    From: "Piotr W." <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: DEBET a karta debetowa
    Date: Fri, 8 Feb 2019 13:33:31 +0100

    > Rajfi zezwala na debet w Lidlu; w aptece nie zezwala.

    Myślę, że problem jest gdzie indziej a nie w Lidlu czy aptece.
    I tak np: płacąc moją kartą za zakupy w Biedronce zbliżeniowo bez wklepywania PIN'a,
    dokonuje płatności ale na koncie nie widzę blokady ani żadnego innego śladu operacji.
    Po dwóch dniach transakcja jest rozliczona. Jeżeli w tej Biedronce włożę kartę do
    czytnika
    i mimo sumy < 50 zł wklepie PIN, jest blokada na koncie. Za dwa dni rozliczona.
    Płacąc kartą w punkcie Sushi, płace też ZBLIŻENIOWO bez PIN'a i JEST na koncie
    blokada
    (mimo <50 zł ) a rozliczenie po dwóch dniach.
    Czyli różne terminale są różnie skonfigurowane i jedne (Biedronka) realizują
    transakcje off-line
    i nie pytają banku o stan konta etc. a drugie mimo płatności zbliżeniowej z założenia
    nie potrzebującej
    kontaktu z bankiem, jednak kontaktują się z bankiem i jak jest brak kasy to jest
    odmowa.
    I można było przeczytać w Internecie o kłopotach klientów, którzy zgubili/skradziono
    kartę i mimo zastrzeżenia
    w banku "znalazca" był w stanie zrealizować zakupy zbliżeniowo 5x po < 50 zł ale juz
    następna płatność wymagała PIN'u
    i na tym się kończyło "szczęście znalazcy", który mimo wyrzucenia karty został
    namierzony przez monitoring.
    Tej odmowy w przypadku terminala, który kontaktuje się z bankiem mimo transakcji
    zbliżeniowej < 50 zł bez PIN'u,
    nie przetestowałem bo mam na koncie niewiele ale też mam linie kredytową i dokładnie
    kontroluje
    ruch na rachunku aby nie być zaskoczony debetem (żona....:), wspólne konto, dwie
    karty do konta).

    Pozdrowienia Piotr W.