  • Data: 2002-10-30 22:48:00
    Temat: Re: Dlaczego SKOK daje tak duże oprocentowanie
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

    Hello t...@p...onet.pl!

    30 Oct 02 10:35, t...@p...onet.pl -> do All:

    t> Jak pewnie wiecie SKOK wprowadził lokatę o stałym oprocentowaniu
    t> powyżej 9% na ponad 9 miesiecy. Szczegółów nie znam ale jestem bardzo
    t> zdziwiony jak ich na to stać. Tylko niech mi nikt nie tłumaczy, że to
    t> brak "marmurków". Aktualnie WIBOR3M oscyluje w poblizu 7% a WIBOR na
    t> dłuższe okresy jest poniżej 7%.
    t> Oznacza to, że pożyczając od innych banków zyskują ponad 2% niż
    t> przyjmując lokaty od klientów, z których jeszcze muszą odprowadzić do
    t> NBP 4,5% za darmo (rezerwa obowiązkowa).

    A kto Ci powiedział, że SKOKi mają cokolwiek wspolnego z rynkiem
    miedzybankowym i NBP ???
    SKOKi maja wewnetrzne kalkulacje oparte głównie o drobne pozyczki tzw.
    "chwilówki" (do 30 dni) oprocentowane na kilkadziesiat (n.p. 72%) rocznie.
    Klientom takie oprocentowanie wisi, bo jak potrzebuja n.p. stówe na tydzień
    to oddanie kilku zlotych wiecej ich nie rujnuje - koszt takiej pożyczki jest
    porównywalny n.p. z pobraniem kasy w obcym bankomacie.
    Dla SKOK'u roznica miedzy kosztem depozytu (n.p. 10% p.a.) i zyskiem z
    chwilowki (n.p. 72% p.a.) wystarczy by spokojnie dac wysokie oprocentowanie
    depozytów i miec dostateczne zabezpieczenia.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-