  • 11. Data: 2004-01-22 12:41:34
    Temat: Re: Dokument elektroniczny
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "GideoN" <gideon@[NOSPAM]npnet.org> napisał w wiadomości
    news:buocnd$lf6$4@wulkan.npnet.org...

    > chyba ZUS nie US :-) ale zaloze sie ze w ZUSie tak samo jak w US
    > wszystko zalezy od widzimisie urzednika

    Ops, istotna pomyłka.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-01-22 12:44:46
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "aleph" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Byłem dzisiaj w ZUS, i zostałem tam poinformowany, że historia rachunku,
    > z konta inteligo (dokument elektroniczny) jest nieważna, gdyż nie ma na
    > niej pieczęci i podpisu Dyrektora banku i jeszcze jednej osoby. To jak
    > to jest?

    Idziesz do ZUS i przedkładasz potwierdzenie. Jeśli odmawiają to żądasz
    potwierdzenia na piśmie. Najlepiej na tym potwierdzeniu. Muszę wybyć i
    wszystko wyjaśnię za pół godzinki. W skrócie teraz mogę napisać że to
    potwierdzenie jest prawnie traktowane na równi z fakturą VAT. Jest fakturą
    VAT pomimo braku tego napisu.

    > Pozdrawiam
    > aleph

    wzajemnie
    Krzysztof K.

  • 13. Data: 2004-01-22 12:50:44
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > Niestety ZUS. To co przysyła bank nie jest w ŻADEN sposób uwierzytelnione
    i nikt
    > nie ma obowiązku potraktować tego jako dokument. Oczywiście na podstawie
    takiego
    > wydruku można sprawdzić czy transakcja jest wykonana rzeczywiście ale
    trzeba
    > CHCIEĆ sprawdzić. ZUS napewno nie zada sobie takiego trudu z własnej woli.

    To poczytaj Prawo Bankowe. To ZUS powinien _podważyć_ niewiarygodność tego
    dokumentu skoro nie odnotował takich wpłat na swoje rachunki. Tyle teorii. W
    praktyce możemy tylko współczuć.

    KK

  • 14. Data: 2004-01-22 13:01:07
    Od: i...@p...onet.pl

    Zgadzam się że to ZUS powinien podważyć wiarygodność dokumentu. Pytanie tylko
    kiedy zadrukowana kartka staje się DOKUMENTEM bankowym. IMO dopiero jak bank
    naniesie na tę kartke jakiś swój indywidualny znacznik (odręczny podpis
    upoważnionego pracownika albo przynajmniej stempel bankowy - chyba nawet nie
    pieczątkę)
    Jeżeli na kartce jest tylko wydrukowany tekst to to nie jest DOKUMENT bankowy.
    Można to traktować najwyżej jako OŚWIADCZENIE osoby prezentującej ten papier.
    Pozdrawiam
    ilat

  • 15. Data: 2004-01-22 13:06:55
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    bankowy.
    > Można to traktować najwyżej jako OŚWIADCZENIE osoby prezentującej ten

    Jest - bo został wygenerowany przez bank i pozostawił swój _trwały_ ślad w
    systemie bankowym. Oczywiście ZUS nie musi wierzyć na słowo. Ale IMHO musi
    sprawdzić takie wpłaty i dopiero kiedy NIE MA ich na koncie to może to
    podważyć. A nie "z marszu". Prawo Bankowe mówi wyraźnie, że dokument
    wygenerowany elektronicznie nie wymaga podpisu ani stempla.

    KK

  • 16. Data: 2004-01-22 13:16:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KK <n...@n...com> wrote:
    Bankowe mówi
    > wyraźnie, że dokument wygenerowany elektronicznie nie wymaga podpisu
    > ani stempla.

    Ale czy jednoczesnie masz tam stwierdzenie, ze ten dokument ma byc dowodem
    dla osoby trzeciej?
    Dla ciebie jako klienta - wystarczy - ale dla osobuy trzeciej - nie. Bo dla
    niego jest to wydrukowana kartka z drukarki - zamalujesz korekterem,
    skserujesz - i masz inna kwote - i co?
    Chociaz oczywiscie - mnie jako klienta to nie powinno obchdzodzic - niech
    sobie sprawdzaja w systemie.
    Ja moge poswiadczyc swoim podpisem i swoja pieczatka, ze dokument jest
    zgodny ze stanem faktycznym.

  • 17. Data: 2004-01-22 13:19:21
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:buoig8$gbh$1@news.onet.pl...
    > Ale czy jednoczesnie masz tam stwierdzenie, ze ten dokument ma byc dowodem
    > dla osoby trzeciej?

    Nie. Ale ZUS nie ma prawa traktować inaczej dokumentów z podpisem a inaczej
    bez. Albo zakłada, że są wiarygodne albo wszystkie weryfikuje.

    > Dla ciebie jako klienta - wystarczy - ale dla osobuy trzeciej - nie. Bo
    dla
    > niego jest to wydrukowana kartka z drukarki - zamalujesz korekterem,
    > skserujesz - i masz inna kwote - i co?

    Dla mnie jako byłego usługodawcę - kiedy prowadziłem DG - potwierdzenia nie
    miały żadnego znaczenia. Interesowały mnie tylko księgowania na moim koncie
    :))) I traktowałem tak równo wszysktie - nawet gdyby się sam Balcerowicz
    podpisał :)

    KK

  • 18. Data: 2004-01-22 13:19:53
    Od: i...@p...onet.pl

    > Jest - bo został wygenerowany przez bank i pozostawił swój _trwały_ ślad w
    > systemie bankowym.

    A po czym to można poznać?

    > ...Prawo Bankowe mówi wyraźnie, że dokument
    > wygenerowany elektronicznie nie wymaga podpisu ani stempla.

    A możesz wskazać gdzie bo nie bardzo umienm znaleźć.

    Pozdrawiam
    ilat

  • 19. Data: 2004-01-22 13:29:44
    Od: "kk" <f...@i...pl>

    http://www.olsztyn.is.gov.pl/is/sip/pdf/pdf_44.pdf

  • 20. Data: 2004-01-22 13:32:17
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > A po czym to można poznać?

    Bank ma zapewnić taki ślad skoro pisze, że to dokument bankowy. Są dokładne
    przepisy, które mówią o tym jak się przechowuje dokuementy bankowe.

    > A możesz wskazać gdzie bo nie bardzo umienm znaleźć.

    Na wydrukach z Multi jest dokładny numer paragrafu :)

    Pozdrawiam
    KK