  • 1. Data: 2002-04-29 17:15:13
    Temat: DB24 Internet, pierwsze wrazenia (dlugie)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    No coz. Musze powiedziec ze jestem pod sporym wrazeniem. Tego systemu
    spodziwalismy sie juz w lecie zeszlego roku, kazano nam czekac o wiele
    dluzej. Niektorzy sadzili, ze to moze byc kolejny przelom, najlepsza
    oferta. I w koncu jest. Co takiego przez tak dlugi czas DB24 nam
    przygotowal ?
    Coz, wrazenie jest na prawde duze. Negatywne wrazenie.

    Pierwszy kontakt (konto mialem juz wczesniej, ostatnio tylko
    podpisalem w ouddziale umowe o inet) - list zwykly z dosc grubym
    podrecznikiem i bardzo dziwna lista TANow - zdrapka, ale nie
    podzielona na pola jak w Inteligo, ale jedna wielka powierzchnia do
    drapania.
    Na gorze opis cyfrowy, po lewej stronie literowy. Taka szachownica.
    System prosi np o TANa H4. A my musimy ladnie wycelowac (najlepiej
    linijka) znajdujac skrzyzowanie dwoch lini i zdrapac odpowiednia ilosc
    materialu, tak zeby odslonic tylko jednego TANa. TANy sa dwucyfrowe.
    A z reszta co bede opowiadal, zobaczcie sami:
    http://www.karty.3a.pl/nietyp/db24.jpg

    Aktywacja dostepu przebiega telefonicznie odpytka z danych i "pytan
    osobistych" zdefiniowanych we wniosku (kurka, jaki byle ten moj
    ulubiiony owoc :-))
    Potem otrzymujemy, pierwszy tymaczasowy PIN. Pierwsze logowanie odbywa
    sie nr klienta (ktory jest na karcie), nr karty, dwoma TANami i
    odpowiedzia na jedno pytanie osobiste.
    Nastepnie ustalamy wlasny PIN.
    Kolejne logowania - nr klienta, nr karty i PINem (5 cyfr, nic wiecej).
    Przelew trzeba potwierdzic dwoma TANami z "szachownicy"

    Po zalogowaniu uderza bardzo ubogi wybor opcji.
    Caly serwis sklada sie z takich czesci:

    Twoje konto
    Stan rachunków - tu mozna obejrzec infomacje o koncie, historie i
    operacje w realizacji
    Przelewy
    Zlecenia stałe
    Kontrahenci
    Lokaty
    Bezpieczeństwo
    Zmiana PIN (i nic wiecej)
    Ustawienia
    Strona startowa ( duzo tych ustawien :-))
    Mapa serwisu
    Pomoc
    Pytania i odpowiedzi (brak pytan)

    Teraz najlepsze. System nie obsluguje rachunkow w NRB. Trzeba podawac
    najpierw nr banku w oddzielnym polu nr rachunku, zadnej weryfikacji
    poprawnosci nr wg IBANu nie ma.
    Nie moge doszukac sie zlecania przelewow z data przyszla !!! Moze da
    sie je zaemulowac jakos przez zlecenia stale, ale jeszcze opcji w tym
    oknie jakos nie moge pojac (podrecznik mimo, ze gruby w praktyce
    okazuje sie byc malo przydatny)
    Nie ma opcji anulowania zleconego przelewu.

    Krotko mowiac, jestem na prawde pod wielkim wrazenim, ze taki produkt
    mozna dzisiaj wypuscic.
    Jest tam jakies demo, sprobujcie, moze uda sie je wam odpalic.
    Aha, mimo ubogiego interefejsu linksowcy chyba tez nie maja czego
    szukac, cala nawigacja chodzi po javascripcie.

    Co do oplat to infolinia twierdzi, ze przelew przez inet za friko,
    prowadzenie 4 zl a dla nowych klientow bezplanie do grudnia.
    TOiP na WWW twierdzi ,ze prowadzenie bez oplat, bez zadnych
    zastrzezen.
    O cenie przelewu na WWW nic nie ma, dalbym glowe, ze wczesniej bylo,
    ze 1zl.
    Caly teleserwis DB24 polega na polaczeniu z operatorem, zadnego IVRu
    nie ma.

    PS, zdrapka w DB24 na prawe rzadzi ;-)))
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-04-29 23:03:06
    Temat: Re: DB24 Internet, pierwsze wrazenia (dlugie)
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > materialu, tak zeby odslonic tylko jednego TANa.
    TANy sa dwucyfrowe.
    > A z reszta co bede opowiadal, zobaczcie sami:

    Albo twórca pasjami grywa w tzw. "statki" albo
    chciał byc oryginalny albo ... obawiali sie
    posądzenia o kradzież pomysłu z Inteligo czy
    mbanku ;-))

    > Aktywacja dostepu przebiega telefonicznie
    odpytka z danych i "pytan
    > osobistych" zdefiniowanych we wniosku (kurka,
    jaki byle ten moj
    > ulubiiony owoc :-))

    Trza było pozostać przy starym haśle z Citka "Jaki
    jest najgorszy bank ?" ;-)

    > Przelew trzeba potwierdzic dwoma TANami z
    "szachownicy"

    Pewnie dlatego ze są tylko dwucyfrowe ;-)

    > Teraz najlepsze. System nie obsluguje rachunkow
    w NRB.

    Hmm ... niby to juz okres przejściowy jest ale ...
    do końca roku maja trochę czasu ;-)

    > Trzeba podawac
    > najpierw nr banku w oddzielnym polu nr rachunku

    Wzorują się a Lukasie ?

    > Caly teleserwis DB24 polega na polaczeniu z
    operatorem, zadnego IVRu
    > nie ma.

    No cóż w VB tez tak praktykuja a może niemieckie
    banki musza tak oszczedzać ;-)

    Sark

  • 3. Data: 2002-04-30 07:03:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002 01:03:06 +0200, "Sark" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Albo twórca pasjami grywa w tzw. "statki" albo
    >chciał byc oryginalny albo ... obawiali sie
    >posądzenia o kradzież pomysłu z Inteligo czy
    >mbanku ;-))

    Oryginalni sa tez w tym, ze jako pierwsi stosuja nazwe TAN jako
    oficjalna a nie tylko wewnetrzna.

    >Trza było pozostać przy starym haśle z Citka "Jaki
    >jest najgorszy bank ?" ;-)

    Nie dalo sie, lista pytan jest z gory narzucona. Zobacz formularz na
    WWW. Mialem z tym spore problemy bo np. nie mam ulubionej pory roku
    ani pierwszego samochodu :-).
    Dobrze, ze daja kopie :D.

    >w NRB.
    >
    >Hmm ... niby to juz okres przejściowy jest ale ...
    >do końca roku maja trochę czasu ;-)

    Do konca roku to oni sobie moga nie miec wlasnego numeru w NRB. Ale
    przyjmowac przelewy na numery NRB i kontrolowac ich poprawnosc to
    wszyscy powinni juz zdajsie od lutego.

    >Wzorują się a Lukasie ?

    A Lukas tego juz nie poprawil ?

    >operatorem, zadnego IVRu
    >
    >No cóż w VB tez tak praktykuja a może niemieckie
    >banki musza tak oszczedzać ;-)

    Pytam se kobity jaki jest numer do teleserwisu (pod 08011818181
    zglasza sie od razu czlowiek). Ona ze to wlasnie ten. No to sie pytam
    jak mam sie dostac do IVR. :-)))

  • 4. Data: 2002-04-30 07:23:27
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > Wzorują się a Lukasie ?

    W lukasie obecnie na numer rachunku jest jedno pole, w które wpisuje się
    cały numer IBAN (26 znaków) ciągiem. System to przyjmuje i poprawnie
    wysyła.
    Sprawdzana jest także suma kontrolna.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-04-30 07:28:08
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    > Oryginalni sa tez w tym, ze jako pierwsi stosuja nazwe TAN jako
    > oficjalna a nie tylko wewnetrzna.
    To nienajlepszy pomysł, "hasła jednorazowe" jest nieco bardziej zrozumiałe
    dla klientów.

    > Nie dalo sie, lista pytan jest z gory narzucona. Zobacz formularz na
    > WWW. Mialem z tym spore problemy bo np. nie mam ulubionej pory roku
    > ani pierwszego samochodu :-).
    > Dobrze, ze daja kopie :D.
    (Nie mów nikomu, ale można skłamać ;PP)

    > Do konca roku to oni sobie moga nie miec wlasnego numeru w NRB. Ale
    > przyjmowac przelewy na numery NRB i kontrolowac ich poprawnosc to
    > wszyscy powinni juz zdajsie od lutego.
    Przyjmować to na pewno, ale kontrolować poprawność muszą też?

    > A Lukas tego juz nie poprawil ?
    Właśnie się okazuje, że tak i to dość dawno, ale trudno zauważyć, jak się
    korzysta ze zdefiniowanych odbiorców (jak ja).

    > Pytam se kobity jaki jest numer do teleserwisu (pod 08011818181
    > zglasza sie od razu czlowiek). Ona ze to wlasnie ten. No to sie pytam
    > jak mam sie dostac do IVR. :-)))
    08013mBank :P

  • 6. Data: 2002-04-30 07:37:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002 09:28:08 +0200, "Robert" <m...@k...wp.pl>
    wrote:

    >(Nie mów nikomu, ale można skłamać ;PP)

    I wtedy bez kartki to juz zupelnie sobie nie przypomne co im tam
    podalem :)

    >Przyjmować to na pewno, ale kontrolować poprawność muszą też?

    Ktos niedawno cytowal fragment karty wdrozenia NRB, z ktorego tak
    wynikalo..

  • 7. Data: 2002-04-30 08:57:15
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Ktos niedawno cytowal fragment karty wdrozenia NRB, z ktorego tak
    > wynikalo..

    Ja :-) A cała karta wisi tu:
    http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 8. Data: 2002-04-30 20:41:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    30 Apr 02 01:03, Sark pisal do All:

    S> operatorem, zadnego IVRu

    S> No cóż w VB tez tak praktykuja a może niemieckie
    S> banki musza tak oszczedzać ;-)

    W VWB jest całodobowy IVR. Chyba że pod "VB" miałeś jakiś inny bank na mysli...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 9. Data: 2002-05-07 17:24:39
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    > podrecznikiem i bardzo dziwna lista TANow - zdrapka, ale nie
    > podzielona na pola jak w Inteligo, ale jedna wielka powierzchnia do
    Fakt, trzeba trochę podrapać ale później jest OK
> [...]
    > Zmiana PIN (i nic wiecej)
    > Ustawienia
    > Strona startowa ( duzo tych ustawien :-))

    Ja też już korzystam z netu w DB24 i powiem tak: w porównaniu np. do mBanku
    bardzo mi się podoba. Faktycznie mają zagregowane dostępne opcje a w mBanku
    są on rozbite na wiele innych, drobnych np. defincje zleceń stałych i
    przelewów z odroczoną datą płatności - wszystko to można w DB24 zrobić w
    przy użyciu jednej opcji. Moje ogólne wrażenie - SPOKO
    > Teraz najlepsze. System nie obsluguje rachunkow w NRB. Trzeba podawac
    > najpierw nr banku w oddzielnym polu nr rachunku, zadnej weryfikacji
    > poprawnosci nr wg IBANu nie ma.
    Nieprawda - chyba, że ja widzę co innego ;)
> [...]
    > sie je zaemulowac jakos przez zlecenia stale, ale jeszcze opcji w tym
    > oknie jakos nie moge pojac (podrecznik mimo, ze gruby w praktyce
    Można to prosto zrobić przez opcję zlecenia stałe - udało mi się bez
    podrecznika :)))
    > Nie ma opcji anulowania zleconego przelewu.
    fakt ale po co ?
> [...]
    > zastrzezen.
    > O cenie przelewu na WWW nic nie ma, dalbym glowe, ze wczesniej bylo,
    Tabelę znalazłem - mają ja w dolnym lewym rogu strony - wygląda na OK

  • 10. Data: 2002-05-07 19:36:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 7 May 2002 19:24:39 +0200, "Pablo" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >przelewów z odroczoną datą płatności - wszystko to można w DB24 zrobić w
    >przy użyciu jednej opcji. Moje ogólne wrażenie - SPOKO

    Coz, kwestia gustu. Fakt, ze sympatycznbie zrealizowane jest tworzenie
    kontrachentow

    >Nieprawda - chyba, że ja widzę co innego ;)

    oo, zmienili. Przeslalem im wszytkie uwagi na maila, odpowiedzieli
    krotko i uprzejmie, ale brzmialo to tylko jako grzacznosciowa
    formulka.
    Jednak nie, poprawili szybko.
    Skoro mozliwe sa szybkie modyfikacje systemu to rokuje im jednak pewne
    nadzieje na przyszlosc :-)

    >Można to prosto zrobić przez opcję zlecenia stałe - udało mi się bez
    >podrecznika :)))
    >fakt ale po co ?

    Jak nie ma przelewow z datami przyszlymi to malo przydatne, ale tez
    sie zdarza ze dopiero co zlecic przelew i rozmyslic sie (albo znalesc
    jakis blad i chciec poprawic).

    >Tabelę znalazłem - mają ja w dolnym lewym rogu strony - wygląda na OK

    Teraz juz jest ok. Tez zmienila sie zaraz po moim mailu
    No zobaczymy, moze bedzie lepiej. Pierwsze zle wrazenie udalo im sie
    odrobinke poprawic :-).

    PS, jak odpowiadasz na dlugie miale to warto robic puste linie przerwy
    bo inaczej bardzo latwo przeoczyc tekst odpowiedzi. I tnij cytaty.