2. Data: 2005-04-15 18:47:47
    Temat: Re: ??? Egzekucja komornicza a prawo bankowe
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > CZY TO OZNACZA ŻE ŻˇDANIA KOMORNIKA ZOSTAJˇ ODRZUCONE PRZEZ BANK JE?LI NA

    > MOIM KONCIE JEST MNIEJ NIZ. 7154,7 ZŁ ?

    A mi wlascie sciagneli mandat z konta na ktorym mialem ponizej 1000 zl.
    Co wiecej najpierw blokada byla na innym koncie, a znienacka sciagneli z
    konta na ktorym bylo najmniej ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-04-15 19:37:39
    Od: "bERENICE" <b...@h...com>

    > A mi wlascie sciagneli mandat z konta na ktorym mialem ponizej 1000 zl.

    I czym się chwalisz oszuście z miasta Papieża. Dumny jesteś że oszukujesz?

  • 4. Data: 2005-04-15 20:33:02
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    Maz dlugo juz do ciebie nie zaglada ? ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-04-15 20:47:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2005 19:16:39 +0200, PM naskrobał(a):

> [...]
    > GUS z dnia 15 lutego 2005 r.).
    >
    > CZY TO OZNACZA ŻE ŻĄDANIA KOMORNIKA ZOSTAJĄ ODRZUCONE PRZEZ BANK JEŚLI NA

    Niezupełnie - zajęcie będzie aktywne ale bank nie ściągnie kasy poniżej tej
    granicy - pomijając koszt obsługi egzekucji przez bank czyli pewnie ok.
    20-40 zł.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-04-16 08:11:59
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Niezupełnie - zajęcie będzie aktywne ale bank nie ściągnie kasy poniżej
    > tej
    > granicy - pomijając koszt obsługi egzekucji przez bank czyli pewnie ok.
    > 20-40 zł.

    To też tak nie do końca z tą granicą. Jezeli na koncie będzie mniej kasy -
    powiedzmy 5000 - to bank nie ściąga należności (chyba że posiadacz się
    zgodzi) i następnie wpłynie na konto (nie ważne w ilu przelewach) np. 3000zł
    to bank zacznie przelewać kwotę egzekucji od momentu przekroczenia kwoty
    wolnej od egzekucji.
    Także samo utrzymywanie kasy poniżej progu kwoty wolnej od zajęcia nic nie
    daje.

    Darek

  • 7. Data: 2005-04-16 11:27:09
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d3qhc0$qdn$1@news.onet.pl...

> [...]
    > momentu przekroczenia kwoty wolnej od egzekucji.
    > Także samo utrzymywanie kasy poniżej progu kwoty wolnej od zajęcia

    Bylbym tu jeszcze ostrozniejszy. Obawiam sie, ze po dacie zajecia
    rachunku, kazda kwota ktora na niego wplynie moze podlegac egzekucji.
    Nie podlega egzekucji tylko ta kwota, ktora na nim byla przed chwila
    zajecia. Choc pewien nie jestem, nie mialem okazji jeszcze
    przetestowac :-).

    marekz

  • 8. Data: 2005-04-16 16:14:10
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    On Fri, 15 Apr 2005 21:37:39 +0200, bERENICE <b...@h...com>
    wrote:

    > I czym się chwalisz oszuście z miasta Papieża. Dumny jesteś że oszukujesz?

    mylisz pojecia swietojebliwa istoto

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 9. Data: 2005-04-16 17:25:27
    Od: "PM" <p...@o...pl>

    Jak to w praktyce wygląda ?
    Czy kwota egzekucji komorniczej jest blokowana na koncie ale nie
    przekazywana do komornika (tzn zostaje "zamrożona" - nie mogę przrlewać,
    wypłacać) czy po prostu jeśli na koncie znajduje sie mniej niż 7154,7 zł -
    mogę tymi pieniędzmi dowolnie dysponować (wypłaty przelewy) a dopiero
    powyżej tej granicy bank automatycznie przekazujej do komornika ?