    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy bank kupi odemnie weksel na 1000zl?
    Date: Mon, 20 Apr 2009 01:26:48 -0700 (PDT)

    On Apr 19, 11:54 am, jacek <k...@g...com> wrote:

    > Mam problem, poniewaz porzyczylem dalszemu znajomemu 1000zl i teraz on
    > ciągle miga sie z oddaniem, nie odbiera telefonów, w domu rozniez go
    > zadko zastaje, a jak juz jest, to mowi ze bedzie mial kase za kilka
    <ciach>
    > ciagle to samo. Pomyslalem, jesli go teraz spotkam, to kaze mu napisac
    > weksel, zeby miec chociaz jakis dowód, ze on te pieniadze jest mi
    > winny. Zaczalem szukac po internecie o prawie wekslowym i znalazlem

    A dlaczego sądzisz, że dostaniesz weksel od niego, skoro nawet po
    trochu nie chce spłacać?

    Moja rada: zbierz dowody, że udzieliłeś pożyczki (choćby i nagrania
    rozmów, korespondencję), potem wezwij go do niezwłocznego zwrotu
    pożyczki (z informacją, że następnym krokiem będzie pozew). Jak oleje
    - wytocz mu proces cywilny (dość prosto się to robi, w zasadzie nie
    potrzebujesz prawnika nawet). Jeśli i to go nie przekona - to z
    nakazem zapłaty idziesz do komornika (dobrze, żebyś wiedział, gdzie
    dłużnik pracuje, jakie ma źródła dochodów, ew. numery rachunków
    bankowych).

    Ja też mam takiego jednego "migacza", ale na razie utknąłem na etapie
    ustalania jego źródeł zarobkowania (a komornik chyba nie miał
    motywacji, żeby szukać zbyt energicznie, bo kwota ok. 3000 zł za
    niska).

    BTW: jakby ktoś z Was robił interesy z Marcinem Nowakiem z Łodzi
    (oczywiście służę szczegółami na priv), to chętnie sprzedam
    wierzytelność, którą będzie mógł potrącić ze swoich zobowiązań.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski