  • 31. Data: 2004-10-18 18:23:08
    Temat: Re: Dlaczego warto się spieszyć z wprowadzeniem euro - artykul Malina.
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Bartol Partol wrote:

    > A co niby widac?

    uchwytne statystycznie różnice w zmianie tempa wzrostu PKB i siły nabywczej
    pomiędzy 12-tką i 3-ką

    trainer

  • 32. Data: 2004-10-18 19:01:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik trainer napisał:

    > uchwytne statystycznie różnice w zmianie tempa wzrostu PKB i siły nabywczej
    > pomiędzy 12-tką i 3-ką

    No to uchwyc je jakkolwiek i walnij na grupe.

    Bartol

  • 33. Data: 2004-10-18 19:35:35
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    > No juz przeczytalem.
    > No coz ... widac jestem osamotniony w swych pogladach.
    > Takie zycie ...
    >
    > Malin

    Nie jesteś. Masz całkowitą rację. Trochę to dla mnie dziwne przeczytać
    własne (nawet rozszerzone o kilka argumentów) przemyślenia. Pozdrawiam.

  • 34. Data: 2004-10-18 19:45:28
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Nie jesteś. Masz całkowitą rację. Trochę to dla mnie dziwne przeczytać
    > własne (nawet rozszerzone o kilka argumentów) przemyślenia. Pozdrawiam.

    Zeby byla jasnosc. Widze tez minusy wprowadzania Euro. No ale to temat na
    dluuuuugi artykul.GF zamowila tekst na 3500 znakow i musialem sie tego
    trzymac ;-)
    Zastanawiam sie, czy USA bylyby dzis tym czym sa, gdyby zamiast jednej
    waluty, kazdy Stan mial swoja wlasna? Hmmm. Wydaje mi sie, ze w takim
    scenariuszy nadal FUNT bylby najwazniejsza waluta swiata. Noale to tylko
    gdybanie. nie da sie eksperymentalnie sprawdzic tego dzis.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 35. Data: 2004-10-18 21:33:04
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    > Zeby byla jasnosc. Widze tez minusy wprowadzania Euro. No ale to temat na
    > dluuuuugi artykul.GF zamowila tekst na 3500 znakow i musialem sie tego
    > trzymac ;-)
    > Malin

    Oczywiście. Ale rozwiązania nie tyle optymalne, co dość dobre (jak
    najszybsze wejście w strefę Euro) są na ogół nie do spełnienia. Niestety
    obawiam się, że ten stetryczały, nieprofesjonalny, powstały z komunistycznego
    sposobu myślenia (MY WIEMY LEPIEJ!) twór jakim w obecnym kształcie jest RPP,
    będzie blokował tak długo jak tylko można, wprowadzenie EURO w Polsce.

  • 36. Data: 2004-10-18 21:47:17
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Bartol Partol wrote:

    > No to uchwyc je jakkolwiek i walnij na grupe.

    tu masz wzrost PKB

    http://www.oecd.org/dataoecd/6/27/2483806.xls

    - zauważ, że nawet Szwecja o której często mówi się że tam socjalizm i
    fiskalizm szaleją lepiej się plasuje od strefy euro.
    A Polska to już prawdziwy champion, szkoda tylko, że to GDP per capita jest
    takie małe

    tu masz m.in. bezrobocie:

    http://www.oecd.org/dataoecd/5/47/2483871.xls

    różnica też widoczna gołym okiem.

    I już nawet nie będę złośliwy i nie porównuję strefy euro do Norwegii i
    Szwajcarii, tylko do starej UE

    trainer

  • 37. Data: 2004-10-18 22:02:46
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jacek Maliszewski wrote:

    > Zastanawiam sie, czy USA bylyby dzis tym czym sa, gdyby zamiast jednej
    > waluty, kazdy Stan mial swoja wlasna?

    różnica USA vs. EU polega też na dużo większej mobilności amerykańskiego
    społeczeństwa - ktoś kto urodził się w jakim Memphis i nie ma problemu z
    szukaniem pracy np. w Kalifornii, natomiast np. Sycylijczyk (o ile nie
    pracuje dla mafii) raczej będzie siedział we Włoszech i trudniej mu będzie
    podjąć decyzję np. o wyjeździe do Holandii z rodziną, bo akurat tam jest
    szansa rozwoju.

    > Hmmm. Wydaje mi sie, ze w takim scenariuszy nadal FUNT bylby najwazniejsza
    > waluta swiata. Noale to tylko gdybanie. nie da sie eksperymentalnie
    > sprawdzic tego dzis.

    a np. w UK Bank of Scotland drukuje własne funty szkockie
    Więc pewnie z dolarami też dałoby radę.

    trainer

  • 38. Data: 2004-10-18 22:08:53
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Krasnal z Krakowa wrote:

> [...]
    > RPP,
    > będzie blokował tak długo jak tylko można, wprowadzenie EURO w Polsce.

    przecież Balcerowicz aż przebiera nogami do euro - to raczej wychylenia od
    węża nie pozwalają na wprowadzenie a nie RPP czy NBP

    trainer

  • 39. Data: 2004-10-18 22:18:11
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> wrote in message

    > No juz przeczytalem.
    > No coz ... widac jestem osamotniony w swych pogladach.
    > Takie zycie ...

    Samotnosc to choroba, trzeba sie leczyc a nie stekac !

  • 40. Data: 2004-10-18 22:44:51
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "andy_k" <a...@a...org> wrote in message
    c.lublin.pl...

    > Ale z drugiej strony owczy ped to tez nie jest pozytywne zjawisko IMHO...

    Dokladniej: ped do Euro osamotnionych baranow