  • 191. Data: 2002-01-20 16:29:17
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jan 20, 2002 at 05:18:51PM +0100, Tomasz Waszczynski wrote:

    > Nie masz takiego prawa - możesz jedynie złożyć doniesienie na policji
    > o podejrzeniu popełni_a_nia przestępstwa.

    Nie, ja nie mowie jako osoba cywilna, ale jak bym byl jakims
    przedstawicielem kgp?

    --

    --w

  • 192. Data: 2002-01-20 16:59:16
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
    > Nie, ja nie mowie jako osoba cywilna, ale jak bym byl jakims
    > przedstawicielem kgp?

    A to zmienia postać rzeczy :)
    Reguluje taką sytuację art. 308 KPK, stanowiący w paragrafie 1.:
    "W granicach koniecznych dla zabezpieczenia śladów i dowodów
    przestępstwa przed ich utratą, zniekształceniem lub zniszczeniem,
    prokurator albo Policja może w każdej sprawie, w wypadkach nie
    cierpiących zwłoki, jeszcze przed wydaniem postanowienia o wszczęciu
    śledztwa lub dochodzenia, przeprowadzić w niezbędnym zakresie
    czynności procesowe, a zwłaszcza dokonać oględzin, w razie potrzeby z
    udziałem biegłych, przeszukania lub czynności wymienionych w art. 74 §
    2 pkt 1 w stosunku do osoby podejrzanej, a także przedsięwziąć wobec
    niej inne niezbędne czynności, nie wyłączając pobrania próby krwi i
    wydzielin organizmu. Po dokonaniu tych czynności, w sprawach, w
    których prowadzenie śledztwa jest obowiązkowe, prowadzący dochodzenie
    przekazuje sprawę niezwłocznie prokuratorowi(...)".

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 193. Data: 2002-01-20 21:25:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@p...com> wrote:
    > A na jakiej podstawie ja mam uznać, że bank coś takiego mu polecił, a
    > nie działa on z własnej woli?

    IMHO możeszsobie uznawać co Ci się podoba. Sprzedawcy to niespecjalnie
    rusza...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 194. Data: 2002-01-20 23:18:40
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > IMHO możeszsobie uznawać co Ci się podoba. Sprzedawcy to niespecjalnie
    > rusza...

    A powinno. Przecież jeśli działał nielegalnie, to popełnił
    przestępstwo/wykroczenie, więc ja wzywam policję. I co teraz?
    Sprzedawca policji pokazuje już podstawę czy też może nie ma takiej
    możliwości (na miejscu) - jeśli to była instrukcja z posa?
    Musi być chyba jakiś dokument, który uwiarygodni prawne działanie
    sprzedawcy?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 195. Data: 2002-01-21 00:02:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > A jak sądzisz,dlaczego uszkodzony u przypadkowo jest w cudzysłowach?

    To bez znaczenia, list <a21ijd$6f5$1@news.tpi.pl> chyba nie dotyczyl
    czegos takiego?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 196. Data: 2002-01-21 00:05:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Najwyżej zerwanie umowy. Ito bardzomało prawdopodobne, bo pamiętaj,że
    > kaerta zostaje u niego.

    To nic nie zmienia. Tak czy owak piszesz o dzialaniach nielegalnych.

    > Zaqpomniałem -jeżeli NIE KUPIŁEŚ biletu.

    W takim razie nie widze analogii.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 197. Data: 2002-01-21 00:10:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    20 Jan 02 17:59, Tomasz Waszczynski pisal do All:

> [...]
    TW> udziałem biegłych, przeszukania lub czynności wymienionych w art. 74 ż
    TW> 2 pkt 1 w stosunku do osoby podejrzanej, a także przedsięwziąć wobec

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    TW> niej inne niezbędne czynności, nie wyłączając pobrania próby krwi i
    TW> wydzielin organizmu.

    - nie uprawnia do włamania - wtargnięcia do lokalu.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 198. Data: 2002-01-21 00:16:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    [> > 3/ Bank ma dodatkowe metody identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    Jedną z nich jest prośba do sprzedawcy o wylegitymowanie się.]

    > Podają odpowiedni kod sprzedawcy, a ten prosi klienta o okazanie
    > dokumentu stwierdzającego tożsamość.

    Ale wolniej. Kto komu podaje kod? Bank nie kontaktuje sie bezposrednio
    ze sprzedawca.

    > Przepraszam, kto Ci sprzedał?

    Nie musisz przepraszac. Samochod kupilem od dealera, sprzedawca w swietle
    rozliczen byl polski oddzial producenta samochodu.

    Sugerujesz, ze bylo to niezgodne z przepisami prawa lub tez narazalo
    sprzedawce lub mnie na jakies ryzyko?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 199. Data: 2002-01-21 00:18:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > A inny dokument mogący potwierdzić Twoją tożsamość?

    Roznie. Moge miec po prostu sama karte, jesli jest np. cieplo i wiem,
    ze to wystarczy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 200. Data: 2002-01-21 10:21:36
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    > W takim razie nie widze analogii.

    Nie wolno (poza EC i IC) zająć miejsca bez zgody konduktora. Jednak taka
    zgodę każdy może uzyskać.

    Nie można zatrzymać karty bez zgody C.A.Jednak taką zdodę można łatwo
    uzyskać.

    A teraz widać?

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313