  • 21. Data: 2002-11-04 01:58:01
    Temat: Re: Dlaczego SKOK daje tak duże oprocentowanie
    Od: "robson" <m...@N...gazeta.pl>

    > Nie masz racji. Każdy człowiek z ulicy bez żadnych dodatkowych opłat może
    > założyć lokatę (w tym tą o stałym oprocentowaniu powyżej 9%). Sprawdziłem.
    > Tensor1.

    ciekawe gdzie, bo ja na stronie skoku im. Chmielewskiego
    http://www.skok-chmiel.pl/
    znalazłem cytuje
    "przedmiotem działalności kasy jest:
    -gromadzenie środków pieniężnych wyłącznie swoich członków (...)"

    jest napisane wyrażnie że trzeba zostać członkiem kasy, a to się wiąże z
    kosztami

  • 22. Data: 2002-11-04 07:03:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > -gromadzenie środków pieniężnych wyłącznie swoich członków (...)"
    >
    > jest napisane wyrażnie że trzeba zostać członkiem kasy, a to się wiąże z

    Np. w punktach SKOKu we Wrocławiu. Kolega założył. Pozdrowienia Tensor1.

  • 23. Data: 2002-11-04 07:45:17
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomosci news:m3lm4az24f.fsf@defiant.pm.waw.pl,
    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> napisal(a):

    > Nie, banki pozyczaja sobie wzajemnie.

    A operacje otwartego rynku to pies ?

    > NBP przyjmuje depozyty bez ograniczen. Ale to nie jest to, w co banki
    > lubia wsadzac kase.

    Za to w jego bony pieniezne jak najbardziej, zysk pewny, wokol 1M WIBOR-u,
    zawsze w razie potrzeby jakies repo mozna zrobic :-)

    Pozdrawiam

    Przemek

    --
    Brak sygnaturki

  • 24. Data: 2002-11-04 08:28:01
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    ..
    > Np. w punktach SKOKu we Wrocławiu. Kolega założył. Pozdrowienia Tensor1.

    jesli prawda jest (jak pisze Tresor), ze mozna zalozyc lokate nie bedac
    czlonkiem - to ___wydaje_mi_sie___, ze dochodzi do przekroczenia uprawnienen
    danego "skoka" oraz czystego zlamania prawa !
    ze strony wroclawskiego skoku - linki prowadza m,in, do statutu, w ktorym
    jest NP par 3: punkt 2.1
    "gromadzenie środków pieniężnych wyłącznie swoich członków"

    punkt taki wprost zabrania !! skokom czynnosci o istnieniu ktorych zglosil
    tresor i jest to jawne naruszenie prawa lub (do czego sie sklaniam) osoba
    nie zostala do konca poinformowana o ciazacych obowiazkach (i deko sie
    zdziwi przy wyplacie) - nie pierwszy zreszta raz - gdyz oszustwa tego typu
    juz na tej grupie byly zglaszane
    systematyczne przyjmowanie lokat od NIE-czlonkow - prowadzi wprost do kar
    pienieznych i innych ... na te organizacje i powinien sie tym zajac jakis
    organ
    byla juz kiedys wstepna debata w sejmie o tym temacie (z zamiarem
    likwidacji) ale jak widac sami sie o to prosza.

  • 25. Data: 2002-11-05 03:07:03
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    02 Nov 02 14:51, Robert pisal do All:

    R> Ale jak to zrobic nie wstając od komputera? Ehh, chyba nic z tego ;)

    Nie da sie.

    R> BTW, a jak się zakłada takie lokaty? Można zadeklarować i przelać
    R> (mają rachunek w banku?), czy trzeba wszystko przynieść w walizeczce?

    Po zapisaniu sie do SKOK i założeniu lokaty (wypełnienie papierków)
    niektóre SKOK pozwalają wysłać jednym przelewem na konto w banku pieniądze na
    lokate + wpisowe, udział i składki. Trzeba to opisać w tytule przelewu.
    Dobrze jest umieścić w tytule także swoje nazwisko i numer klienta jesli już
    został nadany.

    - W innych "wpisowe" i inne "techniczne" trzeba zapłacić gotówką przy
    zapisywaniu się. Lokata biegnie od daty wpływu na konto SKOK.
    Oczywiście można też wpłacać w kasie, ale jak wpłacisz gotówką >35000 PLN to
    bedziesz miał GIF na karku (zresztą tak samo jak w banku).

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 26. Data: 2002-11-05 07:48:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Sprawdziłem.

    > Np. w punktach SKOKu we Wrocławiu. Kolega założył. Pozdrowienia Tensor1.

    A widziales umowe tej lokaty?
    Moze tam jest napisane, ze XXX przystepuje do SKOK i zaklada lokate...itp.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 27. Data: 2002-11-05 13:51:41
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > może
    > Sprawdziłem.

    > A widziales umowe tej lokaty?
    > Moze tam jest napisane, ze XXX przystepuje do SKOK i zaklada lokate...itp.
    >
    > --
    > Pozdrowienia
    > ---
    > Slawek Kos --> s...@p...com

    Tak, ale żadnych opłat z tego tytułu. Co więcej wprowadzili lokatę 10% (w skali
    roku) na 10 miesiecy oprocentowanie stałe z okazji 10-lecia SKOKu. Tensor1.

  • 28. Data: 2002-11-05 14:01:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tak, ale żadnych opłat z tego tytułu. Co więcej wprowadzili lokatę 10% (w
    skali
    > roku) na 10 miesiecy oprocentowanie stałe z okazji 10-lecia SKOKu.
    Tensor1.

    IMHO interesujące - ciekawe czy na 15-lecie zorganizują lokaty na 15% :-)

    Pix

  • 29. Data: 2002-11-05 15:28:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello t...@p...onet.pl!

    01 Nov 02 21:54, t...@p...onet.pl -> do All:

    t> Nie wiem czy zostaje członkiem spółdzielni.

    Zostaje.

    t> Wiem natomiast, że korzysta z gwarancji SKOKowych bez dodatkowych
    t> opłat.

    Wnosi najczęściej minimum trzy opłaty: Wpisowe, udział i drobna opłate na SKEF.
    Członek "tylko lokujący" (w niektórych SKOK) może zostać zwolniony z
    comiesiecznych składek (n.p. tak jest u "Stefczyka").

    BTW: To SKOKi są _obowiązkowo_ ubezpieczone w TUW "SKOK" i one wnoszą składki.
    Klienci mogą się ubezpieczac w TUW "SKOK" na inne okoliczności (n.p. na wypadek
    śmierci) i wtedy wnoszą dodatkowe opłaty.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 30. Data: 2002-11-05 15:38:02
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello t...@p...onet.pl!

    02 Nov 02 14:43, t...@p...onet.pl -> do All:

    t> Co więcej żadnych opłat za członkostwo nie ma.

    Są. (I to czasem na tyle spore, że nie opłaca się zakładać małych lokat.)
    Patrz w innym poscie.

    t> A więc Panie i Panowie zakładamy lokaty w SKOKu. Czy radzisz???.

    Ja trzymam w SKOKach kase bez obaw. Radzę sie jednak zapoznac z szerszą ofertą
    jeśli w pobliżu jest kilka SKOK. Mają czasami zróżnicowane i ciekawe oferty
    lokacyjne, - jednak niewiele jest takich co mają w ofercie oprocentowanie stałe.
    Nie należy jednak obawiac się oprocentowania zmiennego w tym stopniu co w
    bankach, - SKOKi nie fukcjonują w oparciu o WIBOR ani stopy NBP, choć nie są
    od nich oderwane.
    Ich reakcje są raczej powodowane _zmianami stóp kredytów na rynku_ a więc z
    czesto z dużym opóźnieniem i w zmniejszonej skali.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-