  • 1. Data: 2009-02-07 13:59:56
    Temat: Czy to początek dużego odbicia?
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na pierwszy rzut oka wygląda to zachęcająco. Nasz rynek akcji idzie w górę od
    trzech sesji. Wczorajsze duże wzrosty były poparte bardzo przyzwoitymi
    obrotami ponad 1,5 mld zł.
    Ale we wtorek mieliśmy przebicie dołków bessy. Zgodnie z AT jest to silny
    sygnał dalszych spadków. Tymczasem od środy GPW odbiła w górę.
    Czy zatem mamy do czynienia z początkiem silnego 40-50% odbicia na szerokim
    rynku, które może potrwać do lipca-sierpnia?
    Być może, ale jest kilka znaków zapytania. Praktycznie wszystko zależy od USA.
    Jeśli spadki zostały tam zakończone to jest szansa większego odbicia tam i na
    innych giełdach, w tym na GPW.
    Tylko jakie są podstawy do zakończenia spadków w USA? Dane makroekonomiczne
    jak i wyniki amerykańskich spółek są fatalne i nie ma praktycznie
    żadnego światełka w tunelu. Jeśli na Wall Street wróci silna fala spadkowa to
    nasza bananowa giełda poleci jeszcze ze 20% w dół mimo niskich już wycen akcji.
    Do końca lutego będziemy mieć wysyp raportów kwartalnych naszych spółek i w
    większości będą to raporty bardzo słabe. Nie będą stanowić zachęty do powrotu
    zagranicznych inwestorów. A tylko ich powrót może pociągnĄć nasze indeksy
    mocno w górę.

    Jaka mamy zatem sytuację? Czy od środy mamy początek dużego odbicia czy to
    tylko korekta styczniowych spadków i dołki bessy dopiero przed nami?
    Logika podpowiada ten drugi wariant.

  • 2. Data: 2009-02-07 17:18:08
    Temat: Re: Czy to początek dużego odbicia?
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powrotu
    > zagranicznych inwestorów. A tylko ich powrót może pociągnĄć nasze indeksy

    Odpowiedz sobie na pytanie czy giełda dyskontuje sferę rzeczywistą czy może
    jest przez nią dyskontowana?
    Czy najbliższe raporty są już w cenie czy będą oddziaływać na ceny dopiero
    po ich publikacji?
    Czy ceny spadały dopiero po tym jak obwieszczono wszem i wobec światowy
    kryzys?

  • 3. Data: 2009-02-07 20:01:47
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " XXL"

> [...]
    > szerokim
    > rynku, które może potrwać do lipca-sierpnia?

    Do łez rozsmieszaja mnie te prognozy oparte na analizie wykresow. Zamiast
    patrzec na stan gospodarki patrzy jeden matoł z drugim na wykres i mysli ze
    jak wykres ma sie odbic w gore to gospodarka tez musi. To jest myslenie w
    ketegoriach pobozno-zyczeniowych, zupelnie oderwane od realiow. To po prostu
    bujanie w oblokach.

    Musisz sie baranie w koncu przekonac ze stan gospodarki nie jest w
    najmniejszym nawet stopniu zalezny od jakichs durnowatych zawijasow na
    wykresie, natomiast wszystkie te zawijasy na wykresach zalezne beda od
    sytuacji gospodarki oraz od rekinow gieldowych, dla ktorych znaczysz tyle co
    pierdniecie. Gielda jest obrazem jednoczesnie stanu gospodarki jak i
    ludzkich nastrojow i fanaberii, na ktore nie ma wzoru ani wykresu.

    Zadna analiza techniczna nie jest w stanie przewidziec tego, ze jakiemus
    miliarderowi nagle przychodzi ochota aby opchnac pakiet akcji warty
    miliardy, bo akurat mial ochote kupic sobie jakas wyspe lub flotylle
    jachtow.

    A matoly ogladaja potem skutki takiego dzialania w postraci poteznego
    zawirowania kursow gieldowych i wnioskuja, ze za miesiac sie to powtorzy,
    gdyz zjawisko sie powtarza cyklicznie. To prostu smiechu warte.

    A w sytuacji krachu gospadarczego calego swiata, gdy wiadomo powszechnie ze
    i tak bedzie spadac i spadac (z niewielkimi korektami od czasu do czasu) -
    spodziewanie sie odbicia i wzrostu kursow o 40-50% stanowi swiadectwo
    bezradnosci i zludnej nadziei czlowieka ktory zainwestowal i czeka az mu sie
    inwestycja zwroci.

    To tak jakbys zagral w totolotka, posluchal wynikow ciagnienia, dowiedzial
    sie zes przegral, ale nie dowierzasz spikerowi TV czytajacemu wyniki i
    oczekujesz mimo wszystko lepszych informacji w kolejnym magazynie
    informacyjnym. No ale, przeciez niezbadane sa poklady ludzkiej naiwnosci.
    Przykladem Amway i inne systemy piramidowe.

    Chytry zawsze wszystko traci, wystarczy sobie przeczytac bajke o Rybaku i
    zlotej rybce.

    Pester

  • 4. Data: 2009-02-07 20:07:50
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    Wyhamuj troche z obrazaniem innych. To ze tobie nie poszlo, nie znaczy ze
    nikomu nie idzie. A co do przedpiscy to gielda wyprzedza gospodarke a nie
    odwrotnie.

  • 5. Data: 2009-02-07 20:34:11
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Gonzo" <g...@n...net> wrote in message news:gmkpmp$89s$1@news.onet.pl...
    > Wyhamuj troche z obrazaniem innych. To ze tobie nie poszlo, nie znaczy ze
    > nikomu nie idzie. A co do przedpiscy to gielda wyprzedza gospodarke a nie
    > odwrotnie.
    A co niby mi mialo pojsc lub nie pojsc?
    Dlaczego mnie obrazasz i uwazasz za durnia, ktory gra na gieldzie?

    Pester

  • 6. Data: 2009-02-07 20:35:10
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > miliarderowi nagle przychodzi ochota aby opchnac pakiet akcji warty
    > miliardy, bo akurat mial ochote kupic sobie jakas wyspe lub flotylle

    Jeżeli ów miliarder zarobił kasę swoją ciężką pracą to nie NIGDY przyjdzie
    mu opchnąć pakiet warty milairdy ot tak. Szczególnie gdy pakiety przynosza
    dobrą dewidendę...

    Bogaci ludzie (z mojej okolicy) to z reguły straszne sknery, a miliardy
    zawdziecząją codziennej ciężkiej harówie. I z reguły to jest tak że jak
    "bogaty" ma dać komuś 10-cio zł podwyżkę to przed podwyżką i po niej dwa
    tygodnie chodzi chory....

    P.S. Oczywiście jeżeli chodzi o dzieci bogatego .... to już całkeim inna
    bajka......

    Endriu

  • 7. Data: 2009-02-07 20:40:11
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > zawdziecząją codziennej ciężkiej harówie. I z reguły to jest tak że jak
    > "bogaty" ma dać komuś 10-cio zł podwyżkę to przed podwyżką i po niej dwa

    Nie znasz czlowieku miliarderow rosyjskich, ani ich zwyczajow...

    Pester

  • 8. Data: 2009-02-07 21:25:10
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > pierdniecie. Gielda jest obrazem jednoczesnie stanu gospodarki jak i
    > ludzkich nastrojow i fanaberii, na ktore nie ma wzoru ani wykresu.

    Myślę, że tu się mylisz. Jestem przekonany, że wszystko na tym świecie da
    się opisać liczbami. Nawet zachowanie tego obrzydliwego miliardera. Na razie
    jeszcze nie wiemy jak, ale sadzę, że są tacy, którzy są blisko. Ten świat
    nie jest chaosem i na wszystko istnieje formuła, tylko trzeba ją znaleźć.
    Może stosujemy niewłaściwe cyfry?

  • 9. Data: 2009-02-07 21:28:07
    Od: l...@g...com

    Pester daj sobie spokoj z gielda bo strasznie nerwowy jestes. A i kup
    sobie PKOBP w poniedzialek na 3 dni

  • 10. Data: 2009-02-07 21:56:37
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Mylisz sie.