    From: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dokument elektroniczny
    Date: Sat, 24 Jan 2004 13:24:24 +0100
    Sender: u...@n...info@bykowina-132.elsat.net.pl

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:56d1.000009f8.40124b44@newsgate.onet.pl...

    > Wojciech Nawara twierdzi że:
    > 1.
    > 2.
    >
    > Jakieś dziwne rozdwojenie jaźni tu widzę
    >
    > Jakim cudem weryfikacja dokumentu nie zawierającego tajemnicy
    > miałaby tę tajemnicę łamać?

    Zacznijmy od tego, że prawnikiem nie jestem. Raczej z racji zainteresowania,
    ale nie profesjonalnie. To tylko, żeby ktoś nie brał moich wypowiedzi za
    jakieś źródło wiedzy tajemnej. :-)

    Bank wydaje mi dokument w którym określa się na przykład aktualne saldo na
    rachunku. Wydaje POSIADACZOWI tego rachunku bądź innej osobie która jest
    uprawniona. NIE może wydać osobie trzeciej, bo byłoby to złamanie tajemnicy
    bankowej.
    JA mogę ten dokument włożyć każdemu na parkigu za szybę w samochodzie i nie
    łamię tajenicy bankowej. Ba, mogę moje wyciągi z konta zafoliować i umieścić
    na przykład w budce telefonicznej, aby sobie ludzie pooglądali.
    Albo po prostu najzwyczajniej na świecie zgubić na ulicy. JA NIE jestem
    bankiem!

    Ale już osoby które mają do tego dostęp nie mogą mieć możliwości weryfikacji
    w moim banku, czy to co zawiera ów dokument jest prawdą.

    Takie jest moje zdanie. Jednakże jeżeli się mylę, chętnie przeczytam w
    którym miejscu i dlaczego.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl