  • 1. Data: 2009-02-06 12:27:31
    Temat: Dlaczego bankowi tak zależy na osłabieniu zabezpieczenia na hipotece?
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Jakiś czas temu zawarłem z bankiem umowę dotyczącą udzielenia kredytu
    hipotecznego we frankach. Chodziło o przewalutowanie kredytu złotowego
    na franka, ale formalnie, to była po prostu nowa umowa kredytowa. Nawet
    nie pamiętam, czy w tej nowej umowie było nawiązanie do starej umowy,
    ale możliwe, że tak.

    Aby doszło do realizacji umowy, musiałem przynieść z sądu rejestrowego
    kopię złożonego wniosku o zamianę hipoteki kaucyjnej na zwykłą i
    przyniosłem.

    Bank umowy nie zrealizował, do przewalutowania nie doszło, kredyt jest,
    jak był w złotych i w sumie w obecnej sytuacji nawet mi to nie przeszkadza.

    W międzyczasie sąd, zgodnie ze złożonym wnioskiem zamienił hipotekę
    kaucyjną na zwykłą. Co jest dla mnie rozwiązaniem w sumie mniej
    korzystnym, a lepszym dla banku - ?

    W takim razie dlaczego bank teraz usilnie mnie molestuje telefonami,
    listami poleconymi itp. żebym ponownie składał do sądu wniosek o
    przywrócenie stanu poprzedniego, czyli słabsze zabezpieczenie dla banku?

    W sumie nie mam nic przeciwko, ale chciałbym wiedzieć, jaki bank ma w
    tym interes. Z mojej strony tylko minusem jest to, że za wniosek o
    zmianę zabezpieczenia zapłaciłem 200 zł i teraz znów sąd chce 200 zł za
    wniosek, żeby sprawę przywrócić do stanu poprzedniego. A w sumie uważam,
    że to z winy banku nie doszło do realizacji umowy (bank zagubił jeden
    papierek), więc chcę, żeby bank mi oddał te wydatki poniesione na opłaty
    sądowe (oficjalnego stanowiska banku w tej sprawie jeszcze nie znam, ale
    obawiam się, że nigdy nie poznam - generalnie bank nie ma zwyczaju
    odpowiadać na jakiekolwiek pisma, które zawierają jakiekolwiek
    wystąpienia pod jego adresem).

    Ale przede wszystkim - dlaczego bankowi tak zależy na osłabieniu
    zabezpieczenia? Czy boją się, że przy pomocy sprytnego adwokata całkiem
    ich wykoleguję z hipoteki?

  • 2. Data: 2009-02-06 12:42:38
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś czas temu zawarłem z bankiem umowę dotyczącą udzielenia kredytu
    > hipotecznego we frankach.
    <ciach>
    > Ale przede wszystkim - dlaczego bankowi tak zależy na osłabieniu
    > zabezpieczenia?

    bo tak masz zapisane w umowie i pani Kazia chce żeby było tak jak w umowie a
    nie tak jak lepiej??

  • 3. Data: 2009-02-06 12:58:53
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    P.H. wrote:

    > Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > <ciach>
    >
    > bo tak masz zapisane w umowie i pani Kazia chce żeby było tak jak w
    > umowie a nie tak jak lepiej??

    Racja. Ale w paru innych punktach umowy bank nie jest już tak
    pryncypialny i olewa np. cesję ubezpieczenia lokalu. Tzn. raz się
    upomniał listownie i potem już zapomniał. Z kolei o inne dokumenty
    dopomina się po parę razy, mimo tego, że już je otrzymał dwukrotnie (mam
    potwierdzoną kopię, że dostarczyłem). Czyli mają tam jednak pewne
    nieścisłości w komputerze. Nie winię żadnego człowieka. Ale wygląda, że
    na tym im jakoś szczególnie zależy.

  • 4. Data: 2009-02-06 13:13:09
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    > Ale przede wszystkim - dlaczego bankowi tak zależy na osłabieniu
    > zabezpieczenia?
    a dlaczego twierdzisz, że hipoteka kaucyjna jest słabszym
    zabezpieczeniem od hipoteki zwykłej?

  • 5. Data: 2009-02-06 14:19:33
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Radek Wroclawski wrote:
    > a dlaczego twierdzisz, że hipoteka kaucyjna jest słabszym
    > zabezpieczeniem od hipoteki zwykłej?

    Nie wiem, twierdzę tak dlatego, że bank żądał zmiany zabezpieczenia w
    przypadku zmiany denominacji kredytu na walutę obcą - czyli większe
    ryzyko - lepsze zabezpieczenie? Zgaduję.

    Jeżeli wiesz lepiej, to bardzo chętnie się dowiem, jak to naprawdę jest.