  • 1. Data: 2006-06-20 18:37:03
    Temat: Dwa pytania (hipo): umowa w mBanku i oprocentowanie
    Od: david vabia <v...@g...eta.pl>

    Witam

    Mam dwa pytania (jakos nie moge znalezc w Google)
    1) Dostalem odpowiedz z mBanku, ze zostal mi przyznany kredyt hipoteczny
    (na taka suma jaka chcialem) ale za Chiny nie moge wydebic od nich umowy
    do poczytania. W GE dostalem ladnie na maila umowe, ktora sobie
    spokojnie poczytalem, wynotowalem pytania itd, a tu mowia, ze jest wzor
    i juz i pokazac nie chca. Czy to normalna praktyka? Czy umowe mozna
    dostac tylko w odziale tuz przed podpisaniem i dopiero wtedy decydowac?

    2) Jak banki licza oprocentowanie kredytu? Chodzi mi o to, ze w umowie z
    GE mam wpisanie oprocentowanie (jako wartosc) jak tez i sposob jej
    obliczanie (ile procent to marza a ile indeks L3) ale nigdzie nie ma jak
    dlugo obowiazuje oprocentowanie podane w umowie. Rok, 3 miesiace, miesiac?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-21 07:30:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu david vabia porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > do poczytania. (...) Czy to normalna praktyka? Czy umowe mozna
    > dostac tylko w odziale tuz przed podpisaniem i dopiero wtedy decydowac?
    Wg mnie to nie jest normalne. Olej mBank
> [...]
    > dlugo obowiazuje oprocentowanie podane w umowie. Rok, 3 miesiace, miesiac?
    L3 to Libor3M? to wg mnie co 3m-ce moze sie zmieniac oprocentowanie
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-06-21 07:55:47
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    david vabia wrote:

> [...]
    > dlugo obowiazuje oprocentowanie podane w umowie. Rok, 3 miesiace, miesiac?

    Jest podane. W tym samym miejscu gdzie jest sposób obliczania L3.
    Oprocentowanie (tzn indeks L3) zmienia się wtedy, gdy LIBOR zmieni się
    bardziej niż jakiś tam próg. Zmienia się w dniu miesiąca w którym był
    uruchomiony kredyt.

    Karol

  • 4. Data: 2006-06-21 08:00:53
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    badzio wrote:

    > L3 to Libor3M? to wg mnie co 3m-ce moze sie zmieniac oprocentowanie

    Nie, L3 jest obliczane na podstawie średniej wartości Libor3m i zmienia
    się wtedy gdy libor zmieni się bardziej niż jakiś tam próg.
    Oprocentowanie to marża + L3. Może się zmieniać częściej niż co 3 miesiące.

    Karol

  • 5. Data: 2006-06-21 08:02:24
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    david vabia napisał(a):

> [...]
    > dlugo obowiazuje oprocentowanie podane w umowie. Rok, 3 miesiace, miesiac?

    Czytałeś dokładnie? Wydaje mi się, że powinno być to w umowie opisane.
    AFAIR może to być nawet po miesiącu - zależy od tego, jak szybko zmienia
    się LIBOR. Ale standardowo chyba po każdym kwartale (czyli już w lipcu
    pewnie L3 pójdzie ostro w górę).

    ch.