  • 61. Data: 2004-01-23 20:37:13
    Temat: Re: Dokument elektroniczny
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bus01j$eg2$...@S...icm.edu.pl,
    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>:

    > I tak zostałem ostatnio potraktowany w wydziale paszportów:
    > potwierdzenie przelewu opłaty paszportowej z Multikonta, samodzielnie
    > wydrukowane, bez słowa zostało przez panią ładnie poskładane tak, żeby
    > zmieściło się we wniosku paszportowym, a nagabnięta przeze mnie
    > samego, że to bez pieczątek i podpisów stwierdziła, że w związku z
    > tym może się zdarzyć, że termin wydania paszportu przedłuży się o
    > małych kilka dni ponad 3-tygodniowy termin z powodu sprawdzania, czy
    > przelew dotarł.

    Tez mialem taka rozmowe ostatnio i z tym przedluzeniem to jest tak, ze i tak
    sprawdzaja wszystkie przelewy z wyjatkiem tych na wlasnych druczkach na
    miejscu (w Poznaniu jest na miejscu tzw. "kasa" ktora w rzeczywistosci jest
    agencja PKO BP). Opoznienie kilka dni mialoby wynikac z tego, ze wtedy musza
    czekac z procedura az przelew dojdzie. W praktyce, jak wykonasz przelew
    dzien przed zlozeniem wniosku, to w momencie skladania wniosku srodki juz sa
    na rachunku i nie bedzie opoznienia.

    --
    Robert

  • 62. Data: 2004-01-23 20:38:48
    Temat: Re:OT Dokument elektroniczny
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "kk" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.olsztyn.is.gov.pl/is/sip/pdf/pdf_44.pdf

    Znowu ktoś wolał na wagary niż na lekcje polskiego. Żeby tak,
    ignorant, przeczytał to, co napisał, spróbował zrobić przerwę tam, gdzie
    postawił przecinek ("To podatnik, zatem podejmuje decyzję z usług,
    jakiego banku będzie korzystał", "Należy, zatem stwierdzić (...)") i
    zakrztusił się z tego powodu, to może zacząłby się zstanawiać nad
    przecinkami. Oczy bolą od czytania.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 63. Data: 2004-01-23 20:51:09
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:bus0me$o4n$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    przelew
    > dzien przed zlozeniem wniosku, to w momencie skladania wniosku srodki

    W Opolu kasa jest w budynku Urzędu Wojewódzkiego, a wydział
    paszportów w innym budynku - za dużo ganiania jak na leniwego internautę
    :-) Jak dobrych kilka lat temu trenowałem opłacanie wniosku
    paszportowego (pomagałem siostrze) to w oddziale GBPZ mieszczącym się
    piętro niżej pobrano prowizję 5 zł - za użo, jak na przyzwyczajonego do
    darmochy internauty :-) A że mam rachunek w Multibanku (i mBanku, co
    niczego nie zmienia) to i tak musiałem zlecić przelew dzień wcześniej,
    żeby poszedł pierwszą sesją, bo inaczej nie miałbym jak wydrukować
    potwierdzenia.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 64. Data: 2004-01-23 20:58:05
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bus1cn$dqv$...@S...icm.edu.pl,
    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>:

    > W Opolu kasa jest w budynku Urzędu Wojewódzkiego, a wydział
    > paszportów w innym budynku - za dużo ganiania jak na leniwego
    > internautę :-)

    W Poznaniu tez sa oddzielne, ale jest "kasa" w W. Paszp., z tym ze to nie
    kasa, tylko "kasa", jak pisalem. Pobiera normalna prowizje PKO BP, 3zl. Ale
    sprzedaje tez znaczki skarbowe i tam kupowalem, a ten kasjer na sile chcial
    przyjac ode mnie wplate gotowkowa. Odmawialem dwa razy, a on "musi pan to
    wplacic". W koncu powiedzialem, ze sam zlece przelew z banku.
    "Ale i tak zaplaci pan 3 zl. Zawsze jest 3 zl."
    "Nie, ja mam za darmo"
    "To niemozliwe, we wszystkich bankach kosztuje 3zl"
    "Myli sie pan - w wiekszosci bankow jest za darmo" (tu nieco sklamalem, ale
    nalezalo mu sie po poprzednim tekscie; tylko nieco, bo sformulowanie to jest
    prawdziwe dla tych bankow, w ktorych posiadam konta)

    Zdecydowanie nie do przyjecia.

    --
    Robert

  • 65. Data: 2004-01-23 22:59:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bur3vu$42o$1@news.onet.pl...

    > No to odpowiedz mi na to:
    >
    > Sytuacja hipotetyczna:
    > Bank wystawia DOKUMENT stwierdzający wysokość sald na rachunkach
    klienta.
    > Podpierając się analogicznym tokiem myślenia - osoba trzecia może
    zwrócić
    > się do banku z prośbą o stwierdzenie, czy dany dokument jest prawdziwy.
    >
    > Tak, czy nie ?

    Jeśli wykaże interes prawny to moim zdaniem tak. Z tego samego powodu co
    poprzednio. Tajemnicę bankową już złamano. Pytamy tylko, czy to prawda że
    dany dokument wystawił bank.

  • 66. Data: 2004-01-24 00:11:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Human Being" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > składek, bo u nich w systemie jeszcze nie ma. Wszedłem na stronę
    > mBanku, wydrukowałem potwierdzenie i przesłałem faksem do ZUS-u. Po
    > chwili zadzwoniłem i już wwiedziałem, że za kilka dni mogę się zgłosić
    > po odbiór zaświadczenia, dokument został przyjęty.
    >
    > I co Wy na to?

    A my na to, że fax, to dokument magiczny ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 67. Data: 2004-01-24 01:14:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 22 Jan 2004 22:36:25 +0100, i...@p...onet.pl wrote:

    >Będąc urzędnikiem zarządałbym pisemnego oświadczenia osoby składającej wydruk co
    >do jego prawdziwości i źródła pochodzenia. W ten sposób zadrukowany papier
    >stałby się dokumentem bo można by ustalić osobę odpowiedzialną za jego zgodność
    >z rzeczywistością i w razie czego egzekwować odpowiedzialnoiść za fałszerstwo.

    BTW: nie widzisz kompletnego bezsensu w tym, że aby ZUS mógł wydać
    zaświadczenie, że "Kowalski nic ZUSowi nie jest winien", to Kowalski
    musi przynieść jakieś świstki i daje mu się _możliwość_ fałszerstwa?

    Czy jeśli ktoś Ci jest winien kasę i prosi Cię o potwierdzenie spłaty
    długu, to pytasz go czy wpłacił czy raczej sprawdzasz saldo?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 68. Data: 2004-01-24 08:28:32
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > Jeśli wykaże interes prawny to moim zdaniem tak.

    A moim zdaniem jest to złamanie tajemnicy bankowej i gdyby coś takiego
    zaszło w moim przypadku - od razu poleciałoby zgłoszenie do zarządu banku i
    prokuratury.

    > Z tego samego powodu co
    > poprzednio. Tajemnicę bankową już złamano. Pytamy tylko, czy to prawda że
    > dany dokument wystawił bank.

    Sugerujesz, że łamię tajemnicę bankową przekazując komuś dokument
    przygotowany prez bank zawierający na przykład salda lub historię ? No nie
    żartuj.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 69. Data: 2004-01-24 10:39:01
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara twierdzi że:
    1.
    > A moim zdaniem jest to złamanie tajemnicy bankowej i gdyby coś takiego
    > zaszło w moim przypadku - od razu poleciałoby zgłoszenie do zarządu banku i
    > prokuratury.
    2.
    > Sugerujesz, że łamię tajemnicę bankową przekazując komuś dokument
    > przygotowany prez bank zawierający na przykład salda lub historię ? No nie
    > żartuj.

    Jakieś dziwne rozdwojenie jaźni tu widzę

    Jakim cudem weryfikacja dokumentu nie zawierającego tajemnicy
    miałaby tę tajemnicę łamać?

  • 70. Data: 2004-01-24 12:24:24
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2.
    >
    > Jakieś dziwne rozdwojenie jaźni tu widzę
    >
    > Jakim cudem weryfikacja dokumentu nie zawierającego tajemnicy

    Zacznijmy od tego, że prawnikiem nie jestem. Raczej z racji zainteresowania,
    ale nie profesjonalnie. To tylko, żeby ktoś nie brał moich wypowiedzi za
    jakieś źródło wiedzy tajemnej. :-)

    Bank wydaje mi dokument w którym określa się na przykład aktualne saldo na
    rachunku. Wydaje POSIADACZOWI tego rachunku bądź innej osobie która jest
    uprawniona. NIE może wydać osobie trzeciej, bo byłoby to złamanie tajemnicy
    bankowej.
    JA mogę ten dokument włożyć każdemu na parkigu za szybę w samochodzie i nie
    łamię tajenicy bankowej. Ba, mogę moje wyciągi z konta zafoliować i umieścić
    na przykład w budce telefonicznej, aby sobie ludzie pooglądali.
    Albo po prostu najzwyczajniej na świecie zgubić na ulicy. JA NIE jestem
    bankiem!

    Ale już osoby które mają do tego dostęp nie mogą mieć możliwości weryfikacji
    w moim banku, czy to co zawiera ów dokument jest prawdą.

    Takie jest moje zdanie. Jednakże jeżeli się mylę, chętnie przeczytam w
    którym miejscu i dlaczego.