    From: i...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dokument elektroniczny
    Date: 22 Jan 2004 22:36:25 +0100

    > Użytkownik "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Konkretnie mówi o tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002
    > r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    > usług oraz o podatku akcyzowym. (Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 27 poz. 268 z
    > późniejszymi zmianami)
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0268.htm Tam jak wół pisze ;
    > § 45. Fakturami mogą być również:
    > 3) dokumenty dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych zwolnionych od
    > podatku, jeżeli zawierają co najmniej następujące dane:
> [...]

    Kilka uwag.
    1. To co inicjator wątku chciał przedstawić w ZUS to nie było POTWIERDZENIE Z
    INTELIGO ale jakiś wydruk (IMO świstek papieru), którego prawdziwości NIKT ani
    NIC nie potwierdzało.
    2. Cudownie by było gdyby urzędnik mógł i chciał na tej podstawie sprawdzić fakt
    wpłynięcia pieniędzy ale naprawdę nie widzę możliwości aby go do tego ZMUSIĆ.
    3. Co powiesz o takim POTENCJALNYM scenariuszu: urzędnik przyjmuje w dobrej
    wierze dostarczony wydruk - w końcu to jest dokument i nie ma potrzeby
    podważania go - na jego podstawie dokonuje określonych czenności po czym okazuje
    się że dokument jednak był spreparowany przez petenta. Tutaj pytania: kto będzie
    winny i czy można będzie o cokolwiek oskarżyć osobę, która złożyła fałszywy
    dokument.

    Będąc urzędnikiem zarządałbym pisemnego oświadczenia osoby składającej wydruk co
    do jego prawdziwości i źródła pochodzenia. W ten sposób zadrukowany papier
    stałby się dokumentem bo można by ustalić osobę odpowiedzialną za jego zgodność
    z rzeczywistością i w razie czego egzekwować odpowiedzialnoiść za fałszerstwo.

    A swoją drogą jak się tak zastanowic to czy naprawdę wydrukowanie na papierze
    stwierdzenia "Dokument elektroniczny (w niektórych wersjach sporządzony
    elektronicznie). Nie wymaga stempla i podpisu" cokolwiek zmienia. Czy ta
    czarodziejska formułka powoduje że okazywany papier staje się dzięki niej
    bardziej godny zaufania niż bez niej?

    A jakbym zamiast tego napisał "Słowo Harcerza że to co tu jest napisane to
    prawda" to byłoby lepiej gorzej czy tylko śmieszniej?

    Pozdrawiam
    ilat

    PS Z góry zastrzegam, że nie chciałem urazić żadnego harcerza ani nie sugeruję
    że inicjator tego wątku cokolwiek sfałszował. Od początku chciałem tylko
    uświadomić, że cokolwiek będzie wydrukowane na papierze to jeszcze nie będzie
    świadczyć o tym czy treść ta jest prawdziwa lub choćby tylko wiarygodna.

    W końcu na płocie też było napisane i do dzisiaj mam bliznę na palcu. A jak by
    na tym płocie był równiez podpis to przynajmniej wiedziałbybym komu należy
    wklepać. ;-)))