  • 1. Data: 2003-05-30 06:48:36
    Temat: Czy można zrobic zakup KK powyżej limitu ?
    Od: "Dentarg" <d...@N...gazeta.pl>

    Musze kupić coś co kosztuje więcej niz mój limit na KK, a nie ma możliwości
    płacenia za transakcje gotówką i KK na raz ;(. Mam gotówkę i zastanawiam się
    czy mogę wpłacic ją na konto KK i wykorzystać jako zwiększony limit. Czy to
    tak zadziała ?

    Powiedzmy Limit 2000, wydane 500 zl, a chce kupić coś za 2500 zl. Czy jak
    wpłace na konto KK brakujący 1000 zl to zakup uda się bez problemu, czy
    dostane moze opłate za przekroczenie limitu ? Wydaje mi sie że nie, bo limit
    dotyczy zadłużenia a nie kwoty transakcji, ale moge się mylic ;(.

    pzdr,
    Dentarg

  • 2. Data: 2003-05-30 07:13:20
    Temat: Re: Czy można zrobic zakup KK powyżej limitu ?
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    limit
    > dotyczy zadłużenia a nie kwoty transakcji, ale moge się mylic ;(.

    Witam,
    np. w CITI można. Jeden telefon.
    Jak w innych bankach nie wiem.

    pozdrawiam

    --
    Rysiek

  • 3. Data: 2003-05-30 07:36:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Dentarg <d...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > czy mogę wpłacic ją na konto KK i wykorzystać jako zwiększony limit. Czy to

    Zależy od banku. W Citi na przykład zadziała.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-05-30 09:31:15
    Temat: Odp: Czy można zrobic zakup KK powyżej limitu ?
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > np. w CITI można. Jeden telefon.
    > Jak w innych bankach nie wiem.
    >
    > pozdrawiam
    > Rysiek

    W Multi tez. Z tego co wiem to jak najbardziej normalna procedura
    zwiekszania limitu karty .

    Marcin

  • 5. Data: 2003-05-30 20:44:06
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    W BPH nie mozna.

    MichalL

  • 6. Data: 2003-05-31 22:43:14
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    MichalL wrote:
> [...]

    To głupio robią. Większy zakup to większa prowizja dla nich, ryzyka
    brak, a i klient jest zadowolony.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-06-02 06:49:15
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    zawsze mozna karta kredytowa (wypukla) przekroczyc dopuszczalny limit.
    wystarczy zaplacic zelazkiem np. w TAXI

    Użytkownik "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:bb8fuk$1ol$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 8. Data: 2003-06-02 13:50:15
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > To głupio robią. Większy zakup to większa prowizja dla nich, ryzyka
    > brak, a i klient jest zadowolony.

    No nie do końca brak ryzyka. Dla banku przekroczenie jest korzystne tylko
    wówczas jeśli klient spłaci większy niż przyznany mu kredyt. Jeśli nie
    spłaci, bank jest w plecy. Bank ocenia zdolność kredytową klienta na poziomie
    X, bo ocenia że w tej kwocie jest w stanie bez nadmiernego ryzyka pożyczyć
    klientowi swoje pieniądze. Zakłada że gdyby kwota była wyższa klient może
    mieć problemy ze spłatą kredytu. Pomijam kwestię czy klient uważa kwotę X, za
    wystarczającą. Gdyby przekroczenie było wyłącznie z korzyścią dla banku, po
    co w ogóle przyznawać limity kredytowe &#8211; dać każdemu NO LIMIT i w
    miasto... :^)

    A tak przy okazji, to chciałbym aby na mojej karcie przyznany limit kredytowy
    był kontrolowany i wykonanie transakcji go przekraczającej nie było możliwe i
    to z 2 powodów:
    - Brak zagrożenie opłatami karnymi w razie przekroczenia
    - W razie kradzieży karty nikt nie mógłby mnie narżnąć na więcej niż jest na
    limicie

    Nie mam karty BPH, ale założę się że podobnie jak przy innych KK można
    wykonać transakcję przekraczającą limit. Jeśli transakcja nie jest
    autoryzowana lub obciążenie zostanie wykonane w żelazku, to nie ma siły.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 9. Data: 2003-06-02 14:10:03
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Tomasz Opalski wrote:
> [...]

    Chyba nie przeczytałeś dokładnie :)
    Nie mówimy o przekroczeniu limitu samowolnie przez klienta, tylko o
    wpłacie kasy przez klienta i czasowym zwiększeniu tegoż limitu przez
    bank. Klient dokonuje zakupu, bank wraca (lub nie) do poprzedniego
    limitu, kasuje swoją dolę od płatności dokonanej tą kartą i szfa gra :)
    Zresztą każda transakcja MO/TO/IO jest autoryzowana, a i w żelazku przy
    kwotach rzędu kilku tysięcy PLN trzeba byłoby zautoryzować.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-06-02 14:20:04
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Chyba nie przeczytałeś dokładnie :)

    Emmm... Tego... :^)
    No tak. Wróciłem do źródła wypowiedzi i rzeczywiście. W takim przypadku jest
    to całkowicie bezpieczne i opłacalne.

    Tomek