  • 1. Data: 2003-06-30 10:52:20
    Temat: Daty przelewów
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    W piątek ok 14 zlożyłęm dyspozycję na przelew z Lukasa do mbanku. W
    mbanku pieniądze zaksięgowano mi dopiero przed chwilą a w Lukasie już w
    piątek zdjęto mi pieniądze z rachunku. Jak mniemam ma to związek z
    godzinami sesji eliksiru. Pytanie jest następujące: czy Lukas ma prawo
    zaksięgować mi przelew wychodzący w piątek skoro rzeczywiście te
    pieniądze wysyłają dopiero w poniedziałek? Czy można to reklamować? I
    jeszcze jedno: jedynym sposobem na uniknięcie takich niespodzianek jest
    skorelowanie przelewu z sesjami eliksiru?

  • 2. Data: 2003-06-30 11:18:19
    Temat: Re: Daty przelewów
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaksięgować mi przelew wychodzący w piątek skoro rzeczywiście te
    > pieniądze wysyłają dopiero w poniedziałek?

    Tak, przecież złożyłeś taką dyspozycję. W mBanku masz zapewne napisane data
    operacji - piątek.

    > Czy można to reklamować?

    Jeżeli złożyłeś dyspozycję na papierku bez daty lub yspozycję z datą
    piątkową to nie.

    > jeszcze jedno: jedynym sposobem na uniknięcie takich niespodzianek jest
    > skorelowanie przelewu z sesjami eliksiru?

    Można też zlecić z datą przyszłą - w piątek zlecić na poniedziałek.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-06-30 11:24:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Masz w umowie do konta wszystkie informacje, ktore rozwieja twoje
    watpliwosci... ;)

  • 4. Data: 2003-06-30 11:25:29
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > jeszcze jedno: jedynym sposobem na uniknięcie takich niespodzianek jest
    > skorelowanie przelewu z sesjami eliksiru?

    Ale cała zabawa polega na tym że pomiędzy Lukasem a mBankiem pieniążki
    przechodzą przez KIR (krajowa Izba Rozliczeniowa), Lukas wysłał do niej
    kasiorkę w piątek najbliższą sesją wychodzącą do KIRu, a KIR miał pieniążki
    przez weekend (sesji KIRu nie ma w dni wolne oraz soboty) i w poniedziałek
    dopiero otrzymał je mBank.
    pozdr
    david

  • 5. Data: 2003-06-30 11:31:05
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    Marek J napisał(a):

    > Tak, przecież złożyłeś taką dyspozycję. W mBanku masz zapewne napisane data
    > operacji - piątek.

    Nie. W Lukasie jest data operacji piątkowa a w mbanku dzisiejsza. Czyli
    przez 3 dni pieniądze nie istniały (dla mnie).

    > Można też zlecić z datą przyszłą - w piątek zlecić na poniedziałek.

    W Lukasie chyba nie ma takiej opcji.

  • 6. Data: 2003-06-30 11:33:08
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    david napisał(a):

> [...]
    > przez weekend (sesji KIRu nie ma w dni wolne oraz soboty) i w poniedziałek

    No tego właśnie nie wiem. W piątek zrobiłem przelew dość późno (ok 14
    albo i jeszcze później). Być może te pieniądze wysłali dopiero dzisiaj
    rano.

  • 7. Data: 2003-06-30 11:37:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Boban wrote:
> [...]
    14
    > albo i jeszcze później). Być może te pieniądze wysłali dopiero

    Wyslali je dzisiaj rano. Rzeba czytac regulaminy - zeby wiedziec do
    ktorej nalezy wyslac, zeby poszlo tego samegi dnia. (w innnm
    przypoadku trzeba bylo dac date przyszla - chyba ze zalezalo ci na
    dniu realizacji transakcji)

  • 8. Data: 2003-06-30 11:37:49
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

> [...]

    KIR raczej nie przetrzymuje pieniędzy. Jeżeli trafiłyby do KIRu np. na
    trzecią sesję to trzecią sesja przyszłyby do mBanku.

    > No tego właśnie nie wiem. W piątek zrobiłem przelew dość późno (ok 14
    > albo i jeszcze później). Być może te pieniądze wysłali dopiero dzisiaj
    > rano.

    Nie wiem o której są godziny wysyłki w Lukasie ale z dużym
    prawdopodobieństwem nie zdążyłeś już na ostatnią sesję i pieniążki do KIRu
    trafiły dopiero dziś rano na I sesję i do mBanku po 12 - kiedy to mBank
    odbiera dane z pierwszej sesji.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2003-06-30 11:38:38
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdp794$d80$...@n...onet.pl,
    Marek J <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>:

> [...]
    > KIRu trafiły dopiero dziś rano na I sesję i do mBanku po 12 - kiedy
    > to mBank odbiera dane z pierwszej sesji.

    wychodzące: 8.15 i 11.30 (przelewy złożone do 11.00 realizowane są tego
    samego dnia) - a wiec nie zdazyles na II wychodzaca sesje, a w III Lukas nie
    uczestniczy

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-06-30 11:40:09
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    3...@t...onet.pl,
    Boban <b...@t...onet.pl>:

    > Nie. W Lukasie jest data operacji piątkowa a w mbanku dzisiejsza.

    Bo w piatek "rozpoczeli realizacje przelewu" - zgodnie z Twoja dyspozycja.
    Tak samo byloby w mBanku, choc nie we wszystkich bankach.

    > W Lukasie chyba nie ma takiej opcji.

    Jest, jest - szukaj pod Zlecenia

    --
    Robert