  • 21. Data: 2004-12-06 12:20:59
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > jakas rezerwe bedzie musial w takiej sytuacji zrobic - jesli ten tok
    > rozumowania jest dobry.

    Hm.... Wystarczy policzyc - zobacz obroty tegoroczne i kwote na jaka
    orientacyjnie zautoryzowali transakcje dla airpolonii... Szacunkowo gdyby
    wszyscy klienci zlozyli reklamacje to musili by oddac ok 25 razy wiecej niz
    zarobili co wyglada bardzo nieciekawie... Tyle ze widzac jak malo osob wie
    ze moze reklamacje zlozyc to moze im sie uda...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 22. Data: 2004-12-06 12:31:49
    Od: "Mx My" <m...@o...pl>

    >Na stronie Inteligo.

    spróbuję coś znaleźć, thx.

    > A tak przy okazji - przejrzałam go jeszcze raz i wersji
    >z niezrealizowaniem zamówienia nie ma. Czyżby coś zmienili od kwietnia?

    buu...
    pewnie ta Twoja reklamacja tak im dała w kość, że skasowali ;)

    mxmy
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 23. Data: 2004-12-06 12:43:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr <p...@c...cz> wrote:
    > Nie kupil. Gdyby kupil i polecial to bylo by ok.

    No ale wiekszosc (ponoc 90%) da sie przerzucic do SkyEurope i Wizza.
    Zostanie problem z tymi nieobslugiwanymi przez nie liniami.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 24. Data: 2004-12-06 13:20:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004 13:20:59 +0100, Piotr wrote:

> [...]
    >zarobili co wyglada bardzo nieciekawie... Tyle ze widzac jak malo osob wie
    >ze moze reklamacje zlozyc to moze im sie uda...

    Jak gazety napisza to sie szybko duzo osob znajdzie.
    Ale .. moze nie byc tak zle jak myslisz. Ile lotow zawalili ?
    Jakies 2 miesiace, moze nawet troche mniej.
    A ecard zarabial na nich .. no zalozmy 2 lata. przy 3% narzutu
    zarobil 70% miesiecznych obrotow .. no, moze byc ciezko, ale nie jest
    tragicznie. W dodatku moze czesc jeszcze odzyska ... a w ogole to
    pewnie jest ubezpieczony, wiec jakies akcje na gieldzie poleca :-)

    J.

  • 25. Data: 2004-12-06 13:43:12
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Mon, 6 Dec 2004 13:17:38 +0100, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    >Nie kupil. Gdyby kupil i polecial to bylo by ok.
    Kupił, ale usługa nie została zrealizowana. Kasa poszła do AirPolonii,
    także kupił ... a przynajmniej zapłacił drugiej stronie umowy. Czyli
    wywiązał się ze swoich zobowiązań w tej umowie kupna-sprzedaży.
    AirPolonia się nie wywiązała, ale nie CA ...

    >No nie wina ca, ale ca odpowiada za swoich klientow wobec wystawcow.
    To znaczy CA odpowiada za AirPolonię przez klientami ? Na podstawie
    czego ? Podaj paragraf lub zapisy umowy klient-AirPolonia, które mówią
    coś o CA ... wydaje mi się to bardzo mocno naciągane. Chyba, że CA ma
    umowę z AirP i na taki zapis się zgodziło, ale szczerze w to wątpie.

    >Nie odrzuci
    Teraz pytanie, jaką rolę odegrają organizacje takie jak VISA lub
    MasterCard ? Czy CA jest tutaj ostatnim ogniwem ? CA autoryzuje
    transakcje na podstawie danych z banku. Nie widzę tutaj ich
    odpowiedzialności materialnej przed klientem, za to że sprzedawca nie
    wywiązał się ze swoich obowiązków. CA odpowiadałoby jakby kasa z konta
    wypłynęła a nie wpłynęła do sprzedawcy (airpolonia). Jeśli pieniądze
    zostały zaksięgowane na koncie Airpolonii to tylko od nich można żądać
    kasy.
    Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją w firmie, żeby składać reklamacje
    do banku, za to że np. dostaliśmy wadliwy towar za który płaciliśmy
    przelewe z tegoż banku. Irracjonalna sytuacja.

    >Niestety, ale sie mylisz...
    Podaj podstawę prawną i oświeć mnie. Jak dla mnie CA nie jeste tutaj
    stroną dla klienta, ale nie przeczę, że jest inaczej ... jakieś
    paragrafy z KC ?

    Chyba, że idąć tym ciągiem myślowym, to rzeczywiście CA odpowiada
    finansowo przed bankiem, bank przed klientem, a CA może zwrócić się o
    pieniądze do AirPolonii, wtedy rzeczywiście eCard umoczy :(, bo kasy
    nie odzyska :(. Teraz pytanie czy prasa nagłośni możliwość reklamacji
    tych transakcji czy nie ? :))

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 26. Data: 2004-12-06 13:44:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości
> [...]

    no wlasnie...
    IMHO bijecie piane

    > Nie kupil. Gdyby kupil i polecial to bylo by ok.

    A co ma do rzeczy czy polecial?
    Bilet (w jakiej postaci by on nie byl, chocby wirtualnej) zostal kupiony. A
    ze AP nie zechciala owego biletu na przelot zamienic to juz inna bajka.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 27. Data: 2004-12-06 13:45:21
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > No ale wiekszosc (ponoc 90%) da sie przerzucic do SkyEurope i Wizza.
    > Zostanie problem z tymi nieobslugiwanymi przez nie liniami.

    Przerzucic? Raczej odeslac klienta ktory i tak musi jeszcze raz zaplacic...
    A to ze blet dostanie za 0,01 zl to zwykly chwyt marketingowy... Np. wydajac
    na bilet w apn 300 zl teraz klient musi doplacic 200 "oplat
    lotniskowych".... - czyli kosztuje go 500.... Inni sa zadowoleni - bo
    zapchaja wolne miejsca no i beda mieli wdzicznego klienta...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 28. Data: 2004-12-06 13:53:55
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jak gazety napisza to sie szybko duzo osob znajdzie.

    Bo ja wiem czy napisza... Chyba ze na pierwszej stronie duze gazety daja
    "jak odzyskac kase..". Ale watpie zeby tak bylo.

> [...]
    > A ecard zarabial na nich .. no zalozmy 2 lata. przy 3% narzutu
    > zarobil 70% miesiecznych obrotow .. no, moze byc ciezko, ale nie jest

    Bylo na innej grupie:

    80 tys biletow na niezrealizowane loty - ok 30 mln, z czego szacunkowo 85%
    bylo placone karta. Co daje 25,5 mln... Z podawanych przez ecard danych -
    za III kwartaly 145 mln obrotu, przy pow. marzy na poziomie 1% daje 1,45 mln
    zysku... Tak wiec - z czego oddac brakujace ponad 20 mln?

    > tragicznie. W dodatku moze czesc jeszcze odzyska ... a w ogole to

    Odzyska? Z firmy ktora ma 60 mln straty?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 29. Data: 2004-12-06 14:03:24
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cp1ob0$6de$1@atlantis.news.tpi.pl grupowicz Piotr napisał:

> [...]
    > doplacic 200 "oplat lotniskowych".... - czyli kosztuje go 500.... Inni sa
    > zadowoleni - bo zapchaja wolne miejsca no i beda mieli wdzicznego

    Musi byc przynajmniej 1 grosz, bo inaczej nie da sie tego sprzedac i
    rozliczyc.
    A tego "" nie rozumiem w oplatach lotniskowych nie rozumiem.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 30. Data: 2004-12-06 14:06:30
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 6 Dec 2004 14:53:55 +0100, w <cp1ob0$6de$2@atlantis.news.tpi.pl>, "Piotr"

> [...]
    > za III kwartaly 145 mln obrotu, przy pow. marzy na poziomie 1% daje 1,45 mln
    > zysku... Tak wiec - z czego oddac brakujace ponad 20 mln?

    Może z ubezpieczenia?