  • 41. Data: 2016-06-11 01:03:48
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Jun 2016 13:53:13 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    oglądasz i pretensji nie masz.

    > Czytanie ze zrozumieniem sie kłania.

    Najlepsze czytanie nie pomoże, gdy się czyni fałszywe założenia dla swoich
    porównań.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 42. Data: 2016-06-11 09:50:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 18:22, z pisze:

    > W jakim sensie?
    > Do podważenia nie jest potrzebna żadna ustawa.

    Na podstawie?

    --
    Pete

  • 43. Data: 2016-06-11 09:51:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 18:18, z pisze:

    > A jednak do meritum się nie odniesiesz. Tak. Jest takie słowo :-)

    Meritum z czapy, to i się nie ma do czego odnosić.

    --
    Pete

  • 44. Data: 2016-06-11 10:32:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 01:04:05 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    oglądasz i pretensji nie masz.

    > Najlepsze czytanie nie pomoże, gdy się czyni fałszywe założenia dla swoich
    > porównań.
    A jakie założenie przyjąłem?
    I najważniejsze- przeczytaj jeszcze raz do czego się odnosiłem. Może zrozumiesz.

  • 45. Data: 2016-06-11 10:51:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    > nie rósł) oglądasz i pretensji nie masz.
    > Tv zaczyna szwankować(chf rośnie)bierzesz gwarancje i domagasz sie naprawy/zwrotu
    kasy;)

    No ale umowa nie przewidywała gwarancji, a to, że naprawiasz we własnym
    zakresie. Telewizor się psuje, a tym z paragonem do sklepu odstąpić od
    umowy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2016-06-11 11:00:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Czy kredyt walutowy wyłącza coś w głowie?

    Od zawsze wiadomo, że pieniądze (a zwłaszcza trudne do spłacenia długi)
    wyłączają uczciwość. Już w prawie niejakiego Mojżesza były próby
    doprowadzenia tego do jakiegoś stanu względnie bezpiecznego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2016-06-11 11:10:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > 2) to najbardziej dotyczy "kredytow w PLN denominowanych w CHF".

    Ten potworek językowy mógłby mieć jakiś sens, gdyby chodziło
    o indeksowanie kursem CHF. Normalnie indeksowanie dotyczy wartości
    niepieniężnych, ale w sumie może dotyczyć wszystkiego, czego wartość da
    się wyrazić w sposób obliczalny.

    "Denominowany" = wyrażony, z sumą wyrażoną w XXX.

    Ja wiem że m.in. banki i inne takie tworzą specjalne nowopojęcia (banki
    - w celu uzasadnienia braku możliwości spłat w CHF), ale trzeba mieć
    umiar.

    Np. kredyty skarbu państwa denominowane w złotych, euro, dolarach.

    > Ci maja przepis ustawy za soba.
    > Prawdziwych kredytow walutowych nie dotyczy wcale,

    Znakomita większość kredytów w CHF to były prawdziwe kredyty walutowe,
    często jednak z nieakceptowalnym przez uczciwych ludzi klauzulami
    (np. o braku możliwości spłat w walucie kredytu - obecnie uchylone, oraz
    o nieuczciwym kursie wypłaty).

    Jasne jest, że te (moim zdaniem nieuczciwe) klauzule pozwalały obniżyć
    formalne koszty kredytu w warunkach konkurencji (np. marżę), więc gdyby
    banki ich nie mogły stosować, marże byłyby być może wyższe.

    > 3) teraz kwestia sadow - jak ktos podpisal kredyt na 100k CHF, ale
    > wyplacony w PLN i splacany w PLN, obowiazkowo nawet - no to sad moze
    > uznac, ze to kredyt denominowany.

    No bo to przecież jest kredyt denominowany. Każdy kredyt i lokata są
    denominowane.

    > A moze tez nie uznac.

    A to też jest możliwe :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2016-06-11 11:15:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > 4a) w przypadku umowy o kredyt denominowany lub indeksowany do waluty

    Swoją drogą, zawsze indeksowanie było "czymś", a nie "do czegoś".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 49. Data: 2016-06-11 12:58:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 10:51:35 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > No ale umowa nie przewidywała gwarancji, a to, że naprawiasz we własnym
    > zakresie. Telewizor się psuje, a tym z paragonem do sklepu odstąpić od
    > umowy.
    Tu może wyjść że umowa nieważna.
    Ale odnosiłem się tylko do tego że dopiero po 8 latach lament i szukanie niezgodności
    a wcześniej było ok.
    Jak działało(chf tani))to nikt kruczkow nie szukał. Jak przestało działać(chf
    podrożał) to zaczęli szukać. Gdyby chf spadł do 1zł to banksterscy prawnicy by
    szukali.

  • 50. Data: 2016-06-11 21:01:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaceK" 575a6f6a$0$7209$b1db1813$1...@n...astraweb.com

    > Ale jak to, teraz okazuje się, że kredyt we frankach jest "be" ale larum nikt nie
    podnosił jak franek taniał? Ciekawe dlaczego...

    Dlatego, że wówczas frank był legalny. Proste.

    [on nie pyta: ,,dlaczego wówczas było inaczej niż teraz?'';
    on pyta: ,,jak uratować się z tego obłędu?''; ratunkowa
    metoda jest prosta, ale czasochłonna... od kiedy żyję,
    Polacy kupowali domy i mieszkania, za które kazali płacić
    innym, nie sobie; za Gierka kredyt jadła inflacja
    (oprocentowanie kredytu? -- 1 % rocznie), teraz są ustawy
    delegalizujące franka, ale pomiędzy tymi wydarzeniami były
    różne regulacje dotyczące i mieszkań, i samochodów, i innych
    dóbr... mnie rabowano moje pieniądze od kiedy pamiętam;
    i pieniądze, i różne dobra, które wypracowywałem; tak zwane
    normalne życie; 'nie kradnij' i 'nie pożądaj żadnej rzeczy
    bliźniego swego' delikatnie ujmując nie funkcjonują zbyt
    dobrze; poparłbym Korwina w jego drodze do uwolnienia ludzi,
    ale Korwin nie popiera mnie, zatem nie mogę go popierać]

    Dopiero teraz ludzie zauważyli różne luki prawne -- nie ma w tym nic
    zaskakującego. Zawsze tak jest, że nie od razu widać błędy czy luki
    prawne. ZAWSZE, ZAWSZE, ZAWSZE [drwiąco parafrazując Kamilę] tak
    jest. Teraz zobaczyli błędy, więc teraz chcą naprawić to błędne prawo.

    [po co pytać hipokrytów? aby im pokazać/odkryć swoje stanowisko?
    toż hipokryta nie dąży w rozmowie do konsensusu]

    Lepiej późno niż wcale -- także z naprawami. Prawo trzeba reformować,
    unowocześniać, poprawiać...

    [i tylko wówczas należy pamiętać o złotej zasadzie, że ,,prawo nie
    działa wstecz'', gdy to cofanie czasu przeszkadza nam lub daje zyski
    naszym adwersarzom]

    Tylko Bóg daje prawo niezmienne.