  • Data: 2003-05-20 20:26:02
    Temat: Re: Czy za 50 lat będzie jeszcze tradycyjny pieniądz?
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> writes:

    > Hej!
    > Zgłębiałem ostatnio temat elektronicznych portmonetek i dopadła mnie
    > refleksja nad przyszłością pieniądza, takiego jak dziś go pojmujemy, czyli
    > banknotów i monet. Zastanawiam się kiedy pieniądz elektroniczny wyprze
    > tradycyjny, i czy ludzie są na taką zmianę przygotowani? Osobiście uważam,
    > że za 50 lat nie będzie już tradycyjnego pieniądza, a obecne jego formy
    > bezpowrotnie odejdą do lamusa.
    > Więcej na ten temat w artykule:
    > http://www.kartyonline.net/art_11.html

    Ech, marzenie wszelkich Kołodków - 100% ściągalności VAT. I właśnie z
    tej przyczyny nie wierzę by takie rozwiązanie przyjęło się
    przynajmniej w krajach o fiskaliźmie zbliżonym do naszego.

    Insza inszość, że w modelu opisanym w artykule różne rzeczy mi się nie
    podobają. Ot, choćby po co sprzedawca i sąsiedzi mają widzieć saldo
    portmonetki? Czemu transakcje nie są zabezpieczone w żaden sposób? Po
    co pojawiają się nowe urządzenia?

    PS Aby być w stanie cokolwiek odczytać musiałem zrobić Zoom czcionki
    200%. Sugerowałbym sensowniejszy default.

    --
    ( Marcin Kasperski | People resist change, regardless of what it is. )
    ( http://www.mk.w.pl | (Michael Reed) )