  • 41. Data: 2013-05-06 14:04:08
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 13:50:47 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> [...]
    Prawko nie jestr dokumentem tozsamości;)

  • 42. Data: 2013-05-06 15:01:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :
    > Prawko nie jestr dokumentem tozsamości;)

    Jest. Może nie de jure, ale de facto :-) Od lat nie noszę dowodu.
    Tylko do jakichś badziewnych banków.
    Żaden "organ" kontrolujący na ulicy nie wnosił sprzeciwu, jak
    mówiłem, że mam tylko prawko. I żeby nie było - to gdy byłem pieszym.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 43. Data: 2013-05-06 15:17:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-06 15:01, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Żaden "organ" kontrolujący na ulicy nie wnosił sprzeciwu, jak mówiłem,
    > że mam tylko prawko. I żeby nie było - to gdy byłem pieszym.

    Jako pieszy nie musisz się legitymować dowodem tożsamości, więc czy masz
    prawko, czy podasz swoje dane ustnie, nie ma znaczenia.

    Ale na przykład u notariusza, taka akcja nie przejdzie.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2013-05-06 15:34:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Jako pieszy nie musisz się legitymować dowodem tożsamości,

    Ba, nawet w stanie wojennym nie musiałem. Nie było wówczas obowiązku
    noszenia dowodu osobistego. Aczkolwiek w interesie legitymowanego
    było posiadanie go przy sobie.

    > więc czy masz
    > prawko, czy podasz swoje dane ustnie, nie ma znaczenia.

    Ma, bo mogę podszyć się pod jakąś osobę.

    > Ale na przykład u notariusza, taka akcja nie przejdzie.

    Aaaa, w wielu miejscach nie przejdzie :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 45. Data: 2013-05-06 16:29:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2013 22:19:22 +0200, Imka napisał(a):
    > Rozbawił mnie mBank przysyłając info
    > "Informujemy, że w związku z decyzją banku o wymianie kart stykowych na
    > bezstykowe w najbliższych dniach otrzymasz bezpłatnie nową kartę [...]"

    A nauczyli się w końcu ustawiać limity dla operacji bezstykowych?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 46. Data: 2013-05-06 16:34:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 25 Apr 2013 17:49:49 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Tylko jest pewna drobna różnica: scalak w karcie bardzo mocno podnosi
    > bezpieczeństwo. PIN + scalak - jeszcze bardziej.

    Podnosi bezpieczeństwo, ale BANKU. Bezpieczeństwo klienta OBNIŻA.
    Zwłaszcza w takim Citi, gdzie nie da się zablokować transakcji gotówkowych
    i wystarczy że złodziej ukradnie kartę po tym jak podglądnie PIN, by zostać
    wyruchanym na wartość limitu kredytowego w pierwszym lepszym bankomacie...

    > Natomiast bezstykowość podobnie mocno to bezpieczeństwo obniża.

    Niespecjalnie obniża, jeśli się ją stosuje prawidłowo (czyli nie tak jak
    mBank) - po 3 transakcjach kolejna jest online i weryfikowana PINem.
    Rzekłbym, że w przypadku karty Citi bezpieczeństwo jest wyższe - mniejsza
    szansa że ktoś zobaczy wpisywany PIN :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 47. Data: 2013-05-06 16:36:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 06:37:00 -0700 (PDT), assembea napisał(a):
    > Używam KK mbanku. Niedawno była możliwość prosić na mlince o dezaktywację
    transakcji off, co śpiesznie uczyniłem.
    > No i w praktyce działa to bardzo dobrze - transakcje bezstykowe nie przechodzą. Z
    niektórymi stykowymi też jest
    > problem - w zasadzie problem ze stykowymi jest tylko w jednym miejscu - w Pizzie
    Hut. Tam bezstykowa jeszcze mi
    > nie przeszła, stykowe przechodzą w 50%. Pewnie dlatego, że terminal działa w 50%
    off.

    Bo w mBanku zamiast po ludzku nałożyć limit na ilość operacji offline -
    debile zablokowali transakcje offline. W Rossmanie pewnie też będziesz miał
    problemy z płaceniem...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 48. Data: 2013-05-06 16:39:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 05 May 2013 23:30:46 +0200, Marek napisał(a):
    > Żeby okazywać na wezwanie służb lub pko (jak się ma tam konto) :-).

    Na wezwanie służb masz obowiązek okazać jeśli masz przy sobie :)
    Ja też w sumie jak głupi noszę DO przy sobie, chyba powrócę do noszenia
    samego prawka...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 49. Data: 2013-05-06 17:44:53
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-06 16:39, Jacek Osiecki pisze:

    > Na wezwanie służb masz obowiązek okazać jeśli masz przy sobie :)
    > Ja też w sumie jak głupi noszę DO przy sobie, chyba powrócę do noszenia
    > samego prawka...

    Pewna znana mi starsza pani nosi kolorowe ksero (obu stron) DO,
    zalaminowane. Jeszcze nikt go nie zakwestionował :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 50. Data: 2013-05-06 20:14:01
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2013 14:29:00 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > A nauczyli się w końcu ustawiać limity dla operacji bezstykowych?

    Byłoby w gazetach.
    A nie było.

    --
    Imka ;)