  • 11. Data: 2011-02-06 02:12:04
    Temat: Re: Deutsche Bank vs mBank - opinie
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-02-05 21:46, Piotr pisze:
    > Ja używam kilku kont i obecnie mBankowe oceniam jako najsłabsze w
    > porównaniu z konkurencją (a w 2001 było odwrotnie).

    Z ciekawosci - dlaczego? Pytam zupelnie powaznie, sam jestem rowniez
    klientem mBanku od 2001 roku. Doswiadczenia z innymi bankami mam znikome
    (ING, BZWBK24, Pekao24 i Inteligo), a posiadanie jeszcze jednego
    dodatkowego konta "w razie czego" by sie w sumie przydalo. Przestaje byc
    przekonany do bycia uzaleznionym tylko od jednej instytucji bankowej.

    Ktory bank wg Ciebie konto osobiste ma ciekawsze niz mBank i dlaczego?
    Bo wygody interfejsu mBanku, niestety, konkurencja IMHO przebic nie
    potrafi - a innych wad w moich zastosowaniach nie widze (dobrze
    dzialajaca karta, brak oplac za prowadzenie i przelewy).

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 12. Data: 2011-02-06 07:35:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 02:38:03 +0100, george wrote:
    > Masz rację :)
    > Proponuję wziąć na "chatę" w odnawialnym skoro taki fajny.

    Mi kiedys braklo wlasnych srodkow do okazyjnego (=szybka decyzja) zakupu
    mieszkania i się podparlem kredytem gotowkowym. Cos w tym dziwnego?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2011-02-06 08:36:24
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> wrote in message

> [...]
    > potrafi - a innych wad w moich zastosowaniach nie widze (dobrze
    > dzialajaca karta, brak oplac za prowadzenie i przelewy).

    Ja z mB rozstalem sie juz ok 5 lat temu i nie zaluje. Obecnie na rynku mozna
    znalesc wiele instytucji oferujacych konta w standarcie internetowym, gdzie
    brak oplat za prowadzenie i przelewy jest tez norma. Generalnie do kazdego
    systemu internetowego mozna sie przyzwyczaic i wbrew roznym opiniom nie jest
    tak zle z tymi systemami w innych banakch. W miare dobry intuicyjny system
    ma Alior i nie widze niczego w czym mialby byc gorszy od mBanku.
    Mnie generalnie przeszkadza calkowita bezplacowkowosc, bo czasami sprawy
    'trudniejsze' lepiej zalatwic z czlowiekiem, ktorego sie widzi niz na
    infolinii. Generalnie 99% operacji nalezy wykonywac on-line, ale juz np.
    waluty do takiego mBanku nie wplacisz. Generalnie nie ma zadnych bonusow za
    te bezplacowkowosc takiego mBanku. Jezeli np. korzystam z Getin-online, to
    wiem dlaczego z niego korzystam, mam jedne z najlepiej oprocentowanych lokat
    na rynku.
    Przy darmowosci wielu kont nie ma kompletnie sensu korzystanie z jednej
    instytucji, a on-line sprawia, ze obsluga nawet kilku kont jest prosta i nie
    zajmuje duzo czasu.
    A teraz troche o alternatywach;
    1.DBnet-system off-line poza godzinami pracy banku, ale darmowa karta do
    wyplat ze wszystkich bankomatow przy jednej trans/mies, konta oszcz. z
    dzienna kapitalizacja na 4,09%, oczywiscie off-line pozwala na planowanie
    przelewow, ale przelewy wewnetrzne wykonaja sie jak bank zacznie pracowac.
    Podsumowujac bank dobry do wyplat z bankomatow i przechowywania nadwyzek
    przeznaczonych do tych wyplat na kontach oszcz.
    2.Alior, dobry system on-line, pelna obsluga PLN i 4 walut gotowkowo jak i
    przez net, jedne z najtanszych przelewow walutowych dla indywidualnych.
    Jedynym minusem platna karta do wyplat ze wszystkich bankomatow, ale konto
    oprocentowane na 2%.Jedne z lepiej oprocentowanych lokat walutowych, dla USD
    i EUR nawet 'bezbelkowe' z dzienna kapitalizacja.
    3.Meritum -niezly system on-line, jedne z lepiej oprocentowanych lokat PLN i
    kont oszczedn., slaba oferta karty debetowej, tylko 5 szt. 'prawdziwych'
    oddzialow, brak oferty walutowej dla indywidualnych.
    4.Eurobank-'ciezki system' internetowy, w godzinach nocnych off-line. Na
    plus dziala mozliwosc nieograniczonej liczby transferow miedzy kontem
    oszczedn a ROR, oszczednosciowe oprocentowane 4.05% z dzienna kap. Brak
    obslugi walutowej, obsluga gotowkowa PLN w duzej liczbie placowek.
    5.Getin-online-troche niedopracowany system on-line, ale do zakladania lokat
    i ich obslugi moze byc. Bezplatna karta do wszystkich bankowatow, bez
    spelniania zadnych warunkow.
    Juz z tych wymienionych powyzej kont mozna zbudowac jakis zestaw do wlasnych
    potrzeb i zaden mBank nie jest tutaj niezbedny- otrzymamy wtedy dobra
    funkcjonalnosc polaczona z darmowoscia oraz duza zyskownoscia lokat i kont.

  • 14. Data: 2011-02-06 09:59:08
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-02-05 21:46, Piotr pisze:
    > Ja używam kilku kont i obecnie mBankowe oceniam jako najsłabsze w
    > porównaniu z konkurencją (a w 2001 było odwrotnie).

    A ja oceniam jako jedno z najlepszych.

  • 15. Data: 2011-02-06 10:19:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Masz rację :)
    > Proponuję wziąć na "chatę" w odnawialnym skoro taki fajny.

    A co w takim postępowaniu niby jest takie dziwne i nieracjonalne? Przecież
    odnawialny często może być tańszą opcją niż hipoteczny ze względu na
    możliwość bilansowania, szczególnie przy niskich kwotach.

  • 16. Data: 2011-02-06 11:45:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > odnawialny często może być tańszą opcją niż hipoteczny ze względu na
    > możliwość bilansowania, szczególnie przy niskich kwotach.

    Masz dwa banki i bierzesz hipoteczny.
    Nie mów mi że decyzja o tym gdzie go wezmiesz oparta jest o ocenę
    oprocentowania kredytu odnawialnego w owych bankach bo "może zasitnieć"
    konieczność opłaty notariusza...

    no pogratulować.
    george

    P.S. To jakby zdecydowac się na inną furę bo daję fajnę dywaniki...

  • 17. Data: 2011-02-06 12:23:48
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 12:45:29 +0100, george wrote:
    > Masz dwa banki i bierzesz hipoteczny.
    > Nie mów mi że decyzja o tym gdzie go wezmiesz oparta jest o ocenę
    > oprocentowania kredytu odnawialnego w owych bankach bo "może zasitnieć"
    > konieczność opłaty notariusza...

    Post otwierajacy watek ja rozumiem tak, ze gosc bierze hipo w db, gdzie
    warunkiem jest zalozenie ROR w db i mimo sceptycznego nastawienia do
    tego pomyslu probuje znalezc jego plusy (np: lepsze oprocentowanie
    odnawialnego).
    A nie ze znalazl sobie jakas pozycje w tabelach oplat/oprocentownia i bierze
    ja za pretekst do podjecia decyzji gdzie wziac hipoteczny.

  • 18. Data: 2011-02-06 13:33:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message

> [...]
    > bierze
    > ja za pretekst do podjecia decyzji gdzie wziac hipoteczny.

    ja miałem wrażenie (być może błędne) że marketing szeptany dotarł do
    ściany...

    george

  • 19. Data: 2011-02-06 14:00:36
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-06 03:12, Mateusz Papiernik pisze:

    > Z ciekawosci - dlaczego? Pytam zupelnie powaznie, sam jestem rowniez
    > klientem mBanku od 2001 roku. Doswiadczenia z innymi bankami mam znikome

    To co dla mnie jest słabymi punktami obecnej oferty mBanku:

    - od kilku lat systematycznie pogarszające się oprocentowanie depozytów.
    Dziś nie ma sensu trzymać u nich jakiejkolwiek większej kwoty, chyba że
    do korzystania z emaklera.
    - bezprowizyjne wypłaty tylko z Euronetów, Cash4you, eCard i (chyba nie
    wszystkich nawet) BZWBK. A 60PLN/rok za dodatkową usługę
    bezprowizyjności we wszystkich bankomatach to IMHO przegięcie.
    - dość drogie karty kredytowe, z dużymi obrotami wymaganymi do
    zwolnienia z opłat.

    > Ktory bank wg Ciebie konto osobiste ma ciekawsze niz mBank i dlaczego?

    Kwestia na jakich usługach Ci najbardziej zależy. Jak na darmowym koncie
    do wypłat to DB, jak do oszczędności to np. Meritum, Eurobank, OF,
    kredytówkę opłaca się wziąść w Polbanku albo w Citi (łatwo sobie
    załatwić całkowite zwolnienie z opłat).

    > Bo wygody interfejsu mBanku, niestety, konkurencja IMHO przebic nie
    > potrafi - a innych wad w moich zastosowaniach nie widze (dobrze
    > dzialajaca karta, brak oplac za prowadzenie i przelewy).

    Fakt że system mBanku jest niezły i nie ma się w nim za bardzo do czego
    przyczepić (może oprócz tego że doładowania telefonów z niewiadomej
    przyczyny usunęli). Chociaż osobiście wolę interfejs w Meritum, mniej
    dopracowany wizualnie i wolniejszy niz mBankowy, za to bardziej
    ergonomiczny i z większą ilością praktycznych udogodnień.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-02-06 15:21:15
    Od: rafal000 <r...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2011 15:00, Piotr pisze:

    > Fakt że system mBanku jest niezły i nie ma się w nim za bardzo do czego
    > przyczepić (może oprócz tego że doładowania telefonów z niewiadomej
    > przyczyny usunęli).

    cały czas korzystam z doładowań konta simplus za pomocą mbanku