eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami??? › Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Date: Wed, 23 Jan 2019 13:12:14 +0100

    > Ale zdecyduj się, czy "kasa znika Ci z konta", czy też jedynie "zmniejsza się
    wartość dostępnych środków" - bo to są dwie różne sprawy.
    > W pierwszym przypadku następuje obciążenie rachunku, w drugim jedynie zostaje
    założona blokada.

    O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i
    moim zdaniem logiczne.
    Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się
    powinni ci którzy komplikują.
    Ale ja raczej się spodziewam, że zamiast upraszczać to się mogą pojawić
    dalsze komplikacje - wstępna blokada, blokada potwierdzona, ale jeszcze
    nie zrealizowana, właściwa blokada, blokada nieodwoływalna itd.

    > Możesz sobie interpretować jak chcesz - ale w tym wypadku mylisz się.

    Wiem. Bo komuś chciało się proste sprawy niepotrzebnie komplikować.
    To jest źródło problemu i należy leczyć przyczyny a nie skutki.
    Co by stało na przeszkodzie, gdyby bank przyjmował moment zatwierdzenia
    zlecenia (gdy stan na koncie na to pozwala) jako moment przyjęcia od
    klienta kasy czyli obciążenia jego rachunku.

    Zwróć uwagę, że całej tej dyskusji by nie było, gdyby to było urządzone
    od początku tak jak ja to przedstawiam.
    Owszem mogły by być dyskusje, że ktoś kliknął [Zatwierdzam] 0,1s przed
    północą a ramka z tą informacją dotarła do banku 0,1s po północy. Ale
    prawdopodobieństwo takich problemów byłoby dużo mniejsze - trudniej
    trafić w 0,1s niż w wiele godzin.

    > Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy
    z bankiem.

    Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być
    pewien, że w każdym banku jest tak samo.

    > A jeśli Cię to nie obchodzi, to już sam sobie jesteś winien - oświadczałeś, że się
    z regulaminem zapoznałeś, więc wina jest po Twojej stronie, bank jest kryty.

    Nawet przeczytałem regulamin (kilkanaście lat temu) jak zakładałem
    konto, ale czy coś jeszcze z niego zostało to wątpię.

    Tak w ogóle uważam, że przy wszelkich regularnych płatnościach za
    spóźnienie powinny być po prostu naliczane odsetki i koniec tematu, a
    nie że ktoś, kto się spóźnił kilka godzin wypada z systemu na wieki.
    Jak ktoś już się dowie, że np. od 10 lat płacił a ubezpieczenia nie miał
    to powinni mu te wszystkie wpłaty zwracać bo skoro one nie były za nic
    to były nienależne. Mam nadzieję, że zwracają.
    P.G.