  • 31. Data: 2019-01-23 12:56:41
    Temat: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Kiedyś dawno widziałem taką możliwość w mBanku.
    > Ale jakiś czas później jej nie znalazłem. Uznałem, że zniknęła, ale
    > może po prostu głębiej schowali a ja nie znalazłem.

    Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
    Powiedz mi jak szukałeś?
    KJ

    [1] sprawdzone i przetestowane przed chwilą.
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 32. Data: 2019-01-23 13:12:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale zdecyduj się, czy "kasa znika Ci z konta", czy też jedynie "zmniejsza się
    wartość dostępnych środków" - bo to są dwie różne sprawy.
    > W pierwszym przypadku następuje obciążenie rachunku, w drugim jedynie zostaje
    założona blokada.

    O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i
    moim zdaniem logiczne.
    Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się
    powinni ci którzy komplikują.
    Ale ja raczej się spodziewam, że zamiast upraszczać to się mogą pojawić
    dalsze komplikacje - wstępna blokada, blokada potwierdzona, ale jeszcze
    nie zrealizowana, właściwa blokada, blokada nieodwoływalna itd.

    > Możesz sobie interpretować jak chcesz - ale w tym wypadku mylisz się.

    Wiem. Bo komuś chciało się proste sprawy niepotrzebnie komplikować.
    To jest źródło problemu i należy leczyć przyczyny a nie skutki.
    Co by stało na przeszkodzie, gdyby bank przyjmował moment zatwierdzenia
    zlecenia (gdy stan na koncie na to pozwala) jako moment przyjęcia od
    klienta kasy czyli obciążenia jego rachunku.

    Zwróć uwagę, że całej tej dyskusji by nie było, gdyby to było urządzone
    od początku tak jak ja to przedstawiam.
    Owszem mogły by być dyskusje, że ktoś kliknął [Zatwierdzam] 0,1s przed
    północą a ramka z tą informacją dotarła do banku 0,1s po północy. Ale
    prawdopodobieństwo takich problemów byłoby dużo mniejsze - trudniej
    trafić w 0,1s niż w wiele godzin.

    > Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy
    z bankiem.

    Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być
    pewien, że w każdym banku jest tak samo.

    > A jeśli Cię to nie obchodzi, to już sam sobie jesteś winien - oświadczałeś, że się
    z regulaminem zapoznałeś, więc wina jest po Twojej stronie, bank jest kryty.

    Nawet przeczytałem regulamin (kilkanaście lat temu) jak zakładałem
    konto, ale czy coś jeszcze z niego zostało to wątpię.

    Tak w ogóle uważam, że przy wszelkich regularnych płatnościach za
    spóźnienie powinny być po prostu naliczane odsetki i koniec tematu, a
    nie że ktoś, kto się spóźnił kilka godzin wypada z systemu na wieki.
    Jak ktoś już się dowie, że np. od 10 lat płacił a ubezpieczenia nie miał
    to powinni mu te wszystkie wpłaty zwracać bo skoro one nie były za nic
    to były nienależne. Mam nadzieję, że zwracają.
    P.G.

  • 33. Data: 2019-01-23 13:53:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 13:12:11 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    wartość dostępnych środków" - bo to są dwie różne sprawy.

    > O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i
    > moim zdaniem logiczne.

    Zapomniałeś o jednej kwestii - w sumie łatwo, bo obecnie jest pomijalna, ale
    istnieje.
    Czyli o oprocentowaniu - teraz trudno o ROR z innym niż 0%, ale bywają w promocjach,
    poza tym przelew można robić też z KO.
    I w przypadku blokady kasy użyć nie możesz (warunkowo, o czym za chwilę), ale % od
    niej wciąż Ci się należy.
    W przypadku obciążenia % już się nie należy.

    Oczywiście jest jeszcze hiper-warunek, że kasa na koncie w banku i tak nie jest
    Twoja, tylko banku, a Ty posiadasz jedynie roszczenie o wypłatę, ale powiedzmy, że
    ten skrót myślowy możemy przyjąć.

    > Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się
    > powinni ci którzy komplikują.

    Komplikują bo chcą Ci zrobić dobrze. Wbrew pozorom.
    Bo raz możesz chcieć tak, a raz inaczej - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Blokada jest po to, żebyś nie uszczuplił sobie nadmiernie środków do czasu wykonania
    przelewu, co skutkowałoby brakiem wykonania.
    I blokada też jest po to, byś mógł przelew w prosty sposób odwołać do momentu
    wysłania zlecenia do KIR.
    Mogliby od razu obciążać, co robi większość banków, ale chcieli coś dla klienta
    zrobić.
    Ty niestety do tego levelu w tej grze komputerowej, jaką jest ST mBąka, nie doszedłeś
    ;>

    > Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być
    > pewien, że w każdym banku jest tak samo.

    To próbuje zrobić UE swoimi PSD i PSD2 - ale chyba na ten obszar jeszcze nie weszli.

    Póki co prawo jest jednak dość jasne - data zapłaty to data obciążenia rachunku.
    Jaka będzie data obciążenia przy złożeniu zlecenia o danej godzinie w dniu D można
    sobie sprawdzić w regulaminie banku.
    Czy też może powinno być można, bo przyznam, że w mBanku nie udało mi się tej
    informacji odnaleźć dla klientów indywidualnych.
    Dla MSP i korpo podają, że jest to obecnie 20:00 - zlecenia złożone przed tą godziną
    zaksięgowane zostaną jako obciążenia rachunku źródłowego z datą D - niezależnie od
    tego, kiedy kasa wyjdzie z banku - a po 20:00 z datą D+1.
    Dla indywidualnych znalazłem jedynie info, że przyjmują 00:00-23:59 (hmm, ciekawe, co
    się dzieje między 23:59 a 0:00?) i obciążają rachunek w czasie rzeczywistym -
    https://www.mbank.pl/download/konta/Tabela_uslug_pla
    tniczych.pdf?noredir - ostatnia strona.
    Więc teoretycznie obecnie taki problem jak w linku OP nie powinien wystąpić. Ale na
    pewno nie było tak zawsze - vide tzw. 4. sesja, czyli godzina graniczna księgowania z
    datą D.

  • 34. Data: 2019-01-23 14:25:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > W każdym razie od tego czasu (a było pewnie z 3..5 lat temu) uważam,
    > że jak zleciłem przelew w mBanku to już nie mogę cofnąć więc moim
    > zdaniem moje konto zostaje obciążone w momencie potwierdzenia
    > zlecenia.

    Obawiam się że możliwość anulowania przelewu nie ma tu nic do rzeczy.
    Chodzi raczej o datę operacji (datę obciążenia konta) na wyciągu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 35. Data: 2019-01-23 16:41:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-01-23 o 12:56, Kamil Jońca pisze:

    > Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
    > Powiedz mi jak szukałeś?

    Za dawno było abym pamiętał.
    Fajnie, że jest.
    P.G.

  • 36. Data: 2019-01-23 16:52:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    zrobić.
    > Ty niestety do tego levelu w tej grze komputerowej, jaką jest ST mBąka, nie

    Według mnie to (blokady, możliwość anulowania) powinno dotyczyć tylko
    przelewów zlecanych z datą przyszłą.
    Przelew zlecony na teraz powinien być rozumiany jako teraz.

> [...]
    pewno nie było tak zawsze - vide tzw. 4. sesja, czyli godzina graniczna księgowania z

    Jak zlecam (mBank) przelewy wieczorem z opcją przysłania mi
    potwierdzenia to potwierdzenie przychodzi następnego dnia (to na pewno)
    i chyba jest tam data wykonania D+1, ale nie chce mi się teraz szukać
    aby zweryfikować.
    P.G.

  • 37. Data: 2019-01-23 16:56:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-01-23 o 12:56, Kamil Jońca pisze:

    > Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
    > Powiedz mi jak szukałeś?

    Zastanowiłem się jeszcze raz. Problem był chyba taki, że kiedyś wpisałem
    przelew na teraz i zanim przyszła jego sesja udało mi się go cofnąć.
    A po iluś latach coś takiego nie było możliwe - przelewu zleconego na
    teraz chyba nie widziałem w "Nadchodzących". Mogło się dziać wkrótce po
    chyba przymusowym przeniesieniu do nowego systemu.
    P.G.

  • 38. Data: 2019-01-24 12:25:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Jan 2019 15:26:44 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > 2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
    > właściwych rzeczom żywym.

    Za kurzym państwem stoją jacyś ludzie, ib ich dotyczy ta cecha w tym
    wyrażeniu.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2019-01-24 12:42:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:25:42 +0100, Marek napisał(a):

    > Za kurzym państwem stoją jacyś ludzie, ib ich dotyczy ta cecha w tym
    > wyrażeniu.

    Jasne. Tylko należy klarownie formułować myśli skoro już się je
    publikuje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 40. Data: 2019-01-24 14:42:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jasne. Tylko należy klarownie formułować myśli skoro już się je
    > publikuje.

    Wyraził się jasno.

    A ty się czepiasz, a sam nie umiesz "klarownie" formułować myśli, skoro
    piszesz o publikacji, czyli druku, w internecie.

    --
    Liwiusz