  • Data: 2016-09-06 13:00:35
    Temat: Re: Deficyt budzetowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 09/06/2016 05:10 PM, Krzysiek wrote:
> [...]

    A to nie wiem - o tym nie slyszalem, ale moze.
    Chyba, ze mowa o jakis drobnych pieniadzach na dzialalnosc samego ZUS,
    a nie emerytury - to chyba ZUS oddaje.
    Bo emerytury to czarna dziura.

    Poprzedni rzad za to jak wiadomo przejal obligacje z OFE, czym
    zmniejszyl i zadluzenie calkowite - co pozwolilo mu sie dalej
    zadluzac, tudziez troche/chwilowo zmniejszyl obciazenie odsetkowe.
    No ale PIS z tego tez korzysta ... o ile mu na 4 lata starczy :-)

    >No i zawiera z ~15 mld zł jednorazowego dochodu z aukcji
    >częstotliwości GSM i zysku NBP - tak by było 75 mld zł, nie 60 mld
    >zł.

    Czestotliwosci tak calkiem jednorazowe nie sa i te przetargi co pewien
    czas sa, a zysk NBP sie zdarza dosc czesto.
    Poprzednie rzady tez tego korzystaly, a deficyt mialy podobnego
    rzedu - na 2015 planowano 49mld, wyszlo 42mld ... no, ciekawe skad
    taka oszczednosc ...
    chyba, ze jej nie ma, bo podaje tylko szacunki.

    Rzad ma tez sporo racji, ze czesc tych wydatkow do budzetu wroci,
    chocby w formie VAT.

    J.