    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Date: Wed, 24 Mar 2021 01:31:18 +0100

    "Piotr Gałka" s3d4db$tf2$1$P...@n...chmurka.net

    > Ja już od kilku lat się spodziewałem gwałtownego
    > wzrostu inflacji a tu nic - raczkuje.

    Laptopy podrożały o 50% w ciągu roku?
    Drukarki Canona podrożały o 50% w ciągu roku.
    Net pisze, że SSD i RAMki będą drożały...
    Papier do drukarek drożeje...

    Ale smartfony tanieją na potęgę!

    Promocyjne jogurty w Lidlu drożeją, w Biedronce -- tak samo;
    mięso dookoła drożeje nieustannie; owoce chyba drożeją...

    > Z jednej strony też mam nadzieję, że u nas taki scenariusz
    > się nie powtórzy. Z drugiej strony jakby się powtórzył to
    > by w końcu potwierdziło, że nie jestem taki głupi i choć
    > trochę to ogarniam.

    Nie bierzesz pod uwagę rozwoju -- coraz
    mniej kosztuje produkcja czegokolwiek, bo:
    - wszystko jest coraz mniej energochłonne
    - komputery są **relatywnie** coraz tańsze
    a są potrzebne w produkcji czegokolwiek
    - robotnicy są wypierani przez roboty
    - ludzie kupują więcej, a cena zależy od długości serii
    - PiS uskutecznia Jedwabny szlak [czy szlag -- zapomniałem] XXI wieku

    Może być tak, że inflacji nie będzie straszliwej dlatego, że ceny
    będą obniżane postępem technicznym, ale gdyby nie te zerowe stopy,
    być może ceny by nawet drastycznie spadały...

    Być może, bo możliwe jest i to, że ów postęp będzie/jest
    uwarunkowany chwilowym rozwodnieniem pieniądza...

    -=-

    BTW tego Szlaku -- PiS zadziera (z różnych powodów, nie tylko
    z powodu promowania Jedwabnego Szlaku) z całym światem (Rosją,
    Ameryką, Żydami, Arabami, Skandynawami) lecz utrzymuje się na
    powierzchni -- być może za naszymi plecami płacąc za to
    utrzymanie naszą przyszłością...

    Jedno rzuca się w oczęta bardzo wyraźnie -- rośnie nam (nowa?) oligarchia.

    Słowa ANawalnego można przetłumaczyć na język polski, podmieniając
    stosownie nazwiska i zamieniając ruble na złotówki niemal po
    rynkowym kursie...

    -=-

    Dziś widzę wyraźnie, że JKaczyński wykładał, co mu na sercu
    leżało, gdy zapowiadał: ,,nikt nam nie wmówi, że białe jest
    białe a czarne jest czarne''...

    Banki były wg PiSu złe, póki partia PiS była w opozycji, ale
    od czasu kupna PeKaO -- banki są dobre... Takich przykładów
    można podawać sporo... Jakaś pani prezes ZUS była ponoć ;)
    widziana w drogiej restauracji za kadencji Tuska, ale to
    właśnie wtedy wakatem było to, co dziś okupuje GUścińska...
    Disco Polo było bezwartościowe (wg Rydzyka) ale dziś Zenek
    Martyniuk niemal zawładnął sztuką ;) polskiej telewizji...

    Obajtek to już zdecydowana przesada...
    Macierewicz, Kurski, Hołecka, syn Szydło...

    --