    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego SKOK daje tak duże oprocentowanie
    Date: 30 Oct 2002 11:01:49 +0100

    > Nie jestem ekspertem, ale chyba takie są czynniki:
    > - udzielaja z calosci kredytow, nie dotyczy ich wiec tak bezposrednio WIBOR
    > - nie maja zysku, tylko koszty operacyjne
    > - nie jestem pewien, czy rezerwy obowiazkowe w NBP ich dotycza, czy tylko
    > bankow

    Też nie jestem pewien, czy muszą odprowadzać rezerwę obowiązkową. To, że nie
    mają zysków nie jest niestety wytłumaczeniem bo inni tez ich nie mają albo
    bardzo małe. Muszą mieć jednak straty (jak inne banki) ze straconych kredytów.
    Cudów nie ma. Nie rozumiem twego stwierdzenia WIBOR ich nie dotyczy. Problem
    polega na tym. Trzeba mieć pieniądze na kredyty. Skąd je wziąść. Albo od ludzi
    (depozyty) albo od banków(lub NBP). Ta druga mozliwość jest tańsza o 2%.
    Dlaczego jej nie wykorzystują. Może im nikt nie chce dać kredytów. Jeżeli tak
    to wystarczyło by dać oprocentowanie na 8% a nie na 9%. I tak byłoby to bardzo
    dużo. Co więcej jest to oprocentowanie STAŁE na ponad 9 miesięcy. Czy nie
    węszycie w tym jakiejść przewałki???