  • 1. Data: 2006-09-25 20:28:42
    Temat: Dziwny bankomat Euronetu (?).
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Witam,

    2 dni temu wypłacałem sobie 50 PLN z bankomatu Euronetu, z którego
    prawie zawsze wypłacam kasę
    (jest rzut beretem od mojego domu). Także wypłaty dokonywałem
    odruchowo, jednak już podczas
    wkładania karty do bankomatu wydał mi się lekko podejrzany. Bo karta
    wjeżdzała do niego bardzo bardzo
    powoli. Kilka razy wolniej niż ostatnio jak wypłacałem z tego
    bankomatu kasę.
    Od razu zwróciłem uwagę na klawiaturę, bo widziałem zdjęcia bankomatów
    z nakładką na klawiaturę,
    zainstalowaną przez złodziei. No i okazało się, że klawiatura jest
    inna niż ostatnio, nie jest
    jednak taka jak na zdjęciach nakładanej na orginalną, tylko stanowi
    jakoby solidną całość z bankomatem.
    Jak karta wjechała do bankomatu, to zauważyłem też, że otwór na kartę
    się zmienił od odstatniego razu.
    Nie jest w żadnym razie wystający, jak na wielu zdjęciach dostępnych w
    necie z zainstalowanym skanerem
    paska magnetycznego, który wystaje wyraźnie z bankomatu. Po prosty
    jakby stary szary otówr na kartę
    został zastąpiony nowym z zielonego półprzezroczystego plastiku. Uwagę
    przykłuwał tylko mały szczegół,
    że na wysokości paska magnetycznego znajdował się wtopiony w plastik
    metalowy przedmiot (skojarzył
    mi się od razu z głowicą magnetofonową).
    Transakcji dokonałem, bo alternatywą chyba i tak tylko był 3 razy źle
    podany pin, i zatrzymanie karty.
    W każdym innym przypadku, aby ją wyjąć musiałbym podać dobry pin (czy
    może się mylę ?).
    W każdym razie karta wyjeżdżała spoworotem bardzo wolno, ale szybko
    wyszarpnąłem ją ze szczeliny
    i bez oporów wyszła.

    Cała sytyacja skojarzyła mi się z opisywanymi często, także tutaj,
    sytuacjami gdy bankomat ma dołączony
    przez miłych panów złodziei sprzęt do skanowania paska magnetycznego i
    klawiaturę do czytania pinu.
    Próbowałem zadzwonić do Euronetu, i dowiedzieć się czy może po prostu
    remontowali ten bankomat,
    ale nikt na infolinii nie odbierał, to wymiękłem.

    Czy może zanotowaliście zorganizowaną akcję remontowania (wymiany
    klawiatur, czy mechanizmu pobierającego
    kartę) w bankomatach euronetu ? Bankomat ten mieści się w Lublinie,
    przy ul. Krasnickiej 3 na stacji
    Statoil. Zastanawiałem się nad zrobiniem zdjęć, temu cudu, ale nie
    miałem okazji blisko niego przechodzić
    od tamtego czasu. Mam się bać ? Bankomat miał skaner, czy
    niepotrzebnie sieję ferment ?

    Mi to strasznie nie przeszkadza, bo i tak na tym koncie nigdy nie ma
    więcej niż 50 PLN, a i pin od razu zminiłem.
    Z tym, że z tego bankomatu korzystają setki ludzi dziennie (w miare
    dobre usytuowanie) i nie byłoby miło
    jakby jednak skaner miał :(.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 2. Data: 2006-09-25 20:44:29
    Temat: Re: Dziwny bankomat Euronetu (?).
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 25 Sep 2006 22:28:42 +0200, Dentarg <d...@i...com> wrote:

    >W każdym innym przypadku, aby ją wyjąć musiałbym podać dobry pin (czy
    >może się mylę ?).

    Mylisz się. Wystarczy nacisnąc cancel.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112

  • 3. Data: 2006-09-25 20:50:12
    Od: "MM" <m...@o...eu>

    > Transakcji dokonałem, bo alternatywą chyba i tak tylko był 3 razy źle
    > podany pin, i zatrzymanie karty.
    > W każdym innym przypadku, aby ją wyjąć musiałbym podać dobry pin (czy
    > może się mylę ?).

    Mylisz się. Wystarczyło w dowolnym momencie nacisnąć czerwony guzik. :)
    Bankomat by wtedy napisał, że ostatnia operacja została przerwana i zapytał czy
    chcesz dokonać innej transakcji. Po wybraniu "nie" karta zostałaby zwrócona.

    MM

  • 4. Data: 2006-09-25 20:51:14
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej niż 50 PLN, a i pin od razu zminiłem.
    > Z tym, że z tego bankomatu korzystają setki ludzi dziennie (w miare

    Twoje podejrzenie wzbudził nowy rodzaj mechanizmu wsuwania i wysuwania
    karty. Bankomat robi to ruchem posuwisto zwrotnym, po to żeby uniemożliwić
    zamontowanie skanera (a raczej odczyt takim skanerem danych z karty) na
    wylocie .
    Przy ruchu posuwisto zwrotnym czytniki kart głupieja ponieważ dostają
    większą porcję danych niż naprawdę jest na pasku. To kwestia czasu aż ten
    patent zostanie rozpracowany, jednak narazie wystarcza. Dopuki tradycyjne
    mechanizmy stanowia wiekszość to złodziejom nie opłaca się kombinować,
    poprostu wybiorą łatwiejszy cel.
    Arek

  • 5. Data: 2006-09-25 20:57:50
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Dentarg napisał(a):
> [...]
    > więcej niż 50 PLN, a i pin od razu zminiłem.
    > Z tym, że z tego bankomatu korzystają setki ludzi dziennie (w miare

    Na wszelki wypadek zastrzeż kartę i poinformuj Twój bank o tym co
    napisałeś na forum. Lepiej nie ryzykować.

    MARIO

  • 6. Data: 2006-09-25 21:04:45
    Od: "therminator" <t...@i...pl>

    Panika....
    Nie popadajmy w paranoję.
    Pewnie bankomat był po upgrade.
    Spowolnienie wciągania/wydawania karty to zabezpieczenie przed właśnie
    zczytaniem zawartości paska.
    Bez tej głowicy - to jak by bankomat rozpoznał, ze nie wkładasz mu kawałka
    np dykty z klejem do czytnika?
    Klawiatura - nowy (bezpieczniejszy) typ klawiatur.
    Opis pasuje do jednego z producentów bankomatów.
    Nic tylko się cieszyć, że Euronet wymienia stare szroty na nowe maszynki.

    Pozdrawiam
    T.

  • 7. Data: 2006-09-25 21:16:56
    Od: "loksim" <loksim4WON_SPAM@WON_SPAMpoczta.onet.lp>

    > został zastąpiony nowym z zielonego półprzezroczystego plastiku.

    typowa zmiana, realizowana ostatnio w czesci bankomatow

    loksim

  • 8. Data: 2006-09-26 02:08:49
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]

    > inna niż ostatnio, nie jest
    > jednak taka jak na zdjęciach nakładanej na orginalną, tylko stanowi
    > jakoby solidną całość z bankomatem. CIACH

    Spokojnie jest to "nowy " typ bankomatu . Osobiscie w poznaniu spotkalem
    narazie tylko jedna taka bude . Fajny duzo swiatelek w okolicy wlotu karty
    ( na noc w sam raz , nie mozna nie trafic do dziury ) :))

    Jaca

  • 9. Data: 2006-09-26 06:34:03
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Mon, 25 Sep 2006 23:04:45 +0200, "therminator"
    <t...@i...pl> wrote:

    >Panika....
    >Nie popadajmy w paranoję.
    Lepiej dmuchać na zimne :).

    >Pewnie bankomat był po upgrade.
    >Spowolnienie wciągania/wydawania karty to zabezpieczenie przed właśnie
    >zczytaniem zawartości paska.
    No to w porządku, ale sprawiało wrażenie własnie takowego skanowania
    :).

    >Bez tej głowicy - to jak by bankomat rozpoznał, ze nie wkładasz mu kawałka
    >np dykty z klejem do czytnika?
    Ale głowica AFAIK jest we wnątrz a nie na samym obrzeżu szczeliny na
    kartę. Ktoś napisał, że ta nowa szczelina jest podświetlana, także
    możliwe, że było to element podświetlający ten przezroczysty plastik.

    >Klawiatura - nowy (bezpieczniejszy) typ klawiatur.
    Bezpieczniejszy pod tym względem, że nakładkę w postaci drugiej
    trudniej zainstalować, jeśli chodzi o wpisywanie pinu, to operacja ta
    trwa 3-4 razy dłużej, ze względu na dużo wolniejsze działanie
    przycisków.

    >Opis pasuje do jednego z producentów bankomatów.
    Ale bankomat był ten sam, nawet miał tak samo podrapaną szybkę. Chyba,
    że ktoś już zdążył podrapać ? Zmieniły się tylko klawiery i szczelina.

    >Nic tylko się cieszyć, że Euronet wymienia stare szroty na nowe maszynki.
    Dołączam się do grupy zadowolonych ;).

    pzdr,
    Dentarg

  • 10. Data: 2006-09-26 09:20:19
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Dentarg napisał:
> [...]
    > miałem okazji blisko niego przechodzić
    > od tamtego czasu. Mam się bać ? Bankomat miał skaner, czy

    Czy nie wydaje ci się, że lokalizacja tego bankomatu cokolwiek utrudnia
    jakieś szachrajstwa. Przecież to jest stacja całodobowa i do tego
    zapewne monitorowana. Ja rozumiem skaner i nakładka na klawiaturę, ale
    jak ktoś mógłby szybko podmienić tyle co Ty opisałeś. To wymagałoby
    raczej większej akcji i ktoś musiałby udawać serwisanta. Poza tym nawet
    jeśli ludzie z euronetu nie muszą się spowiadać obsłudze stacji z tego
    że przyjeżdżają i co robią, a zatem mógłby przyjechać jakiś
    łże-serwisant i coś podmienić. No ale pozostaje pytanie czy nieplanowane
    wyłączenie bankomatu pozostałoby niewykryte.

    Przemek