  • 1. Data: 2011-02-05 17:36:10
    Temat: nowy algorytm liczenia zdolności kredytowej
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    ?Może ktoś zna szczegóły jak banki (M?ultibank) liczą obecnie zdolność
    kredytową?
    Ubiegałem się o nową kartę (visa-N) w Multibanku i dostałem odmowę.
    Pponieważ mam w Multi inna karte visa credit i spora linie debetowa w
    rachunku (kredyt w rachunku) to wydawało mi sie, że bedzie to formalność, a
    tu ZONK! Ponoć nie mam zdolności kredytowej w świetle nowej "Rekomentadcji".
    Zastanawialem sie nawet nad zamnkieciem visy credit, tylko czy po zamknieciu
    bede miał zdolnosc do karty z takim samym limitem jak do tej pory?

  • 2. Data: 2011-02-05 17:38:54
    Temat: Re: nowy algorytm liczenia zdolności kredytowej
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-05 18:36, JerzyR pisze:
> [...]
    > Zastanawialem sie nawet nad zamnkieciem visy credit, tylko czy po
    > zamknieciu bede miał zdolnosc do karty z takim samym limitem jak do tej

    Kto dzis korzysta z karty VISa kredytowej ? Chyba jakis skonczony baran.

  • 3. Data: 2011-02-05 17:41:30
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    ?Kto dzis korzysta z karty VISa kredytowej ? Chyba jakis skonczony baran.
    a to dlaczego?

  • 4. Data: 2011-02-05 17:43:01
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-05 18:38, Rysio pisze:

    > Kto dzis korzysta z karty VISa kredytowej ? Chyba jakis skonczony baran.

    A czemu by z KK Visy nie korzystać?

  • 5. Data: 2011-02-05 18:06:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Algorytmy każdy bank ma inne. I tak np wg jednego banku możesz nie dostać
    karty z limitem 1000 zł, bo gdzieś w BIK wisi Twój niezapłacony rachunek na
    1 zł. Żeby się dowiedzieć komu nie zapłaciłeś 1 zł, to trzeba zapłacić 50
    zł. :)
    Jednocześnie inny bank da Ci kartkę gold albo platynową z maksymalnym
    limitem.
    Bessęsó.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2011-02-05 18:14:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-05, JerzyR <j...@d...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Zastanawialem sie nawet nad zamnkieciem visy credit, tylko czy po zamknieciu
    > bede miał zdolnosc do karty z takim samym limitem jak do tej pory?

    Miesięczne zobowiązania nie mogą przekraczać 50% Twojej pensji, lub w przypadku
    dużych zarobków 60% pensji. ZTCW, to za miesięczne zobowiązania w przypadku
    kart kredytowych, banki określają 5% limitu z kredytu odnawialnego oraz limitu
    karty kredytowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-02-05 18:16:44
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
    > rachunku (kredyt w rachunku) to wydawało mi sie, że bedzie to formalność,
    > a tu ZONK! Ponoć nie mam zdolności kredytowej w świetle nowej
    > "Rekomentadcji".

    Coś się faktycznie pozmieniało.
    Brałem wczoraj dzieciom komputer na raty nieoprocentowane.
    Podobnie sądziłem, że czysta formalność.
    A tu przy pierwszym podejściu "system" pozwolił na max. 1000 PLN.
    Na szczęście pani od Lukasa znała możliwość "zapytania inaczej"
    i przy drugim podejściu "pozwolił" na 1799 ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-02-05 18:38:39
    Od: "Krasus" <k...@g...pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Miesięczne zobowiązania nie mogą przekraczać 50% Twojej pensji, lub w
    > przypadku dużych zarobków 60% pensji.

    65% - jeśli masz na myśli rekomendację T. Limit 65% obowiązuje dla osób
    zarabiających więcej niż średnia krajowa, która w grudniu wyniosła prawie 3850
    zł brutto.

    pozdr,

  • 9. Data: 2011-02-05 19:04:08
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-05 19:38, Krasus pisze:

    > zarabiających więcej niż średnia krajowa, która w grudniu wyniosła prawie 3850
    > zł brutto.

    W połowie 2010 było z tego co pamiętam ok. 3200, nieźle się inflacja
    rozkręca...

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-05 20:49:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-05, Krasus <k...@g...pl> wrote:

    [...]

    > 65% - jeśli masz na myśli rekomendację T. Limit 65% obowiązuje dla osób
    > zarabiających więcej niż średnia krajowa, która w grudniu wyniosła prawie 3850
    > zł brutto.

    A to przepraszam za wprowadzenie w błąd z tym 60%. Sam nie czytałem, jedynie
    przedstawiłem zasłyszane informacje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl