eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami??? › Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 23 Jan 2019 04:53:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 13:12:11 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    wartość dostępnych środków" - bo to są dwie różne sprawy.

    > O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i
    > moim zdaniem logiczne.

    Zapomniałeś o jednej kwestii - w sumie łatwo, bo obecnie jest pomijalna, ale
    istnieje.
    Czyli o oprocentowaniu - teraz trudno o ROR z innym niż 0%, ale bywają w promocjach,
    poza tym przelew można robić też z KO.
    I w przypadku blokady kasy użyć nie możesz (warunkowo, o czym za chwilę), ale % od
    niej wciąż Ci się należy.
    W przypadku obciążenia % już się nie należy.

    Oczywiście jest jeszcze hiper-warunek, że kasa na koncie w banku i tak nie jest
    Twoja, tylko banku, a Ty posiadasz jedynie roszczenie o wypłatę, ale powiedzmy, że
    ten skrót myślowy możemy przyjąć.

    > Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się
    > powinni ci którzy komplikują.

    Komplikują bo chcą Ci zrobić dobrze. Wbrew pozorom.
    Bo raz możesz chcieć tak, a raz inaczej - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Blokada jest po to, żebyś nie uszczuplił sobie nadmiernie środków do czasu wykonania
    przelewu, co skutkowałoby brakiem wykonania.
    I blokada też jest po to, byś mógł przelew w prosty sposób odwołać do momentu
    wysłania zlecenia do KIR.
    Mogliby od razu obciążać, co robi większość banków, ale chcieli coś dla klienta
    zrobić.
    Ty niestety do tego levelu w tej grze komputerowej, jaką jest ST mBąka, nie doszedłeś
    ;>

    > Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być
    > pewien, że w każdym banku jest tak samo.

    To próbuje zrobić UE swoimi PSD i PSD2 - ale chyba na ten obszar jeszcze nie weszli.

    Póki co prawo jest jednak dość jasne - data zapłaty to data obciążenia rachunku.
    Jaka będzie data obciążenia przy złożeniu zlecenia o danej godzinie w dniu D można
    sobie sprawdzić w regulaminie banku.
    Czy też może powinno być można, bo przyznam, że w mBanku nie udało mi się tej
    informacji odnaleźć dla klientów indywidualnych.
    Dla MSP i korpo podają, że jest to obecnie 20:00 - zlecenia złożone przed tą godziną
    zaksięgowane zostaną jako obciążenia rachunku źródłowego z datą D - niezależnie od
    tego, kiedy kasa wyjdzie z banku - a po 20:00 z datą D+1.
    Dla indywidualnych znalazłem jedynie info, że przyjmują 00:00-23:59 (hmm, ciekawe, co
    się dzieje między 23:59 a 0:00?) i obciążają rachunek w czasie rzeczywistym -
    https://www.mbank.pl/download/konta/Tabela_uslug_pla
    tniczych.pdf?noredir - ostatnia strona.
    Więc teoretycznie obecnie taki problem jak w linku OP nie powinien wystąpić. Ale na
    pewno nie było tak zawsze - vide tzw. 4. sesja, czyli godzina graniczna księgowania z
    datą D.