  • Data: 2016-08-16 12:29:04
    Temat: Re: Czechy -- która karta
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:0d9758bb-4f51-4226-b720-d9bbbcbd8b91@googlegrou
    ps.com...
    > W aliorze, zadaj pytanie o sposób rozliczania transakcji walutowych,
    > odpowiedzą zakręconą prawdę, zębami zazgrzytasz, jak to przeczytasz, ale
    > więcej nabrać się nie dasz ;>

    Myślałem, że to da się gdzieś sprawdzić bez pytania.

    > Karty aliora (ma tylko mc) mają 4 waluty rozliczeniowe - pln, euro, usd i
    > gbp.
    > Ale dla transakcji w walutach innych niż te cztery, mc zawsze przelicza na
    > usd - nawet dla karty do konta w euro.

    Czy istnieją karty, które w takiej sytuacji przeliczą na euro?

    > Aha, i uważaj na DCC !

    Musiałem sprawdzić Googlem o co biega.
    Rozumiem, że jak mam kartę Synca w USD to bankomat (lub sklep) w Czechach
    może mi zaproponować że przeliczy mi na USD po swoim kursie.
    Czy może się zdarzyć, że zaproponuje mi (złośliwie) przeliczenie na PLN, bo
    stwierdzi, że karta z Polski, a że w USD to mniej ważne?
    P.G.