  • Data: 2021-03-29 00:15:54
    Temat: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > U mnie tego spadku nie widac, moze dlatego, ze swietlow wstawilem
    > dawno temu.
    >
    > W skali kraju ... chcialem kiedys zobaczyc ile oszczednosci dal unijny
    > zakaz zarowek.

    Myślę że sporo. Poza tym (przyzwoite) lampki LEDowe są jednak
    korzystniejsze technicznie, nawet żarówki halogenowe (najlepsze ze
    "zwykłych" żarówek) się do nich nie zbliżały. Świetlówki kompaktowe to
    była sprawa przejściowa, zapchaj-dziura - częściowo lepsze, częściowo
    gorsze (ich główną zaletą była mniejsza prądożerność). LEDy zużywają
    jeszcze mniej prądu, nie mają wrednej bańki z gazem i żarzeniem,
    i w końcu mają sensowne widmo, nawet takie (niektóre) z półki
    w markecie.

    To tak jak z TV, kiedyś ludzie kupowali 22, 23-calowe TV CRT,
    a teraz 40-calowy (jak by nie liczyć, zawsze znacznie większy i lepszy
    obraz) kosztuje grosze i ciągnie mniej prądu.

    BTW jakby producenci LEDów chcieli, to lampki żyłyby po 20 lat, lub
    dłużej (swoją drogą, wciąż mam kilka świetlówek kompaktowych z 1995
    roku, używane są dość mocno, świecą już pewnie znacznie ciemniej - ale
    nowsze nie wytrzymywały nawet połowy takiego czasu).
    --
    Krzysztof Hałasa